پارس ناز پورتال

از خاصیت های متنوع ذرت اگاه شویم

مجموعه : رژیم و تغذیه
از خاصیت های متنوع ذرت اگاه شویم

از خاصیت های متنوع ذرت اگاه شویم 

ذرت خاصیت های زیادی دارد که در این مطلب به تشریح آنها میپردازیم . ذرت به صورت های مختلف خوراکی به مصرف میرسد.بسیاری از اشخاص معتقدند  که ذرت،  کالری و قند زیادی دارد. خوب است بدانید که کالری آن، درست مثل  کالری یک عدد سیب و قند آن، یک‌چهارم قند یک عدد سیب می باشد.

از خاصیت های متنوع ذرت اگاه شویمنکته دیگر درباره ریزمغذی‌های موجود در ذرت می باشد که خیلی‌های گمان می‌کننداین ریزمغذی‌ها با پختن از بین می‌روند. بد نیست در این مورد هم بدانید که فعالیت آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان و ضد بیماری‌های قلبی موجود در ذرت، با پختن افزایش پیدا می‌کند و ارزش تغذیه‌ای آن با حرارت دیدن، بالاتر می‌رود و در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

از خاصیت های متنوع ذرت اگاه شویماگر فکر می‌کنید که ارزش تغذیه‌ای ذرت پایین می باشد ،باید بدانید که  لوتئین و زیگزانتین موجود در آن، کمک بزرگی به حفظ سلامت و قدرت بینایی ما می‌کنند. بد نیست بدانید که هر فنجان ذرت تازه، حدود ۴ گرم هم فیبر غذایی دارد.

از خاصیت های متنوع ذرت اگاه شویماز این رو، می‌توان حجم متعادلی از ذرت را در تابستان که فصل این سبی پرطرفدار است، بدون دغدغه مصرف کرد.