پارس ناز پورتال

حساسیت به لاک و نشانه های آن

حساسیت به لاک و نشانه های آن

حساسیت به لاک و نشانه های آن 

ناخن عده اي از خانمها بـه برخی مواد موجود در لاک حساسیت دارد ودر صورت بروز نشانه ها باید دیگر ازآن لاک مصرف نکند. اگر دچار یک حساسیت ملایم شده‌اید میتوانید از کرم‌هاي هیدروکورتیزون استفاده کنید، البته بطور حتم مراجعه بـه دکتر راه‌حل مطمئن‌تری اسـت.

 

بیش از ۸۰ درصد آلرژی‌هاي چشمی زنان مربوط بـه حساسیت‌هاي ناشی از استفاده از لاک ناخن‌هاي حساسیت‌زا میشود چون دست‌ها در تماس مستقیم و دائم با پلک چشم هستند و باعث ایجاد آلرژی در چشم می شود اما خیلی اوقات گمان میشود این آلرژی‌ها بعلت استفاده از مواد آرایشی چشم یا محصولات پوستی دیگر بـه وجود آمده‌اند.

 

مواد بسیاری در لاک ناخن وجوددارد کـه میتواند عامل ایجاد آلرژی‌هاي مختلف شوند. وقتی در بدن آلرژی یا حساسیتی بـه وجود می آید تا عامل ایجادکننده آن مشخص نشود، مشکل برطرف نخواهد شد. اگر بعد از استفاده از لاکی جدید در نواحی چشم‌ها و پلک‌ها حساسیت ایجاد شد،

 

بلافاصله لاک را از روی ناخن‌ها پاک کنید بعد ناخن‌ها رابا یک صابون ملایم و آب گرم بشویید تا باقی‌مانده مواد شیمیایی حاصل از لاک نیز شسته شود. اگر دچار یک حساسیت ملایم شده‌اید میتوانید از کرم‌هاي هیدروکورتیزون استفاده کنید، البته بطور حتم مراجعه بـه دکتر راه‌حل مطمئن‌تری اسـت.

 

نشانه‌هاي حساسیت ناشی از لاک

مواد عطری موجود در لاک در هوا پخش میشود و بـه سمت چشم‌ها و صورت حرکت می کنند بـه‌خصوص اگر قبل ازخشک شدن کامل لاک، دست‌هاي‌تان رابه صورت نزدیک کنید و همین می تواند برای صورت و چشم‌هاي شـما مشکل ایجاد کند.

 

بهمین دلیل تا مطمئن نشده‌اید کـه لاک روی ناخن خشک نشده بـه آن دست نزنید و اگر عجله داشتید دست‌هاي‌تان را چند دقیقه زیر آب سرد بگیرید تا زودتر خشک شود . آب سرد باعث می شود لاک زودتر سفت شده و خشک شود.

 

نشانه‌هاي حساسیت ناشی از لاک عبارت اسـت از قرمزی، خارش، کهیر، تورم، تاول و درد در ناحیه اطراف چشم‌ها البته گاهی همراه با این علائم سردرد نیز اضافه میشود کـه دراین مواقع حتماً بـه دکتر مراجعه کنید.

 

لاک نامرغوب ناخن‌ها را خشک می کند

اگرکیفیت لاک شـما خوب باشد و عاری از مواد شیمیایی مضر باشد ،تنها با کمی مراقبت همیشه ناخن‌هایي محکم و سالم خواهید داشت ودر مقابل مصرف لاک‌هاي نامرغوب میتواند باعث خشک شدن ناخن و شکنندگی آن ها شود و عوارض حساسیتی بر جا بگذارد.

 

درون شیشه‌هاي لاک ناخن، اغلب گلوله‌هاي نیکلی وجوددارد کـه بعنوان مخلوط کننده اجزای مختلف لاک هنگام تکان دادن عمل میکنند و اشخاصی کـه نسبت بـه زیورآلات بدلی مانند النگو، گوشواره و گردنبند حساسیت دارند در برابر این نوع لاک‌ها دچار حساسیت‌هاي جدی خواهند شد.

 

توصیه می کنیم برای حفظ بیشتر سلامت ناخن‌ها وجلوگیری از خشک شدن آن ها قبل از لاک زدن روی ناخن‌هاي‌تان را مرطوب‌کننده بزنید .بـه یاد هم داشته باشید کـه در ماه بیشتر از دو بار از پاک‌کننده‌هاي لاک ناخن استفاده نکنید. پیشنهاد می کنیم از آستون برای پاک‌کردن لاک‌هااستفاده نکنید چون این ماده کوتیکول دارد ناخن را خشک میکند.

 

انواعی از لاک پاک‌کن‌هاي بدون آستون کـه حاوی روغن‌هاي خاص مانند آلوئه‌ورا باشند خشک‌کنندگی کمتری دارند.