پارس ناز پورتال

حرکات یوگا برای جلوگیری از سفید شدن مو

حرکات یوگا برای جلوگیری از سفید شدن مو

حرکات یوگا برای جلوگیری از سفید شدن مو 

یوگا ورزشی است که تاثیرات بسیار گسترده ای در سلامتی افراد دارد،حتی برای جلوگیری از سفید شدن موها می توان از این ورزش کمک گرفت. متاسفانه نسل جوان سفید شدن زود رس موها را زودتر از نسل های قبل از خودشان تجربه می کنند. علاوه بر سفیدی موها مشکلات دیگری از قبیل ریزش و شکنندگی و … نیز گریبانگیر افراد زیادی شده است.

 

۶ تمرین یوگا که نخواهد گذاشت موهایتان سفید شوند!
احتمالا این مشکلات به سبک زندگی و رژیم غذایی افراد باز می گردد. آن چه که مسلم است این است که با تغییر شیوه های زندگی و ورزش منظم می توانیم مشکلات موهایمان را حل کنیم. یوگا یک ورزش معجزه آسا است. حتی اگر تا به حال این ورزش را امتحان نکرده اید به شما پیشنهاد می کنم برای حفظ سلامتی موهایتان تمرینات زیر را انجام دهید و نتایج باور نکردنی آن را ببینید.

 

۱ . حرکت Halasana
روی زمین و بر روی کمرتان دراز بکشید و دست هایتان را موازی بدن تان و روی زمین مطابق شکل قرار دهید. آرام آرام پاهایتان را با پنجه کاملا کشیده بالا آورده و به حالت شمع قرار بگیرید. سپس آرام پاهایتان را از روی سرتان رد کنید و تا حدی پایین بیاورید که نوک پنجه هایتان زمین را لمس کند. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس آرام و با پشتیبانی دست هایتان به حالت اولیه بازگشته و حرکت را دوباره تکرار کنید. در حین حرکت نرمال به نفس کشیدنتان ادامه بدهید.

 

نکته: این حرکات را با بدن گرم انجام دهید و اگر کمردرد دارید از انجام این حرکت خودداری کنید.

 

۲ . حرکت Trikonasana
 به گزارش پارس ناز مطابق شکل بایستید و پاها را سه برابر عرض شانه باز کنید. دست هایتان را موازی شانه ها باز کرده و آرام آرام به سمت راست خم شوید تا جایی که با انگشتان دست راستتان انگشتان پای راستتان را لمس کند. دست چپ را به سمت سقف بالا برده و به دست چپ نگاه کنید. یک دقیقه در این حالت بمانید و حرکت را برای سمت چپ تکرار کنید.

 

۳ . حرکت Apanasana
روی زمین و به کمر دراز کشیده و آرم پاهایتان را به سمت قفسه سینه تان جمع کنید. همزمان سر را نیز بالا آورده و مراقب باشید که گردنتان کاملا ریلکس باشد و به سمت ناف نگاه کنید. سپس دست ها را به روی پاهایتان قفل کنید و پاها را به سمت قفسه سینه فشار دهید. یک الی دو دقیقه در این حالت بمانید و به آرامی نفس بکشید.

 

سپس پای راست را باز کرده و با دست چپ پای چپ را به قفسه سینه نزدیک کنید و این حرکت را برای پای بعد نیز تکرار کرده. چندین بار این حرکت را انجام دهید.

 

۴٫ حرکت Matsyasana
روی زمین دراز کشیده و مطابق شکل پاهایتان را روی یکدیگر بیاندازید. به آرامی قفسه سینه و سرتان را بلند کرده تا جایی که به دیوار پشتتان نگاه کنید. سی ثانیه در این حالت بمانید و برای رهایی از حرکت حتما سرتان را کاملا صاف روی زمین بگذارید تا گردن آسیب نبیند. این حرکت برای تنظیم عملکرد غده تیروئید نیز بسیار مفید است. در این حرکت باسن تان بایذ روی زمین بماند و بلند نشود.

 

۵ . حرکت pavanmuktasan
یبوست یکی از بیماری هایی است که مشکلات زیادی برای موهای سر درست می کند. اگر اجابت مزاج خوبی داشته باشید مشکلات موهایتان نیز برطرف خواهد شد. این حرکت در عین سادگی برای سلامتی بسیار مفید می باشد.

 

روی زمین دراز کشیده و پاهایتان را خم کنید. با هر دوست پای راست را گرفته و تا جایی که می توانید به سمت قفسه سینه آورده و در ابتدای حرکت یک نفس عمیق بکشید و سپس با بالا آوردن سر و قفسه سینه تان یک بازدم عمیق انجام داده و تا جایی که می توانید پیشانی را به زانویتان نزدیک کنید و ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای پای بعدی نیز انجام دهید.

 

۶ . حرکت Bhastrika
در حالت یوگا نشسته و کاملا ریلکس باشید. یک دم عمیق گرفته و شش هایتان را تا حد ممکن از هوا پر کنید و سپی با یک بازدم کاملا عمیق تمام هوا را خالی کنید. در این حرکت از شکم تان استفاده نکنید و فقط قفسه سینه شما باسد حرکت کند. ۱۰ الی ۱۵ بار این کار را تکرار کنید.

 

نکته: افرادی که بیماری قلبی و فشار خون دارند از انجام این حرکت خودداری کنند.