پارس ناز پورتال

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

البته همه خودروهای شاسی بلند حرفه ای هستند اما برخی از ان ها واقعا توانسته اند در جهان پرطرفدار شوند و بعنوان یک خودرو کاملا متناسب معرفی گردند. خودورهای شاسی‌بلند جمع‌و‌جور یا همان کوچک همچنان جزو پرفروش‌ترین‌ها باقی مانده‌اند و البته چرا که نه؟ این خودروها می‌توانند افراد،

 

حیوانات خانگی، محموله‌ها و هر چه که نیاز است را در خود جای داده و آن‌ها را از جایی به جای دیگر ببرند. از آنجا که این نوع ماشین‌ها محبوبیت زیادی دارند، سایت Cars.com در تلاش است تا هر سال این طبقه‌بندی از خودرو را مورد آزمایش قرار دهد.
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانچالش خودروی شاسی‌بلند جمع‌و‌جور 2016

نتایج- برندگان و بازندگان

امسال، برنامه با رویکرد جدید Champions & Challengers (قهرمانان و چالشگران) پیش رفته است: ما برنده بهترین دور زدن (مدل 2016 هوندا CR-V، هوندا از ارائه یک نمونه صرفا برای آزمایش سر باز زد و بنابراین مجبور شدیم به کارگزار ضمانت دهیم تا یکی از این مدل خودرو را برای نمونه آزمایش برداریم)

 

و پرفروش‌ترین خودرو این بخش (خودروی تویوتا مدل RAV4) را به مبارزه با ماشین‌های شاسی‌بلند جمع‌و‌جور که از آخرین تست ما در ماه می ‌سال 2015 مدلشان عوض شده است دعوت کردیم (خودروی هیوندای، توسان مدل کیا اسپورتیج و فورد اسکیپ).

 

هیئت ژوری این چالش:

– جو بروزک، سردبیر ارشد بخش آزمایش جاده‌ای
– جنیفر گیگر، دستیار سردبیر در بخش مطبوعاتی
– بیل جکسون، دستیار سردبیر در بخش اطلاعاتی

 

شما همچنین می‌توانید نحوه انجام این آزمایش را زیر نتایج مشاهده نمایید. نتایج نهایی به شرح زیر است:

 

5. خودروی هیوندای توسان مدل 2016 با 661 امتیاز
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانرای هیئت داوران

جکسون: “هیوندای توسان عملکرد بدی ندارد، گرچه کمی در بخش انتقال قدرت ضعیف است. اما متاسفانه این مدل به حد کافی نمی‌درخشد تا ما مجاب شویم آن را به رقبایش ترجیح دهیم”.

 

آنچه هیئت ژوری دوست داشتند

گزاره ارزش

جکسون: “درست مانند نمونه‌های قبلی هیوندای، توسان نیز ارزش‌های بسیاری در این مدل جدید ارائه داده است، و یکی از آن شاسی‌بلندهایی است که به ما قدرت بالایی در اعمال افزایش قیمت می¬دهد و همچنین مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است.” بروزک نیز در ادامه می‌افزاید: “درب برقی صندوق عقب، سیستم نظارت نقطه کور و سیستم دو دیفرانسیل با توجه به قیمت مناسب خودرو از بهترین ویژگی‌ها محسوب می‌شوند”.

 

فرمان‌پذیری قوی

بروزک می‌گوید “طبیعت این خودور اسپورت است و همین توسان را به دوست‌داشتنی‌ترین شاسی‌بلند در این مسابقه تبدیل کرده است. این مدل، شرکت¬کننده شاخص ما است.” گیگر در ادامه می‌افزاید: “قدرت فرمان‌پذیری این مدل خودرو هنگام حرکت در کناره‌ها فوق‌العاده بود و همچنین پتانسیل مانور بالایی داشت”.

 

سواری

گیگر: “سیستم پوشش‌دهی سروصدای جاده‌ای آن بسیار عالی است، تمامی سروصداهای جاده‌ای، صدای باد و صدای موتور بخوبی گرفته شده است اما محض اطلاع باید بگویم که گرچه جست و خیز این مدل خیلی شبیه به خودروهای اسپورت است، با این حال هنوز سواری آن سفت و سخت بوده و برخی اوقات روی دست اندازها تکان تکان می‌خورد و حس وحشت به آدم می‌دهد”.

 

دور زنی

بروزک: “تکنولوژی کلاچ دوگانه را خیلی دوست داشتم. این فناوری قدرت بالایی به ماشین می‌دهد و گزینه پیشرانه موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندری بقیه کاستی‌ها را رفع می‌کند”. و …

 

جکسون: “بچه‌ها می‌توانند حسابی کثیف کاری کنند، توسان حواسش به همه چیز بوده و به همین دلیل صندلی‌هایش را روکش پارچه‌ای فیبری مخصوص زده است تا به واسطه آن، هیچ بوی بد یا لکه‌ای باقی نماند. این روکش بی‌نظیر در جلو و عقب خودرو تعبیه شده است”.
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانآنچه هیئت ژوری دوست نداشتند

ضعف سرعت

این مدل خودروی شاسی‌بلند که هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا خیلی لذت بخش می‌شود، در سرعت‌های پایین کمی ضعف دارد. گیگر: “واکنش سیستم انتقال قدرت این مدل خودرو خیلی خوب نیست و در سرعت پایین دچار قطعی و تلو تلو خوردن می‌شود”. بروزک نیز این خودرو را هنگام رانش در سرعت پایین،

 

کمی متزلزل و پیچ و تابی تصور می‌کند و همین ضعف او را خشمگین ساخته است، درحالیکه جکسون به طور حتم اسم این ضعف را “درد” می‌گذارد.

 

نمایشگر کوچک

جکسون: “سیستم چندرسانه‌ای این خودرو اصطلاحا قوطی کبریتی است و گرافیک‌ها در آن خوب نشان داده نمی‌شوند”. بروزک حتی لحن خود را شدیدتر می‌کند و می‌گوید: “این اندازه نمایشگر در برابر نمایشگرهای دیگر با همین قیمت خودرو بیشتر شبیه جوک است”. و …

 

گیگر: “صندوق عقب این خودرو در مقایسه با دیگر ماشین‌های این قیمتی، خیلی تنگ و کم¬جا است. بروزک: “همچنین صندلی‌های جلو و عقب آن نیز آنطور که باید حس خوبی به سرنشین نمی‌دهد”. جکسون خاطر نشان می‌کند: “تزئینات داخلی خودرو در کناره‌های جعبه داشبورد

 

خوب تعبیه نشده است”. جسکون: “و این نشان می‌دهد با اینکه طراحی داخل خودرو شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد اما ممکن است چند ماه دیگر چنین جلوه‌ای نداشته باشد”.

 

4. تویوتا راوفور مدل 2016 با 691 امتیاز

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانرای هیئت داوران

بروزک: “خودروی 2016 تویوتا مدل RAV4 عالی است البته اگر تجربه رانندگی برایتان چندان اهمیتی نداشته باشد. وقتی پشت این ماشین می‌نشینید، کاملا معلوم است که خیلی بیش از اینها جای پیشرفت دارد”.

 

فضاهای داخل کابین

گیگر: “صندوق عقب RAV4 بزرگ و جادار است و در آن کابین‌های کوچک جادار مختلفی نیز تعبیه شده است و یکی از مناطق مورد علاقه من طبقه‌ایست در بالای جعبه داشبورد که مخصوص نگه داری وسایل یا سیب زمینی سرخ شده است”. جکسون نیز نظر موافقی در مورد این بخش دارد.

 

کیفیت کابین

بروزک: “در تزئینات داخلی کیفیت بالای این خودرو از متریال بسیار درجه یک استفاده شده است،” که البته گیگر نیز با این نظر موافق است.

 

فضای مناسب کودک

بروزک: “قسمت عقب ماشین بسیار جادار و عالی‌ست بطوریکه حتی چاق‌ترین دوستانتان هم براحتی می‌توانند در آن جای گیرند و یا حتی دو قسمت جدا شده صندلی‌های پشت نیز بهترین حالت را برای بچه‌های شروری که با هم قهرند و لجبازی می‌کنند فراهم کرده است”. گیگر نیز اضافه می‌کند:

 

” RAV4 در بخش جای گیری و چینش صندلی‌های عقب نمره 20 را می‌گیرد زیرا هم فضای ایده‌آل حفظ شده و هم بخش¬ها به خوبی به هم متصل شده¬اند.”و …

 

جکسون: “این بخش که می‌توانم ارتفاع صندوق عقب برقی را از جای راننده تنظیم کنم دوست داشتم”. و بروزک هم اشاره می‌کند که “نسخه 2016 این خودرو پیشرفت‌های چشمگیری داشته است مخصوصا در بخش موتور، پوشش صداهای جاده‌ای باد و نویز و همچنین سرعت‌های بزرگراهی.”
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانآنچه هیئت داوران دوست نداشتند

سر و صدا

جکسون: “سیستم پوشش‌دهی سروصدای جاده‌ای این مدل نسبت به سری پیش آزمایشات بهتر عمل کرد صرفا به این دلیل که، در سری پیشین آزمایشات روی مدل‌های قبلی محیط سر و صدای بیشتری داشت، حتی خیلی بیشتر از ایستگاه تاکسی فرودگاه بین المللی O’Hare”. گیگر می‌گوید ” سیستم پوشش‌دهی سروصدا جاده‌ای این مدل واقعا اعصاب من را بهم ریخت”.

 

رانه‌ی خودرو

گیگر: “رفتارهای حرکتی خودرو در جاده هنوز جای کار دارد و فرمان آن نیز خیلی غیر طبیعی و خشک عمل می‌کند”. در ادامه بروزک می‌افزاید “سیستم تعلیق این خودرو در مواقع مواجه با دست‌اندازها هنوز کاستی‌هایی دارد و در مقایسه با رقبایش خیلی ضعیف‌تر است”.

 

سرعت

بروزک: “مدل RAV4 از همه مدل‌های رقیب در تست، آن هم در خط سرعت، کندتر عمل کرد”، جکسون هم با نظر وی موافق است و می‌گوید: “این ماشین هر جا که می‌رود حرکتی لاک‌پشتی دارد.”

 

فراسوی تجهیزات چندرسانه‌ای

بروزک: “تجهیزات چندرسانه ای این مدل خودرو، با گوشی‌های هوشمند سازگاری ندارد و هیچ از یک این سیستم‌ها کارپلی شرکت اپل و یا اندروید اوتو را ارائه نداده‌اند”. گیگر هم می‌گوید: “سیستم‌های چندرسانه‌ای این خودرو واقعا گیج کننده است. از لحاظ بصری نیز این بخش چینش بهم ریخته‌ای دارد،

 

از دستگیره‌ها گرفته تا دکمه‌های پنل و نمایشگر و بدتر از همه اینکه حتی قسمتی برای توضیحات استفاده از این سیستم‌ها نیز ساخته نشده است”.و…

 

جکسون: “تکیه دادن به صندلی‌های پشت نیز حس خوبی به سرنشین نمی‌دهد و این خیلی بد است”.

 

3. خودروی هوندا مدل CR-V با 694 امتیاز
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانرای هیئت داوران

گیگر: “کابین این خودرو و همچنین صندوق عقب جادار آن بی‌نظیر است اما سیستم چندرسانه‌ای آزاردهنده و همچنین پیشرانه پر صدا و کند آن، آدم را برای خریدش دو دل می‌کند”.

 

آنچه هیئت داوران دوست داشتند

فضاهای بسیار

بروزک: “جای سرنشینان و صندوق عقب دلباز و بزرگ است و کاملا می‌تواند فضای داخل یک خودروی شاسی‌بلند بزرگ را داشته باشد”. گیگر در ادامه می‌افزاید “آنقدر فضای داخل کابین بخوبی تقسیم شده است که سرنشینان عقب به آسانی می‌توانند پاهای خود را تکان داده و احساس راحتی کنند”.

 

کارکرد موتور

جکسون: “قدرت موتور هوندا CR-V خوب است، مخصوصا هنگام حرکت در بزرگراه‌ها”. بروزک: “برای جعبه‌دنده متغیر پیوسته، عملکرد آن تقریبا بی‌سیم خواهد بود به جز زمان استارت که کمی کار لنگ می‌زند”.

 

ویژگی‌های مخترعانه

گیگر: “سیستم دوربین این خودرو به نام LaneWatch مورد علاقه من است، نه تنها از این جهت که وسایل نقلیه دیگر را در نقاط کور سمت شاگردراننده نمایش می‌دهد، بلکه دوچرخه‌سواران و عابرین پیاده را نیز نشان می‌دهد. او ادامه داد “صندلی عقب خیلی آسان تا می‌شود و فضای بزرگی را در اختیار قرار می‌دهد

 

و طراحی هوشمندانه آن باعث می‌شود تا استفاده از آن خیلی انعطاف‌پذیر باشد، همچنین صندوق عقب آن نیز جادار است و این امکان را می‌دهد تا بتوان اقلام مختلف را با اندازه‌های متفاوت در آن جای داد”.

 

ارزش

جکسون: “در ازای پولی که برای خرید CR-V پرداخت می‌کنید، امکانات زیادی نصیبتان می‌شود. مدل مورد آزمایش ما مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است”.و…

 

بروزک: ” CR-Vفرمان محکمی دارد آنطور که حس می‌شود فرد کاملا به جاده چسبیده است و همچنین طراحی داخلی با کیفیتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که نه تنها زیبایی بصری دارد، بلکه خیلی هم با دوام است بطوریکه می‌توان سالیان سال از آن نهایت استفاده را کرد”.
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانآنچه هیئت داوران دوست نداشتند

کابوس چندرسانه‌ای

جکسون: “سیستم چندرسانه‌ای این خودرو بسیار بی‌رحمانه عمل کرده است و حقیقتا لیاقت یک سیستم چندرسانه ای سال2016 را ندارد”. بروزک: “سیتم چندرسانه‌ای این مدل خودرو شماره‌گیر خودرکار و ابزارهای معمول ندارد”. گیگر نیز می‌گوید “من ساعات زیادی را صرف کار کردن روی سیستم چندرسانه‌ای این ماشین کردم اما هیچ چیز بهتر نشد و اوضاع مثل قبل بد و گیج‌کننده بود”.

 

مشکل پیشرانه

گیگر: “تا موتور دور بگیرد زمان زیادی گرفته می‌شود و داد از نهان جعبه‌دنده متغیر پیوسته (CVT) نیز بر می‌آید”. جکسون: “صدای خیلی بدی از موتور شنیده می‌شود و من حس لرزش عجیبی داشتم.”

 

سواری

بروزک: “کیفیت سواری این مدل خودرو نیز چندان جالب نیست و کنترل آن در حین حرکت تا حدی سخت است.”و…

 

گیگر: “دیگر وقت آن است که طراحان جدید وارد میدان شوند. خودروی CR-V با هر طراحی مجددی که رویش اعمال می‌شود بیشتر و بیشتر جلوه‌اش را از دست می‌دهد”.

 

2. کیا اسپورتیج مدل 2017 با 753 امتیاز
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانرای هیئت داوران

گیگر: “این مدل شاسی‌بلند اسپورتیج از بهترین‌های ساخت کیا است، ترکیبی از راحتی، زیبایی و قدرت”.

 

آنچه هیئت داوران دوست داشتند

قدرت بی‌بدیل

گیگر: “پیشرانه‌ی موتور ۲.۴ لیتری این خودرو بی نظیر است، خیلی نرم و خیلی سریع عمل می‌کند”. بروزک: “این توان بالای موتور می‌تواند همه رقبا را کنار زند و پیروز میدان شود”.

 

سواری

جکسون: “این خودرو و فضای کابین آن و همچنین جلوه بیرونی‌اش همه و همه احساس آرامش را القاء می‌کند. تنها مدل اسکیپ شرکت فورد چنین کابینی را ارائه داده بود که اکنون این کابین گویی برادر ناتنی خود را نیز پیدا کرده است”. گیگر: “این خودرو سواری بسیار راحت و دلنشینی دارد و به آسانی می‌توان آن را تحت کنترل دراورد و از راندگی با آن لذت برد”.

 

سیستم چندرسانه‌ای عالی

گیگر: “استفاده از سیستم تاچ اسکرین سریع و ساده است و خیلی راحت توانستم گوشی‌ام را از طریق اتصال بی‌سیم به سیستم اندروید خودرو وصل کنم”. بروزک نیز سیستم چندرسانه‌ای این خودرو را اینگونه توصیف کرد: “بدون هیچ دردسری می‌توان از این سیستم خصوصا شاسی‌ها و دکمه‌های تنظیم استفاده کرد، بعلاوه اینکه یک نمایشگر خیلی بزرگ و یکپارچه پاندورای عالی نیز برای آن تدارک دیده شده است”.و…

 

برزوک اشاره می‌کند که “صندلی‌های این خودرو بسیار انعطاف‌پذیر و راحت هستند، طراحی بسیار زیبنده و شیکی دارند که از باکیفیت‌ترین مواد ساخته شده و ضد لکه نیز هستند”.

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

آنچه هیئت داوران دوست ندارند

ارزش‌های از دست رفته

جکسون: “دیگر رقبا در این چالش، درب صندوق عقب برقی ارائه دادند غیر از کیا اسپورتیج 2017”. بروزک: “گرچه اسپورتج 1,900 دلار کمتر از سقف مجاز اعمال افزایش قیمت ما می‌باشد اما سیستم نظارت نقطه کور با اینکه موجود است اما خودرو بدان تجهیز نشده است”. در آخر گیگر اشاره می‌کند “خریداران ممکن است خیلی سخت برای خرید خودروی شاسی‌بلندی که دکمه استارت ندارد 29,000 دلار پول بدهند”.

 

نگاهی به داخل

گیگر: “این خودرو طراحی ظاهری بسیار زیبنده‌ای دارد اما وقتی به داخل آن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کابین بی سلیقه طراحی و سراسرش با پلاستیک پوشانده شده است”. جکسون: “حجم زیادی از پلاستیک در بخش داخلی این خودرو بوده که این آدم را در حین رانندگی اذیت می‌کند”.

 

شکست سیستم چندرسانه‌ای

بروزک: “من به عنوان یک کاربر آیفون، از اینکه سرویس اتصال به خودرو اپل در این خودرو لحاظ نشده است حس خوبی ندارم و اگر ارائه می‌شد، از بهترین‌های بخش فناوری می‌بود. با توجه به اینکه رتبه این خودرو نزدیک به جایگاه برنده است، پس می‌توان مطمئن بود که از ویژگی‌های درجه یکی برخوردار است”.و…

 

گیگر: “خمیدگی‌ها و انحناهای روی این خودرو بدان جلوه‌ای اسپورت داده و همچنین سقف شیب‌دار آن فوق‌العاده است اما این زیبایی‌ها، قابلیت دید در عقب را قربانی کرده است”. بروزک: “موتور بزرگ 2.4 لیتری این خودرو کمی نسبت به موتور‌های توربوشارژ دیگر صدا بیشتری تولید می‌کند”.

 

1. فورد اسکیپ 2017 با 755 امتیاز
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانرای هیئت داوران

بروزک: “مدل اسکیپ 2017 یک شاسی‌بلند کوچک است که رانندگی با آن لذت بخش است و اکنون ویژگی‌های بیشتری در ازای قیمتی که دارد ارائه می‌دهد اما هنوز هم می‌توان اثراتی از طراحی داخلی مدل‌های قدیمی تر اسکیپ را در آن دید”.

 

آنچه هیئت داوران دوست داشتند

سیستم سرگرمی‌های درون خودرویی

گیگر: “این آیتم خیلی اهمیت دارد زیرا شرکت فورد سال هاست که با این بخش از کار مشکل دارد. سیستم لمسی قبلی فورد به نام مای فورد نیز از آن ویژگی‌هایی بود که خریدار را در خرید این خودرو دو دل می‌کرد اما سیستم جدید Sync 3 این مدل اسکیپ جدید قرار است از ویژگی‌های خوب و مشتری جذب کن باشد”

 

. بروزک نیز از کاربرد آسان این سیستم تعریف کرد و همچنین یکپارچگی و سازگاری با گوشی هوشمند را نیز تحسین نمود و از طرفی جکسون هم گفت “این سیستم از بهترین‌های نوع خود در این رقابت است و سرویس اتصال به خودرو اپل آن نیز گواه این ادعاست. همه اینها چیزی جز برد برای شرکت فورد نیست”.

 

سواری آرام و دلنشین

جکسون: “اسکیپ بهترین دینامیک‌های رانندگی را دارد و بر آن است تا به رانندگانش تضمین دهد که دست اندازها در نهایت آرامش و راحتی از سرگذرانده می‌شوند. اگر به دنبال یک شاسی‌بلند جمع‌و‌جور با کابین آرام هستید این یکی از درجه یک هاست”. بروزک: “سواری این خودو راحت و عالیست و حس رانندگی در آن مثل رانندگی در یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر و گران‌تر است”.

 

باب طبع کودکان

گیگر: “چفت‌ها و قفل‌های کمربند ایمنی در قسمت پشت خودرو بسیار خوب تعبیه شده‌اند و مناسب کودک دلبندتان هستند”.و…

 

بروزک “فضاهای زیاد در بخش جلوی کابین که مخصوص گوشی‌ها و دیگر آیتم‌های جیبی” بود را بسیار دوست داشت، درحالیکه گیگر بیشتر از قدرت موتور این خودرو خوشش آمد و به نظر او “قدرت موتور آن قوی و در عین حال آرام و نرم عمل می‌کند و هیچ گاه حس لرزه و استرس را القا نمی‌کند”.

 

آنچه هیئت داوران دوست نداشتند

سبک و کیفیت طراحی داخلی

جکسون: “حجم بالایی از پلاستیک در داخل ماشین یافت می‌شود که شاید اوایل که فورد به این فکر افتاد، ایده‌ای آینده‌نگرانه به نظر می‌آمد اما نه دیگر برای الان. من فکر می‌کنم طراحی داخل کابین کیفیت بدی داشت و استایل خوبی برای آن در نظر گرفته نشده بود”. بروزک و گیگر هم بر این باور بودند که مواد به کار رفته در داخل کابین ارزان قیمت و کم کیفیت است و کل طراحی داخل این خودرو مایوس‌کننده می‌باشد.

 

مسائل مربوط به بخش سواری

گرچه دیگر اعضای هیئت ژوری رفتار حرکتی این خودرو را در جاده پسندیدند اما گریگر اصلا چنین نظری نداشت و گفت: “خودرو در رد کردن دست اندازهای جاده تلو تلو می‌خورد و صدا تولید می‌کند”.و…

 

گیگر: “شرکت فورد قبلا گفته بود که سطح پوشش سروصدا داخلی را در این خودرو ارتقا داده است اما هنوز این بخش کار می‌لنگد”. بروزک “موتور آن هنوز صدا می‌دهد و چرخه سوخت‌گیری آن نیز برای چنین موتور حرفه ای که به سیستم محرک چرخ‌های جلو مجهز است به شدت ضعیف است”. جکسون: “صندلی‌های عقب سفت‌اند و به طور کلی بخش پشتی کابین مشکلات بسیاری دارد”.

 

نحوه عملکرد رقبا در هر بخش

امتیاز متوسط داوران برای کیفیت داخلی
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

نحوه انجام آزمون

ما در این چالش، خودروهای نام برده را درست در طبقه‌بندی‌های یکسان مورد مقایسه قرار دادیم، درست مانند کاری که در سال 2015 در چالش شاسی‌بلند‌های جمع‌و‌جور با قیمت 28,000 دلار کردیم. موارد مورد سنجش چالش 2016 به ترتیب زیر می‌باشد:

 

• سقف مجاز اعمال افزایش قیمت 29,000 دلار
• جعبه دنده اتوماتیک

 

• مصرف تركيبي بر اساس نرخ مصرف سازمان حفاظت محيط زيست آمريكا (EPA-Rating) حداکثر صدی 35 لیتر است.

 

ما این خودروهای شاسی‌بلند را بر اساس یک مجموعه از آزمون‌های کوتاه مورد بررسی قرار دادیم:

 

مسافت پیموده شده

ما خودروهای مذکور را در یک کورس مسافتی (در دنیای واقعی) با سرعت 257 کیلومتر بر ساعت در داخل و حومه شیکاگو و ویسکانسین جنوبی راندیم. شاسی‌بلند‌های جمع‌و‌جور رقیب برای رسیدن به نرخ EPA-Rating از فناوری‌های انتقال قدرت و موتورهای مختلفی استفاده کردند: مصرف تركيبي هر چهار مدل اسکیپ، توسان،

 

اسپورتیج و راوفور 11 لیتر در هر صد کیلومتر را دریافت کرد درحالیکه CR-V رتبه اش 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر شد. انتخاب اسکیپ و توسان، موتورهای کوچک با توربوشارژهای قدرتی به جای موتورهای قدیمی هرچند بزرگ‌تر- که دیگر رقبا استفاده کرده بودند- بود.

 

با این حال، فناوری انتقال قدرت کمی تفاوت بیشتری داشت. توسان از سیستم انتقال قدرت کلاچ دوگانه اتوماتیک استفاده می‌کند، CR-V از جعبه‌دنده متغیر پیوسته و اسکیپ، اسپورتیج و راوفور از جعبه‌دنده خودکار قدیمی. CR-V و توسان سیستم تمام چرخ متحرک دارند اما هنوز سوخت گیری بالایی انجام می‌دهند.

 

اسکیپ اما مجهز به سامانه خاموش روشن است. گرچه این ویژگی کم خطرترین است اما باز هم در مسیر 250 کیلومتری ما چندان کارایی بالایی از خود نشان نداد.
حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهان

حرفه ای ترین خودروهای شاسی بلند جهانرقابت‌های دوره ای

ما داوران را بر آن داشتیم تا خودروهای مذکور را پشت به پشت هم در یک مسیر برانند تا بشود به آسانی کنترل، راحتی، شتاب و خیلی از ویژگی‌های آنان را در شرایطی مشابه مورد بررسی قرار داده و با هم مقایسه کرد. برای انجام چنین کاری هیچ یک از اعضای خانواده و یا متخصصین خارجی به ما ملحق نشد. با همه آزمایشات انجام شده ما بالاخره برنده نهایی را پیدا کردیم و امتیازات بدین گونه تقسیم بندی شدند:

 

– 90 درصد امتیازات اعضای هیئت داوری
– 10 درصد نیروی محرکه در مسافت پیموده شده