پارس ناز پورتال

جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوود

مجموعه : اخبار سینما
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوود

جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوود 

جولیا رابرتز را همه دنیا می شناسند،او علاوه بر بازیگری خوب جلوی دوربین،مهارت های زندگی و رفتاری خوبی هم در بیرون دارد. در مصاحبه ای گفته بود: «گاهی به این فکر می کنم که اگر روزگاری بازیگری نکنم چه کار دیگری از من بر می آید. لیوان بزرگی را پر از قهوه می کنم و گوشه ای می نشینم

 

و سعی می کنم جوابی برای این سوال پیدا کنم. به شغل های زیادی فکر می کنم. به آدم های دور و برم؛ یا آدم هایی که می شناسمشان.فکر می کنم اگر شغل آنها را به من بسپارند از پس آن کارها بر می آیم یا نه. می دانم که خیلی از آنها دوست دارند جای من باشند ولی شک دارم اگر مجبورشان کنند هر روز جای

 

من از خواب بیدار شوند و با چشم های خواب آلوده ای که باید خستگی شان را پنهان کرد سر صحنه فیلمبرداری حاضر شوند باز هم ترجیحشان این باشد که شغلمات را با هم تاخت بزنیم.
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیووددرست است که بازیگری کار سختی است و گاهی از دست خودم دلخور می شوم که چرا این شغل را انتخاب کرده ام ولی دست آخر به این نتیجه می رسم که کار دیگری از دستم بر نمی آید. این وقت هاست که لیوان بزرگ قهوه ام را می نوشم و به فیلمنامه هایی فکر می کنم که برایم فرستاده اند».نیازی به فکر کردن نیست؛ جولیا رابرتز شغل درستی را انتخاب کرده؛ بهترین کار ممکن.

 

ماگنولیاهای پولادین

Steel Magnolia, 1989
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوودیک سال قبل از این که جولیا رابرتز ستاره شناخته شده هالیوود شود، برای بازی در فیلمی به نام عجیب «ماگنولیاهای پولادین» نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل زن شد. داستان درباره دغدغه ای زنانه است. زنی به نام شلبی (جولیا رابرتز) بیماری دیابت دارد و بچه دار شدن برایش خطرناک است.

 

اما نامزدش جکسون (مک درمت) بچه دوست دارد و مدام حرف از بچه دار شدن می زند. شلبی عصبی و نگران است اما مادرشوهر آینده اش به او اطمینان می دهد که اتفاق ناخوشایندی نخواهدافتاد. در آن زمان بازی رابرتز در نقش زنی که تلاش می کرد در کنار تشکیل خانواده دغدغه های خودش را هم داشته باشد، بسیار تحسین شد.

 

زن زیبا

Pretty Woman, 1990
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوودزن زیبا یکی از پرفروش ترین فیلم های جهان در سال 1990 بود و در کمال تعجب به جای کنجکاوی برای ستاره مشهور و محبوب آن زمان، ریچارد گر همه برای تماشای بازی جولیا رابرتز در این فیلم به سالن های تاریک سینما می رفتند. رابرتز برای بازی در «زن زیبا» لقب ستاره هالیوود را گرفت.

 

او که از دنیای مد پا به سینما گذاشته بود برطبق سنت هالیوود که اگر بخت یار کسی باشد می تواند یک شبه ره صدساله برود، بعد از بازی در نقش خیابان گردی به نام ویوین وارد به یکی از ستاره های زن سینما تبدیل شد. رابرتز تا به حال سه بار نامزد جایزه بفتا شده که یک بارش به خاطر همین فیلم بوده.

 

ناتینگ هیل

Nottingill, 1999
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیووددر این ده سالی که جولیا رابرتز به یکی از ستاره های هالیوود تبدیل شده بود، تقریبا هر سال دو فیلم سینمایی بازی کرد. «ناتینگ هیل» داستانی شبیه به خیلی از فیلم های آن روز هالیوود داشت . زنی زیبا، مشهور و ثروتمند عاشق مرد معمولی اما خوش قلبی می شود. رابرتز در «ناتینگ هیل» نقشی شبیه

 

شخصیت خودش را بازی می کند. بازیگر معروف آمریکایی به نام آنا اسکات که برای بازی در فیلمی به لندن می رود و در یک کتاب فروشی با ویلیام (هیو گرانت) آشنا می شود. آشنایی ای که روزهای خوشش دوام چندانی ندارد.

 

ارین براکوویچ
Erin brockovich, 2000
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوود«ارین براکوویچ»، سودربرگ را نامزد اسکار بهترین کارگردانی و جولیا رابرتز را برنده اسکار، گلدن گلوب و یک بفتای دیگر کرد. رابرتز در «ارین براکوویچ» نقش مادر سرگردانی را دارد که بعد از بازنده شدن در یک پرونده حقوقی از وکیلش می خواهد که کاری برای او دست و پا کند. از آنجایی که کسی

 

ارین را جدی نمی گیرد، وکیل هم در دفترش یک کار دم دستی به او می سپارد. اما رابرتز به کمک شخصیت پردازی فوق العاده سودربرگ به کار می چسبد، خودش را از سرگردانی نجات می دهد و یک تنه یکی از پرونده های مهم دفتر حقوقی جناب وکیل را حل می کند.

 

یازده یار اوشن

Ocean’s 11, 2001
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیووداین دومین همکاری استیون سودربرگ با جولیا رابرتز بود. اما این بار رابرتز نقش چندانی در فیلم نداشت و به جایش ستاره های دیگر سینما مانند جرج کلونی و برد پیت داستان را پیش می بردند. رابرتز در «یازده یار اوشن» نقش تس اوشن، همسر سابق دنی اوشن (جرج کلونی) را بازی می کند؛ اوشن، خلاف کار سابقه داری که نقشه دردیدن 150 میلیون دلار را از گاوصندوقی در لاس وگاس می ریزد.

 

سودربرگ در این فیلم تصمیم می گیرد هم به سینمای محبوبش ادای دین کند و هم دل کمپانی های هالیوودی را به دست بیاورد. نتیجه فیلم بسیار دیدنی و سرگرم کننده ای از آب درمی آید که سودربرگ را مجاب می کند در سال های 2004 و 2007 «دوازده یار اوشن» و «سیزده یار اوشن» را هم بسازد.

 

نزدیک تر

Closer, 2004
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوود«نزدیک تر» متفاوت ترین فیلم سال 2004 بود. فیلمی که نظر خیلی از منتقدان و جشنواره های مهم سینمایی را به خود جلب کرد. با وجود این که جولیا رابرتز و جود لاو بازیگران اصلی آن بودند، اما بازیگران مکمل زن و مرد ناتالی پورتمن و کالیو اوون، برنده جایزه گلدن گلوب، نامزد اسکار و جایزه بفتا شدند. مایک نیکلوز «نزدیک تر» را از یک نمایشنامه معروف انگلیسی اقتباس و کارگردانی کرد.

 

دن (جود لاو) نویسنده ای است که عاشق آلیس (ناتالی پورتمن) می شود. اما بعد از آشنایی با عکاس باسابقه ای به نام آنا (جولیا رابرتز) نظرش عوض می شود و عاشق آنا می شود. «نزدیک تر» بیشتر از این که داستان عشق های بی سرانجام باشد، داستان حیرانی مردی است که نمی تواند به چیزی غیر از سرگردانی تن دهد.

 

جنگ چارلی ویلسون

Charlie Wilson’s War, 2007
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوودجولیا رابرتز بعد از دو سال دوباره جلوی دوربین مایک نیکولز ایستاد. نیکولز «جنگ چارلی ویلسون» را براساس زندگی نامه سیاست مداری به همین نام ساخت. رابرتز در این فیلم نقش زنی به نام هرینگ را بازی می کند که در گذشته مجری تلویزیون بوده و حالا، هم ثروتمند است

 

و هم به سیاست علاقه دارد. علاقه او به سیاست باعث می شود با چارلی ویلسون (تان هنکس) نماینده دموکرات ها آشنا شود. او ویلسون را از مردی خوش گذران به سیاست مداری مسئولیت پذیر تبدیل می کند.

 

آگوست: اوسیج کانتی

August, Osage County, 2013
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوودبازی در «اوسیج کانتی» جولیا رابرتز را نامزد بهترین بازیگر مکمل زن جایزه های اسکار، گلدن گلوب، بفتا و بیست جایزه دیگر کرد. رابرتز از تمام این جشنواره ها دست خالی بیرون آمد، اما بازی در نقش باربارا وستون یکی از بهترین بازی های کارنامه او به حساب می آید. «اوسیج کانتی» براساس نمایشنامه ای

 

به همین نام ساخته شده و داستانش درباره خانواده از هم پاشیده ای است که بعد از ناپدیدشدن پدربزرگشان، بعد از سال ها دوباره دور هم جمع می شوند.

 

مانی مانستر

Money Monster, 2016
جولیا رابرتز زن باوقار و خندان سینمای هالیوودداستان فیلم درباره شخصیتی تلویزیونی به نام لی گیتس (جرج کلونی) است که به وسیله یکی از بینندگان برنامه تلویزیونی اش به نام کایل بودول (جک اوکانل) گروگان گرفته می شود. کایل تمام پولش را با برنامه گیتس از دست داده و با گروگان گرفتن او خواهان بازگشت پول از دست رفته اش است.

 

جولیا رابرتز در این فیلم نقش پتی فین را بازی می کند و برای اولین بار مقابل دوربین جودی فاستر می ایستد. «مانی مانستر» هشتمین تجربه کارگردانی جودی فاستر است. این فیلم بعد از حدود سه ماه اکران در سینماهای امریکا و اروپا فروش بدی نداشته و باید منتظر ماند و دید سهمش از جایزه های سینمایی امسال چه خواهدبود.