پارس ناز پورتال

چگونه به جنگ کهیرهای پوستی برویم؟

چگونه به جنگ کهیرهای پوستی برویم؟

چگونه به جنگ کهیرهای پوستی برویم؟ 

کهیرهای پوستی لکه های رایج پوستی هستند که ممکن است در اثر عوامل مختلفی روی پوست ما ظاهر شوند. مانند التهاب پوست، درمان کهیر، پیدا کردن علت کهیر و بعد اجتناب از مواد آلرژی زا می باشد. در زیر به تمام شیوه هایی که می شود با کمک آن ها کهیر را به کنترل درآورد، اشاره شده است:

 

پزشکی: در ادامه به راه های مهم و اصلی که پزشکان جهت درمان کهیر از آن استفاده می کنند اشاره می کنیم.

 

آنتی هیستامین ها: برای درمان خارش و مبارزه با هیستامین که ماستوسیت ها آزاد می کنند، پزشک ممکن است آنتی هیستامین را با انواع قدرت مهارت کنندگی اش تجویز کند. هر چند بیشتر این داروها خواب آور هستند، ولی فرآورده های جدیدی هم از این دارو وجود دارد که خواب آلودگی نمی آورد.

 

انواع مختلف از آنتی هیستامین ها وجود دارد و پزشک می تواند آن نوع را که با کهیر و شیوه زندگی شما بهتر مناسب است تجویز کند.

 

آدرنالین: اگر کهیرتان شدید است و یا این که تورم شدید دارد که حتی گاهی تورم در گلو تنفس را مشکل می سازد، پزشک ممکن است آمپول اپینفرین تزریق کند، دارویی که اغلب مردم آدرنالین می نامند.

 

آمپول اپینفرین بلافاصله تورم گلو را فرو می نشاند و در نتیجه تنفس به حال عادی برمی گردد.

 

کورتیکوستروئید: کهیرهای شدید به ویژه کهیرهای مزمن نیز با کورتیکوستروئید که نوعی از استروئید است، قابل درمان هستند، ولی فقط برای مدت های کوتاه، استفاده از این دارو در دراز مدت می تواند اثرهای جانبی زیان بخش داشته باشد.

 

لوسیون های ضد خارش: از پزشکتان درباره محلول های ضد خارش و یا محلول های مخلوط که می تواند کهیر را تخفیف دهد، سؤال کنید.

 

تغییرات سبک زندگی: تنها و مهمترین تغییر در سبک زندگی که می توانید انجام دهید، اجتناب از مواد آلرژی زا می باشد که کهیر را در بدن فرو می نشاند. آن چیزی که باید از آن دوری کنید، می تواند غذا، دارو، عفونت و یا واکنش هیجانی باشد.