پارس ناز پورتال

جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

در این مطلب می خواهیم جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز را که حاوی پیام های قابل تامل است خدمت شما دوستان بگوییم.ابتدا بیوگرافی کوتاه از استیو جابز بزرگ و در ادامه همراه ما این جملات زیبا را بخوانید.

 

زادروز: ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
درگذشت: ۵ اکتبر ۲۰۱۱ پالو آلتو کالیفرنیا
محل زندگی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ملیت: آمریکایی
پیشه: رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل و هیات مدیره شرکت والت دیزنی
دستمزد: ۱ دلار آمریکا
مذهب: بودایی
همسر: لورین پاول
فرزندان: ۴

 

استیون پل جابز (به انگلیسی: Steven Paul Jobs) (متولد ۲۴ فوریه ۱۹۵۱- درگذشته ۵ اکتبر ۲۰۱۱) مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای شرکت اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه است.

 جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

او به همراه استیو وزنیاک با بنیان گذاشتن شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ و ارایه رایانه اپل II، به مورد پسند عام قرار گرفتن مفهوم رایانه خانگی کمک بسیار کرده است.

 

بعدها، او یکی از اولین افرادی بود که به ارزش تجاری بالقوه واسط گرافیکی کاربر و موشواره‌ای که در مرکز تحقیقات شرکت زیراکس در پالوآلتو ساخته شده بود، آگاه گشت و بر افزوده شدن این فناوری‌های نوین به رایانه اپل مکینتاش نظارت کرد.

 

امروزه، به‌عنوان مدیر ارشد عملیاتی شرکت اپل، جابز به نجات‌دهنده اصلی این شرکت معروف شده ‌است. خصوصاً پس از به نتیجه رسیدن ایده‌ای که وی اصرار و علاقه‌ای شخصی به آن داشته است؛ آی‌پاد. همچنین او نائب‌رئیس و مدیر عامل استودیوی پویانمایی پیکسار نیز بوده است.

 

این شرکت یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید محصولات سینمایی‌ای است که از پویانمایی رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

 

استیو جابز یک مبتکر فوق‌العاده باهوش بود. او یک کارآفرین موفق و یک رؤیاپرداز شگفت‌انگیز بود. استیو جابز، بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق اپل رهبر و اسطوره‌ای بی نظیر بود.

 

او حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. افکار استیو جابز در مورد اشتباهات، دنبال کردن ندای درون و استفاده‌ی حداکثری از زمان محدودی که در این دنیا به ما انسان‌ها از طرف خداوند هدیه شده است ستودنی بود.

 

وقتی استیون پاول جابز از دنیا رفت نه تنها یک شرکت موفق بین‌المللی به نام اپل از خود به یادگار گذاشت بلکه گنجینه‌ای ارزشمند از جملات الهام بخش و زیبا را برای افرادی که به دنیال موفقیت هستند باقی گذاشت. این جملات زیبا، آموزنده و الهام بخش از استیو جابز برای همیشه زندگی شما را تغییر خواهد داد.

 

1. شما نمی‌توانید با نگاه به جلو و پیشگویی نقاط را به یکدیگر وصل کنید، تنها با نگاه به عقب یا گذشته می‌توانید این نقاط را به یکدیگر متصل کنید؛ بنابراین می‌توانید به این مطلب که این نقاط جایی در آینده به یکدیگر متصل خواهند شد اعتماد کنید.

 

وقتی در یک موقعیت دشوار گیر کرده‌اید، یا در مورد مسیر زندگی‌تان دچار دو دلی و هراس هستید، اعتماد به این حقیقت که در نهایت همه چیز به یکدیگر متصل خواهد شد بسیار مهم و حیاتی است.

 

2. زمان شما محدود است، پس این زمان محدود را با زندگی بر اساس اعتقادات و نگرش دیگران هدر ندهید.

 

خودتان باشید! دنیا به نقاط قوت منحصر به فرد شما نیاز دارد. اگر تلاش می‌کنید که شبیه دیگران باشید و یا به فردی تبدیل شوید که دیگران از شما انتظار دارند هرگز موفق نخواهید شد.

 

خلقت شما زیبا بوده است و مطمئناً کار یا هدفی در این دنیا وجود دارد که تنها شما باید آن را انجام دهید.

 

3. اجازه ندهید صدای افکار و اعتقادات دیگران صدای ندای درون شما را در خود غرق کند.

 

اگر هدف شما خشنود کردن دیگران است، برای سقوط و شکست آماده شوید. شما هرگز نمی‌توانید همه‌ی مردم را راضی و خشنود کنید. اگر به نظرات دیگران در مورد زندگی شخصی‌تان خیلی اهمیت می‌دهید به زودی دلسرد و ناامید خواهید شد.

 

هرگز اجازه ندهید صدای قضاوت‌های بی‌دلیل دیگران آرزوها و اهداف ارزشمندتان را به نابودی بکشانند. نگذارید آتش میل و اشتیاق درونی که شما را زنده نگه داشته است خاموش شود.

 

4. شجاع باشید و از شهود و ندای درون خود پیروی کنید. آن‌ها همین الان هم به خوبی می‌دانند که شما واقعاً می‌خواهید به چه فردی تبدیل شوید.

 

آیا تا به حال به خود گفته‌اید: دوست داشتم فلان کار را با زمان خود انجام دهم، اما…؟ بر این اماها، ترس‌ها و موانع غلبه کنید. برای دنبال کردن ندای درون خود شجاع باشید.

جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

استیو جابز در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل سال ۲۰۰۷

 

5. حریص باش، دیوانه باش.

 

با انگیزه باشید. سخت تلاش کنید، برای یادگیری مشتاق باشید، خطر کنید و همیشه و هر زمان کاری را انجام دهید که دیگران آن را غیر ممکن می‌دانند.

 

6. اگر امروز آخرین روز زندگی‌تان بود آیا کاری که قصد دارید آن را انجام دهید را انجام می‌دادید؟

 

استیو جابز می‌گفت که او هر روز صبح در مقابل آینه این سؤال را از خود می‌پرسید و هر وقت که برای چند روز متوالی پاسخش به این سؤال نه بود متوجه می‌شد که نیاز است چیزی را تغییر دهد.

 

ملاقات با خودتان در آینه و پرسیدن این سؤال به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا کارهایی که می‌خواهید انجام دهید واقعاً مهم هستند و آیا برنامه‌ی روزانه‌تان با اولویت‌های زندگی‌تان همخوانی دارد؟

 

7. من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین افسوس‌های شما در مورد کارهایی است که هرگز انجام نداده‌اید.

 

چند نفر از ما از شغل خود متنفریم؟ چند نفر از ما تنها به این دلیل که از ریسک کردن می‌ترسیم در بدبختی و فقر زندگی می‌کنیم؟

 

بزرگ‌ترین لذت و شادی زمانی نصیب انسان می‌شود که در بیرون از منطقه‌ی آسایش خود زندگی کند، جایی که ما انسان‌ها با اصالت و مستقل هستیم. زندگی امن را رها کنید و با دنبال کردن اهدافتان زندگی لذت‌بخش و پرهیجان را تجربه کنید.

 

8. اگر به این حقیقت که هر روز به مرگ نزدیک‌تر می‌شوید بی اندیشید دیگر فکر نمی‌کنید که چیزی برای از دست دادن دارید.

 

بیشتر ما آدم‌ها فقط به خاطر ترس‌های غیر منطقی مان زندگی تلخی داریم. ترسو نباشید. زندگی کوتاه است، روی پای خود بایستید و با غلبه بر ترس‌ها و موانع موفق شوید.

جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

استیو جابز هنگام ارائهٔ iOS در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۰۸

 

9. ما انسان‌ها برای اضافه کردن کیفیتی جدید به دنیا اینجا هستیم وگرنه خلقت ما چه دلیلی داشت؟

 

هم‌اکنون هیچ نسخه‌ی مشابهی از شما در این دنیا وجود ندارد و هرگز هم وجود نخواهد داشت. شما هدایا و استعدادهای درونی و پنهان منحصر به فردی دارید که می‌تواند جهان را تغییر دهد.

 

10. گاهی اوقات که نوع آوری می‌کنید ممکن است چند اشتباه نیز انجام دهید. بهترین راه حل در چنین مواقعی این است که به سرعت این اشتباهات را بپذیرید و به سراغ بهبود نوع آوری های دیگر خود بروید.

 

فروتن باشید، اشتباهات خود را بپذیرید و با ایده‌ی بعدی خود کارتان را ادامه دهید و به سمت جلو حرکت کنید.

 

11. چیزهایی که در زندگی به آن‌ها علاقه مندم هیچ هزینه‌ی مالی ندارند. کاملاً روشن و مشخص است که باارزش‌ترین منبعی که در این دنیا در اختیار ما انسان‌ها قرار داده شده است زمان است.

 

همه‌ی ما هر روز ۲۴ ساعت زمان داریم. آیا از زمان خود عاقلانه استفاده می‌کنید؟

 

12. من معتقدم چیزی که نیمی از کارآفرینان موفق را از ناموفق‌ها جدا می‌کند پشتکار اصیل و خالص است. آیا از پشتکار، سخت‌کوشی و فداکاری لازم برای رسیدن به اهدافتان برخوردار هستید؟

جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

استیو جابز و بیل گیتس در کنفرانس All Things Digital در سال ۲۰۰۷

 

13. وجه تمایز یک رهبر و یک دنبال کننده نوع آوری است.

 

دیکشنری انکارتا نوع آوری را این‌گونه تعریف می‌کند: یک ایده یا روش جدید. آیا تا به حال ایده یا روش جدیدی تولید کرده‌اید؟ می‌توانید راکد زندگی کنید یا به عنوان یک مبتکر و انسان خلاق زندگی لذت‌بخشی داشته باشید. کدام را انتخاب می‌کنید؟

 

14. من فکر می‌کنم وقتی شما کاری انجام می‌دهید و نتیجه‌ی خوبی حاصل می‌شود نباید بیش از حد بر روی آن ساکن شوید، باید بلافاصله به دنبال انجام کاری شگفت‌انگیز بروید. فقط مرحله‌ی بعدی را پیدا کنید. رو به جلو حرکت کنید و هرگز دست از پیشرفت و ترقی برندارید.

 

15. کار شما بخش بزرگی از زندگی‌تان را به خود اختصاص می‌دهد، پس تنها راه برای کسب رضایت حداکثری این است که کاری که به بزرگی و ارزشمندی آن معتقد هستید را انجام دهید و تنها راه برای انجام کار بزرگ این است که عاشق کارتان باشید. اگر هنوز آن را پیدا نکرده‌اید، به جست و جوی خود ادامه دهید.

 

هرگز تسلیم نشوید. مطمئن باشید مانند تمام موضوعات دیگری که مربوط به قلب است وقتی آن را پیدا کنید فوراً متوجه خواهید شد.

 

اگر از شغل کنونی خود راضی نیستید، اشکالی ندارد. به تلاش خود ادامه دهید و سعی کنید کاری را پیدا کنید که از هر لحاظ شما را راضی و خشنود می‌کند. فقط یک بار در این دنیا زندگی می‌کنید. سعی کنید عالی زندگی کنید.

جملات زیبا و تاثیر گذار از استیو جابز

مجسمهٔ استیو جابز در بوداپست مجارستان