پارس ناز پورتال

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

مجموعه : اخبار سینما
از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟ 

فیلم های بسیاری در صف نمایش در جشنواره منتظر هستند تا در نهایت بهترین های سینمایی را معرفی کنند. در زمینه بهترین فیلم گرفته تا بازیگر و کارگردان. سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر بزودی کار خود را در تهران آغاز می کند و عاشقان پرده نقره ای در کشور، به تماشای آثار منتخب این دوره خواهند نشست.

 

در حالی که کم تر از ده روز به برگزاری رسمی مراسم افتتاحیه جشن بزرگ سینمای ایران در سال ۹۵ باقیست، گمانه زنی ها درباره فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و پنجم افزایش یافته و حرف و حدیث های منتقدان و کارشناسان صنعت سینما همچنان درباره بخت های اول تصاحب سیمرغ های بلورین، ادامه دارد.

 

برای آگاهی از چند و چون متن و حاشیه برگزاری این رویداد بزرگ سینمایی کشور،  بخش هنری پارس ناز نگاهی دارد به مهم ترین خبرهای جشنواره تا امروز.با ما در بخش اول جشنواره گردی امسال، همراه باشید.

 

چه خبر از سایت جشنواره؟

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

تصویر ایندکس سایت جشنواره فیلم فجر

 

سایت رسمی جشنواره فیلم فجر تا شب ۲۲ بهمن که مراسم اختتامیه جشنواره با اعلام اسامی شکارچیان سمیرغ بلورین امسال برگزار می شود، یکی از پر بیننده ترین درگاه های هنری کشور خواهد بود که برای اهالی سینما، منبع موثقی برای دریافت آخرین خبرها از ستاد جشنواره به شمار می رود.

 

در سایت امسال، اطلاع رسانی به صورت تلگرامی و اینستاگرامی نیز همچون رویه ای که در جشنواره موسیقی فجر دنبال می شد، در دستور کار بوده و به همین خاطر، خبرهای داغ پرده نقره ای ایران، به صورت لحظه ای بر روی گوشی های هوشمند کاربران عضو ارسال می شود.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

سایت جشنواره امسال به نسبت دوره های قبل، اطلاع رسانی خوبی دارد

 

در سایت جشنواره، خبرهای لحظه ای از ستاد جشنواره، معرفی فیلم ها در بخش های گوناگون، امکان تماس با مسئولان جشنواره و هم چنین متن و حاشیه مربوط به مراحل ساخت و عرضه فیلم های راه یافته به مراسم امسال را می توان مشاهده کرد.

 

موزه سینما در باغ فردوس ولیعصر تهران، این روزها محفل مهم سینمای ایران بوده که هر روز، خبرهای زیادی از آن مخابره می شود. برای آگاهی از شیوه خرید اینترنتی بلیط جشنواره امسال نیز به این نشانی مراجعه کنید.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

تصویر صفحه اینستاگرام جشنواره فیلم فجر که بزودی ۱۰ هزار فالووری می شود

 

فروش اینترنتی بلیط جشنواره

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

بسیاری از علاقمندان به شرکت در جشن بزرگ سینمای ایران در بهمن ماه ۹۵، منتظر بازگشایی درگاه رسمی خرید بلیط هستند که این امر اکنون در درگاه سینوگرام فراهم شده است. سینوگرام، سامانه خدمات نوین سینمای ایران است که همچون سامانه حامی (پخش زنده اجراهای کنسرت جشنواره موسیقی فجر)، به مناسبت برگزاری جشنواره امسال راه اندازی شد.

 

مدیر امور سینماهای جشنواره امسال اعلام کرده بود که برای برگزاری جشنواره سی و پنجم، ۲۰ سینما و ۳۰ سالن نمایش با ظرفیت ۹ هزار صندلی اختصاص یافته است. وی سینماهای بهمن، اریکه ایرانیان، پردیس راگا، پردیس کیان و پردیس ملت (جنب پارک ملت) را به عنوان سالن هایی اعلام کرد که مدیران آنها، بهبود کیفی و تصویری نمایش را انجام داده اند.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

تصویر بخش نام نویسی در سامانه خرید بلیط جشنواره فیلم فجر

 

سامانه سینوگرام توسط شرکت نوپاد و با حمایت بانک پاسارگاد راه اندازی شده است و برای خرید بلیط های جشنواره می بایست در سامانه ثبت نام کرده و کد کاربری و رمز عبور دریافت کنید که در این نشانی در دسترس خواهد بود.سینوگرام، نسخه IOS و اندروید نیز دارید که می توانید با نصب آن بر روی گوشی همراه خود، ضمن آگاهی از آخرین خبرهای جشنواره،‌ نسبت به خرید اینترنتی بلیط فیلم های مورد نظر نیز اقدام کنید.خبر بعدی درباره فیلم امپراطور جهنم است.

 

امپراطور جهنم انصراف داد

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

تصاویری از فیلم امپراطور جهنم با بازی استاد علی نصیریان

 

یکی از خبرهای مهم این روزهای جشنواره سی و پنجم را باید نامه تهیه کننده و کارگردان فیلم امپراطور جهنم به رئیس سازمان سینمایی و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر بود که از انصراف در بخش غیر رقابتی سینمای ایران خبر داد.در این نامه آمده است:

 

چنانچه استحضار دارید فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» از جمله پروژه‌های سینمای ایران در سال‌های اخیر به شمار می‌رود که پاسخی به نیازهای منطقه ای و بین‌المللی است.

 

این فیلم به نقد عملکرد حکام آل‌سعود و فلسفه و چگونگی به وجود آمدن گروه داعش و دیگر گروه‌های تندرو و رادیکال اسلامی در اروپا و امریکا می‌پردازد و نگاهی دارد به پشت پرده‌های «پیوند عربی- عبری» و همکاری صهیونیسم بین‌الملل و خاندان آل‌سعود. اثری که به ضرس قاطع می‌توان گفت: نمونه آن را در سینمای منطقه نداریم.

 

ادامه واکنش ها به عدم انتخاب کاناپه عیاری

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

فیلم کاناپه، ساخته کیانوش عیاری، از فیلمسازان مطرح کشورمان در جشنواره امسال پذیرفته نشد.

 

پس از مشخص شدن فیلم‌هایی که به بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر راه یافته‌اند، نبود فیلم جدید کیانوش عیاری در این فهرست بیشترین محل بحث و سوال قرار گرفت تا جایی که دبیر جشنواره در برنامه تلویزیونی «هفت» مجبور شد دقایقی را به طور مشخص درباره فیلم «کاناپه» صحبت کند و دلیل پذیرفته نشدن اثر این فیلمساز  را توضیح دهد.

 

این موضوع در نشریات کشور واکنش هایی به دنبال داشت:روزنامه اعتماد در صفحه نخست با انتشار عکسی از کیانوش عیاری نشسته بر «کاناپه» خود، تیتر زده است: جنجال «کاناپه»؛ تهدید «عیاری»

 

روزنامه شرق هم در گزارشی در صفحه هنری خود نوشته است: این جشنواره دیگر “عیاری” ندارد.روزنامه شهروند در بخشی از یک گزارش با عنوان “جشنواره دست به عصاها” به حرف‌های دبیر جشنواره درباره فیلم عیاری و تصمیم‌گیری درباره «کاناپه» توسط مراجع بالاتر اشاره کرده و آن را اوج جذابیت و حاشیه دانسته است.

 

همچنین در این گزارش به دیگر فیلمساز حذف شده از بخش رقابتی جشنواره یعنی شهرام مکری آن هم به دلیل ممیزی اشاره شده که وی در صفحه شخصی خود از اینکه در جایی در کنار عیاری قرار گرفته ابراز خوشحالی کرده است.

 

حضور فعال زنان در جشنواره سی و پنجم

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

تصاویری از فیلم هایی که حضور زنان در آن پر رنگ است

 

نکته مهمی که باید درباره جشنواره امسال بدانیم، حضور فعال زنان در بخش مسابقه سینمای ایران است که هم حضور فیلمسازان زن قابل اعتنا است و هم موضوعات فیلم‌ها به مسایل و دغدغه‌های زنان نزدیک تر شده است.در جشنواره سی و پنجم، فجر حضور فیلم هایی با موضوع زنان پررنگ است و از ۳۳ فیلمی که در بخش مسابقه این دوره از جشنواره حضور پیدا کرده اند حداقل ۱۱ فیلم یا به موضوع زنان می پردازد و یا راوی و قهرمان اصلی داستان یک زن است.

 

این امر می تواند نشان‌دهنده این باشد که سینماگران درباره موضوع زنان در جامعه حساس تر شده اند و حال باید دید این موج فیلمسازی با محوریت زنان می تواند در عرصه اجتماع هم تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

مهتاب کرامتی با تیپی متفاوت در فیلم ماجان

 

بهنوش بختیاری که صفحه اینستاگرامش، اکنون با بیش از ۵.۳ میلیون فالوئر، پر بیننده ترین صفحه ایرانیان را به خود اختصاص داده است، امسال با چهار فیلم «انزوا»، «ماجان»، «مرداد»، «دزد و پری ۲ » در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و باید دید تا در کدام یک از آثار فوق نامزد دریافت سیمرغ خواهد شد.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

پرویش نظریه در فیلم تقصیر من نیست

 

در این میان ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما که دو سال پیش با فیلم «پدر آن دیگری» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، امسال با سه فیلم سینمایی «قاتل اهلی»، «ویلایی ها» و «خانه کاغذی» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

ویشکا آسایش در فیلم خوب، بد ، جلف

 

علاوه بر قاسمی بازیگرانی از جمله :

 

مهتاب کرامتی (ماجان – مرداد – تقصیر من نیست)، ستاره اسکندری (خانه کاغذی – ملی و راه های نرفته اش – دریاچه ماهی)، پریناز ایزدیار (یک روز بخصوص – ویلایی ها – تابستان داغ)، پگاه آهنگرانی (سارا و آیدا – قاتل اهلی – لابی)، بهاره کیان افشار (کمدی انسانی – زرد – ماهور)، ساره بیات (زرد – بیست و یک روز بعد – لابی)،

 

ویشکا آسایش (تقصیر من نیست – خوب، بد، جلف)، باران کوثری (تقصیر من نیست – بی نامی – سدمعبر)، میترا حجار (دعوتنامه – نرگس مست – ماهور)، آزاده صمدی (ساعت پنج عصر – لابی – خوب، بد، جلف) هر کدام با سه فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

هدیه تهرانی در فیلم اسرافیل

 

همچنین افسانه بایگان (بی حساب – نگار)، مهناز افشار (گیلدا – نهنگ عنبر (به جشنواره نرسید) )، هدیه تهرانی (اسرافیل – بدون تاریخ بدون انقضا)، طناز طباطبایی (بی حساب – ویلایی ها)، مریلا زارعی (زیر سقف دودی – اسرافیل)، شیرین یزدان بخش (یک روزبخصوص – سارا و آیدا)، مینا ساداتی (خرگیوش – تابستان داغ)

 

هستی مهدوی فر (لابی – کمدی انسانی) یکتا ناصر (کارگر ساده نیازمندیم – فصل نرگس)، هانیه توسلی (مادری – بن بست وثوق)، بازیگرانی هستند که با حضور در دو فیلم سینمایی امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

ثریا قاسمی در فیلم پدر آن دیگری

 

در گزارش های آینده، به بررسی کاراکتر هنرپیشه های زن مطرح سینمای ایران در جشنواره امسال خواهیم پرداخت.

 

تیزر کوپال رونمایی شد

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

تیزر فیلم سینمایی کوپال به کارگردانی کاظم ملایی رونمایی شد که در بخش سینمای ایران جشنواره امسال حضور دارد. کوپال، داستان یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام احمد کوپال است که درست قبل از تحویل سال نو، دچار یک چالش بسیار غریب در زندگی اش می شود.

 

موسیقی زیر سقف دودی پایان یافت.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

ساخت موسیقی «زیر سقف دودی» جدیدترین اثر اجتماعی پوران درخشنده توسط کارن همایونفر به پایان رسید و فیلم به مرحله تصحیح رنگ رسید.فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» توسط هایده صفی‌یاری تدوین شده و صداگذاری این اثر اجتماعی نیز بر عهده محمد رضا دلپاک بوده است.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

تصویری از زیر سقف دودی در ۴ قاب

 

فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» یک اثر اجتماعی است که به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد و در دو خانه واقع در منطقه الهیه، یک خانه در منطقه جردن، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات واقع در منطقه پونک، یک خانه در منطقه فرشته تهران، بانکی واقع در خیابان ولی عصر تهران، سوله‌های انباری واقع در جاده بهشت زهرا، در رستوران لئون (سام سنتر)، کارخانه‌ای در منطقه وردآورد کرج، خیابان‌های شهر تهران و … فیلمبرداری شده است.

 

پوستر فیلم مادری رونمایی شد

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

رونمایی از پوستر فیلم ها، به اندازه رونمایی از تیزر آن ها مورد استقبال مخاطبان سینما قرار دارد. علیرضا نجاتی پوستر اصلی فیلم سینمایی «مادری» را طراحی کرده، در این پوستر تلاش شده که علاوه بر معرفی تمامی بازیگران، حال و هوای فیلم که در یزد جلوی دوربین رفته است نیز به تصویر کشیده شود.

 

«مادری» از جمله فیلم‌های بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که در این جشنواره رونمایی خواهد شد. نازنین بیاتی، هانیه توسلی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و هومن سیدی در این فیلم بازی کرده‌اند. داستان «مادری» درباره زندگی ۲ خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است.

 

آخرین سکانس های ماه گرفتگی ضبط شد.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

مهدی انباردار تهیه کننده فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» اخیراً گفت که آخرین نماهای باقی مانده از این پروژه سینمایی جلوی دوربین رفت و این صحنه ها برای تدوین ارسال شد. البته تدوین این فیلم تقریباً به پایان رسیده و این صحنه ها تنها نماهای باقی مانده از چند سکانس بود و هیچ بازیگری جلوی دوربین نرفته است.

 

وی گفته است که تلاش می کنیم تا آخر هفته جاری، تدوین و صداگذاری به طور کامل به پایان رسد و در این فاصله موسیقی فیلم نیز در اختیار ما قرار می گیرد.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

موسیقی «ماه گرفتگی» توسط بهزاد عبدی در اکراین ساخته شده است

فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در این فیلم بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، الناز حبیبی، قاسم زارع، شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی حضور دارند.ماه گرفتگی به حوادث پس از انتخابات در سال ۸۸ می پردازد.

 

لوگوی فیلم آذر، طراحی شد

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

لوگوی فیلم سینمایی «آذر» به تهیه کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه‌ای رونمایی شد.

 

این فیلم هم اکنون در آخرین مراحل فنی قرار دارد و به زودی برای حضور در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده نمایش می شود. لوگو این فیلم توسط مجید عباسی طراحی شده است.فیلمبرداری «آذر» آبان ماه آغاز و تمام فیلمبرداری آن هم در تهران انجام شد. نیکی کریمی در این فیلم در کنار تهیه کنندگی به عنوان نقش اصلی حضور دارد.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

 به گزارش پارس ناز در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد. در این فیلم نیکی کریمی، حمید رضا آذرنگ، هستی مهدوی، فرید سجادی حسینی، مهران نایل، شیرین اقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می پردازند.

 

سیستم جدید رای گیری برای سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

امسال، جشنواره سی و پنجم روش جدیدی برای دریافت رای تماشاگران جهت اعطای سمیرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران طراحی کرده است. سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران یکی از مهمترین سیمرغ‌ها برای سینماگران به شمار می رود.

 

زیرا این سیمرغ نشان می دهد کدام فیلم در جشنواره فیلم فجر بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. صاحبان یک فیلم سینمایی با دریافت این سیمرغ می توانند امیدوار باشند که فیلم مورد نظر در اکران عمومی هم با اقبال بیشتری رو به رو شود. البته معمولاً فیلمی که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت می کند در اکران نوروزی که از مهمترین اکران های سال به شمار می رود، نمایش داده می شود و همین مساله هم اهمیت این سیمرغ را بیشتر می‌کند.

 

و اما امسال مخاطبان فیلم ها نظرات خود را از طریق یک سایت اینترنتی اعلام کرده و رای می دهند. اینکه روند رای گیری در این پروسه چگونه است و از چه تمهیداتی برای جلوگیری از تخلف هایی که معمولاً در سال های گذشته صورت می گرفت، استفاده می شود هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

 

جزئیات بیشتر در گزارش های بعدی به اطلاع علاقمندان به شرکت در رای گیری انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران خواهد رسید.

 

پوستر آباجان رونمایی شد

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری مهر، پوستر فیلم سینمایی «آباجان» به تهیه کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره به نمایش در می آید رونمایی شد.جلوه های ویژه «آباجان» این روزها توسط محمد لطفعلی درحال انجام است و عوامل فیلم در تلاشند تا در موعد مقرر نسخه نهایی را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

 

هاتف علیمردانی در حالی امسال با «آباجان» در بخش مسابقه حضور دارد که پیش از این هم با ساخته های قبلی اش از جمله «به خاطر پونه»، «مردن به وقت شهریور»، «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و از این نظر رکورددار است.

از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر چه خبر؟

«آباجان» روایت خانواده ای است که در دهه شصت در شهر زنجان زندگی می کنند. خانواده ای که جنگ و فضای آن سال ها تأثیر زیادی روی زندگیشان می گذارد.