مک لارن همیشه خاص کار کرده است و در جدیدترین مدل عرضه شده این شرکت منتظر غول اسپرت بودیم که واقعا قابل ستایش است. آمریکایی ها ماشین های عضلانی دارند، ایتالیایی های سوپر ماشین دارند، و بریتانیایی ها نیز ماشین های اسپرت. نام های بزرگی همچون تریومف، جگوار، و لوتوس چشم انداز های ماشین های اسپرت انگلیسی هستند.
در حال حاضر متخصصان سوپر ماشین در کمپانی مک لارن، یک ماشین اسپرت خاص که ساخت خودشان است معرفی کرده اند.۵۷۰S اولین ماشین از سری ماشین های اسپرت جدید مک لارن است – ۵۷ به این دلیل در اسم ماشین به کار رفته که نشان دهنده تعداد اسب بخار متریکی است
که موتور ماشین تولید می کند، و S نشان دهنده اسپرت بودن آن است. مک لارن مدت هاست که مشغول ساخت انواع ماشین های اسپرت و فوق العاده است. مک لارن از سال ۱۹۶۰ ماشین های مخصوص مسابقات می ساخت و از دهه ۹۰ به این سمت نیز گاهی سوپر ماشین هایی را تولید کرده است. این اولین ماشین اسپرت مک لارن نیست، و آنها امیدوارند سری های بعدی به روند کسب و کارشان کمک کند.
در ادامه در کنار توضیحات تصاویری از این ماشین فوق العاده را خواهید دید، ماشینی که در ساختش از فیبر کربون استفاده شده.وقتی صحبت از ماشین های اسپرت مدرن بریتانیایی به وسط می آید مدل هایی مانند Lotus Exige یا …
Jaguar F-Type بلافاصله به ذهن می آیند
وقتی نام مک لارن به میان می آید بیشتر ما به یاد ماشین اسطوره ای این کمپانی به نام speed-demon F1 می افتیم.
مک لارن در مدل ۵۷۰S سعی کرد کاری متفاوت انجام دهد.
این هم پرونده مک لارن ۵۷۰S – ۵۶۲ اسب بخار از ۳٫۸ لیتر، موتور twin-turbocharged V8، تولید کنندگان آن ادعا می کنند ۵۷۰S 204 mph را در ۳ ثانیه پر می کند، بدنه ساخته شده از فیبر کربن، و مقدار زیادی از تکنولوژی فرمول یک.
با اینکه ۵۷۰S قدرت، سرعت، ظاهر، و تاثیر یک سوپر ماشین را دارد اما اگر از سازندگان مک لارن بپرسی آنها می گویند ۵۷۰S یک سوپر ماشین نیست. کمپانی ۵۷۰S را یک ماشین اسپرت مدرن می داند.
در قسمت جلوی ماشین کمپانی مک لارن آخرین نوع طراحی که برای اولین بار در P1 از آن استفاده کرده بود را به کار برده.
۵۷۰S هم به چراغ های LED مجهز است هم چراغ های running.
نمای کناری ماشین قطره ای شکل و کوچک بودن ماشین را برجسته می کند. طول ماشین ۱۴٫۵ فوت است. کمی از یک Toyota Prius کوچکتر است.
پشت ماشین دو اگزوز و یک دیفیوزر بزرگ را مشاهده می کنید که کاملا به این قسمت مسلط شده اند.
داخل ۵۷۰s به نسبت ماشینی با این سایز و ویژگی به شکل شگفت آوری جادار است. در طراحی داخلی ماشینی که در عکس مشاهده می کنید از آلکانترا سیاه، چرم قرمز، و فیبر کربین استفاده شده.
صندلی های اسپرت ماشین محکم و مجهز هستند، و حتی در طول رانندگی های بلند مدت هم راحت است.
به جای تجهیزات سنتی جلوی فرمان، در این ماشین از یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی در مرکز و دو نمایشگر ۳ اینچی در کنار استفاده شده.
نمایشگر وسط نشان دهنده سرعت ماشین، RPM موتور، انتخاب دنده، و سرعت مجاز است. نمایشگر سمت چپ نشان دهنده مقدار کیلومتری است که ماشین پیموده و نمایشگر سمت راست نشان دهنده درجه حرارت موتور و مقدار فاصله ای است که ماشین می تواند به رفتن ادامه دهد.
دو دریچه هوای بزرگ وسط داشبورد کار گذاشته شده، و پایین آنها نیز یک صفحه لمسی ۷ اینچی قرار دارد.
این صفحه نمایش لمسی که شبیه تبلت است حاوی آخرین ورژن از برنامه مخصوص مک لارن به نام IRIZ است. با اینکه سرعت این برنامه نسبت به ورژن های قبلی خیلی بهتر شده بود اما منو های عجیب و غریبش نحوه استفاده را گیج کننده کرده بود.
با اینکه نقشه خوان آن برجسته و سرشار از جزئیات و اطلاعات است، سیستم جهت یاب ماشین وقتی خواستیم وارد تونل لینکلن در نیویورک بشویم با مشکل مواجه شد.
کنسول مرکزی ماشین شامل سوئیچ خودرو، انتخاب دنده دکمه ای، و اتخاب نوع رانندگی دینامیک است.
در ماشینی که در عکس ها مشاهده می کنید و مورد آزمایش بود ۱۲ بلندگو ۱۲۸۰ وات به کار رفته، سیستم صوتی به کار رفته برای مک لارن را Bowers & Wilkins طراحی کرده.
و در آخر مک لارن جا لیوانی خود در این ماشین را نسبت به سری های قبلی خیلی در دسترس تر کرده. همچنین ۵۷۰S دو جا لیوانی در خود دارد!