پارس ناز پورتال

جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهان

جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهان

جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهان

جشن تولد برای افراد مشهور که این هفته سالروز به دنیا آمدنشان بود و ما هم در این مطلب اسامی آن ها را ذکر کرده ایم. طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از لرد 20 ساله بگیرید تا آلن دلون 81 ساله. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

 

تیلدا سوئینتن 56 ساله شد
کاترین ماتیلدا “تیلدا” سوئینتن (Tilda Swinton) زاده 5 نوامبر 1960 بازیگر، مدل و منبع الهام فشن است که به خاطر نقش هایی که در فیلم های هنری، مستقل و پرفروش بازی کرده مشهور است.

 

وی تابحال سه جایزه بفتا، یک جایزه بیفا و یک جایزه اسکار دریافت کرده است. او حرفه بازیگری را با فیلم هایی به کارگردانی درک جارمن از جمله «کاراواجو» (1986) و پس از آن «پایان انگلستان» (1988) و «مرثیه جنگ» (1989) آغاز کرد.

 

سوئینتن کاپ ولپی بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ونیز را به خاطر نقش ایزابلای فرانسه در فیلم «ادوارد دوم» (1991) بدست آورد. سپس در نقش سالی پاتر در فیلم «اورلاندو» (1992) بازی کرد و نامزد جایزه بهترین بازیگر زن جوایز فیلم اروپا شد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانفیلم «انتهای عمیق» (2001) برای او نامزدی جایزه گلدن گلوب را به همراه داشت. فیلم های «آسمان وانیلی» (2001)، «اقتباس» (2002)، «آدام جوان» (2003) و «کنستانتین» (2005) پس از آن آمدند. تیلدا در درام جنائی «جولیا» (2008)، «من عشق هستم» (2009) و فیلم مهیج روانشناسانه

 

«باید در مورد کوین صحبت کنیم» (2011) نیز نقش آفرینی نمود. درام فانتزی رمانتیک «فقط عشاق زنده ماندند» (2014) یکی دیگر از فیلم های اخیر اوست که در آن با تام هیدلستون همبازی شد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانولی مهمتر از همه بازی او در نقش جادوگر سفید در سری فیلم های «خاطرات نارنیا» (2005-2010) در یادها مانده است. سوئینتن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل و جایزه بفتای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل را برای نقش کارن کرودر وکیل در فیلم «مایکل کلیتون» (2007) گرفت.

 

دیگر فیلم هایی که او در آنها بازی کرده عبارتند از: «مورد عجیب بنجامین باتن» (2008)، «بعد از خواندن بسوزان» (2008)، «قلمرو طلوع ماه» (2012)، «برف‌شکن» (2013)، «هتل گراند بوداپست» (2014)، «فاجعه» (2015)، «شیرجه» (2015) و «دکتر استرنج» (2016).

 

در سال 2005 بود که وی جایزه ریچارد هریس را در مراسم جوایز فیلم مستقل بریتانیا به خاطر کمک هایی که به صنعت فیلم بریتانیا کرده بود بدست آورد. در سال 2013 نیز موزه هنرهای مدرن از او تشکر ویژه به عمل آورد. وی با طراحان مد ویکتور و رولف همکاری کرده است.

 

در همان سال او از سوی مجله گاردین به عنوان یکی از 50 ستاره خوش استایل دنیا انتخاب شد و همواره در لیست های خوش پوش ترین و خوش استایل ترین های بین المللی قرار می گیرد. در ماه مه 2013 اعلام شد که تیلدا چهره تبلیغاتی کلکسیون پیش از پائیز شنل شده است. این کلکسیون از فشن و پارچه های سنتی اسکاتلندی الهام گرفته شده بود.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهاندر سال 1988 تیلدا یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم بین المللی برلین بود. در سال 1993 عضوی از هیئت داوران جشنواره فیلم بین المللی مسکو شد. سوئینتن و همسر سابقش جان بایرن دو فرزند به نام های آنر و اگزاویر دارند که دوقلوهای متولد اکتبر 1997 هستند. تیلدا همراه با دوقلوها و ساندرو کاپ،

 

نقاش آلمانی-نیوزیلندی در نیرن، در منطقه هایلند اسکاتلند زندگی می کند. دارایی خالص تیلدا سوئینتن 10 میلیون دلار برآورد شده است.

 

5 نوامبر، زادروز ویوین لی

ویوین لی (Vivien Leigh) که با نام «بانو اولیویه» نیز شناخته می شود، زاده 5 نوامبر 1913 و درگذشته به تاریخ 8 ژوئیه 1967، بازیگر زن انگلیسی بود که برای بازی در فیلم های «بر باد رفته» (1939) در نقش اسکارلت اوهارا و فیلم «اتوبوسی به نام هوس» (1951) در نقش بلانش دوبوآ، دو بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

 

او در شهر دارجلینگ هند به دنیا آمد، اما برای ادامه تحصیل به بریتانیا برگشت. کودکی‌اش را در مدارس مذهبی گذراند و بعد از آن وارد آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک شد و در رشته بازیگری درس خواند. در ۱۹ سالگی با وکیلی به نام لی هولمن ازدواج کرد که در سال بعد از وی صاحب دختر بنام سوزان گردید. ویوین بعدها نام کوچک همسرش را به عنوان نام خانوادگی هنری اش برگزید.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانویوین بیشتر به خاطر همسر دومش مشهور شد. وی در دوران بازیگری‌اش در نقش‌های شکسپیری در تئاتر اولدویک لندن با لارنس اولیویه، بازیگر بزرگ تئاتر و سینمای بریتانیا آشنا شد. برای نخستین بار در سال ۱۹۳۷ در نمایش هملت، در نقش اوفلیا بود که در مقابل لارنس اولیویه قرار گرفت.

 

در همین سالها بود که عاشق اولیویه شد، عشقی که سرانجامش ازدواج و زندگی مشترک بیست ساله توأم با تنش و افتخار بود. آنها هر دو از همسرانشان جدا شدند و در سال ۱۹۴۰ با هم ازدواج کردند. به اعتقاد ریچارد استرلینگ، مورخ سینما، سه نقش آیکونیک اسکارلت اوهارا،

 

بلانش دو بوآ و لیدی اولیویه بودند که افسانه ویوین لی را تشکیل دادند. رابطه پر حرارت و ازدواج عاشقانه آن دو مورد توجه مردم و همواره بر سر زبان‌ها بود. ویوین اتکای زیادی به اولیویه داشت و او را نیروی محرکه خویش می‌دانست.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهاندر دهه پنجاه، با تشدید بیماری‌های روانی و جسمیویوین، رابطه او با لارنس اولیویه نیز دچار تنش شد و در نهایت آن‌ها در سال ۱۹۶۰ از هم جدا شدند. او بعد از جدایی از لارنس اولیویه نیز به بازی‌اش در تئاتر ادامه داد، اگرچه هرگز نتوانست موفقیت‌های دوران گذشته را تکرار کند. ویوین جایزه تونی را به خاطر کارش در نسخه موزیکال برادوی «توواریچ» (1963) دریافت کرد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهان«بر باد رفته» برای لی توجه عمومی و شهرت به ارمغان آورد؛ ولی او خود می گفت: «من ستاره سینما نیستم. من هنرپیشه ام. ستاره سینما بودن زندگی غلطی است و ستاره های سینما با ارزش های تصنعی و فقط برای دیده شدن زندگی می کنند. ولی هنرپیشه های زن سالها در یادها می مانند

 

و نقش های فوق العاده ای برای آنها وجود دارد که بازی کنند.» فیلم «بر باد رفته» 10 جایزه اسکار برد از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن که نصیب لی شد. او در روز هشتم جولای 1967 در سن 53 سالگی در اثر سل در لندن درگذشت. دارایی خالص او 10 میلیون دلار برآورد شده است.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهاناما استون 28 ساله شد

امیلی جین “اِما” استون (Emma Stone) زاده ششم نوامبر 1988، بازیگر آمریکایی است که در اسکاتزدیل آریزونا بزرگ شده است. استون از کودکی مجذوب بازیگری شده بود و اولین نقشش را در سال 2000 در تئاتر «باد در درختان بید» بازی کرد. در نوجوانی با مادرش به لوس آنجلس نقل مکان کردند

 

و اولین بار با برنامه «در جستجوی خانواده نیو پارتریج» (2004) وارد تلویزیون شد، شوی رئالیتی که فقط قسمت اول آن ساخته شد و فروش نرفت. پس از یک سری نقش های تلویزیونی کوچک، استون جایزه هالیوود جوان را برای اولین فیلم سینمایی اش، «خیلی بد» (2007) بدست آورد و توجه مثبتی نیز برای نقشی که در فیلم «سرزمین زامبی ها» (2009) بازی کرده بود از سوی رسانه ها به خود جلب کرد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانکمدی نوجوانانه «مثل آب خوردن» (2010) اولین فیلمی بود که استون در آن ستاره اصلی فیلم بود و به خاطر آن نامزدی جایزه بفتای بازیگر نوپا و جایزه گلدن گلوب را بدست آورد. این نقش با فیلم موفق تجاری «دیوانه وار، احمقانه، عشق» (2011) همراه شد و پس از آن نیز نقش مکملی در فیلم درام تحسین شده «خدمتکاران» (2011) بازی کرد.

 

نقطه عطف شهرت اما استون، بازی در نقش گوئن استیسی در فیلم ابرقهرمانی «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» (2012) و دنباله آن که در سال 2014 ساخته شد بود.او برای نقش معتاد در حال بهبودی در درام کمدی «مرد پرنده ای» (2014) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل شد.

 

اولین حضور او در تئاتر برادوی با موزیکال «کاباره» (2014-2015) بود. استون کاپ ولپی بهترین هنرپیشه زن را برای بازی در موزیکال «لا لا لند» (2016) به دست آورد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهاناستون که در سال 2015 یکی از بالاترین دستمزدها را در میان بازیگران زن دنیا داشته، یک بار نامزد جایزه اسکار، دو بار نامزد جایزه بفتا و دو بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است و دوباره جایزه SAG را بدست آورده است. اما در کنار بازیگری برای سازمان های خیریه و کمپین های دیگر از جمله کمپین مبارزه به سرطان سینه فعالیت می کند. وی دوستی نزدیکی با جنیفر لارنس و تیلور سوئیفت دارد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانطی فیلمبرداری فیلم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» در سال 2010 با همبازی اش، اندرو گارفیلد دوست شد و رابطه آنها دائماً سوژه رسانه ها بود ولی این زوج در این باره سکوت کردند، در عین حال در مراسم مختلف با هم حضور می یافتند تا اینکه در سال 2015 از هم جدا شدند. دارایی خالص اما استون 8 میلیون دلار برآورد شده است.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانلرد 20 ساله شد

اِلا ماریا لانی یِلیچ-اوکانر (Lorde) زاده 7 نوامبر 1996 که با نام هنری لرد شناخته می شود، خواننده و ترانه سرای نیوزیلندی است. الا که در تاکاپونا به دنیا آمد و در دوون پورت اوکلند بزرگ شد، از کودکی به بازیگری علاقمند شد. در سال های نوجوانی با گروه موسیقی یونیورسال قرارداد امضا کرد

 

و با جوئل لیتل ترانه سرا و تهیه کننده همکاری کرد که بعدها ترانه های بیشتر کارهای او را نوشته و تهیه کنندگی آنها را انجام داد. اولین آهنگ مهمی که منتشر کرد، The Love Club EP نام داشت که در مارس 2013 به بازار آمد و در چارت های موزیک ملی کشورهای نیوزیلند و استرالیا به رتبه دوم دست یافت.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهاناواسط سال 2013 بود که او اولین سینگل خود را با عنوان «سلطنتی‌ها» را منتشر کرد که تبدیل به آهنگی موفق در سطح بین المللی شد و الا ماریا جوانترین هنرمند سولو (و تنها هنرمندی نیوزیلندی) شد که در فهرست 100 آهنگ برتر بیلبورد از سال 1987 تابحال، در آمریکا به رتبه نامبر وان می رسد.

 

اواخر سال 2013 او اولین آلبوم استودیویی اش را با عنوان Pure Heroine به بازار رساند. این آهنگ در صدر چارت های موزیک نیوزیلند و استرالیا قرار گرفت و به رتبه سوم فهرست 200 آهنگ برتر بیلبورد در آمریکا رسید. در سال 2014 لرد تک آهنگ Yellow Flicker Beat را برای فیلم سینمایی «عطش مبارزه: مرغ مقلد – بخش اول» ساخت.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانلرد دو جایزه گرمی، یک جایزه بریت و ده جایزه موزیک نیوزیلند را به دست آورده است. در سال 2013 او از سوی مجله تایم به عنوان یکی از بانفوذترین نوجوانان دنیا شناخته شد و سال بعد مجله فوربس او را در فهرست «30 فرد موفق زیر 30 سال» قرار داد. لرد به این علت این نام را برای خود برگزیده

 

که از ایده «اشرافی ها و اشرافی‌گری» خوشش می آمده، ولی از آنجائیکه کلمه Lord زیادی مردانه بود، حرف e را به انتهای آن اضافه کرد تا آن را زنانه تر کند. دارایی خالص لرد 9 میلیون دلار برآورد شده است.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانآلن دلون 81 ساله شد

آلن فابین موریس مارسل دلون (Alain Delon) زاده 8 نوامبر 1935، بازیگر و تاجر فرانسوی-سوئیسی است که در دهه شصت به عنوان یکی از برجسته ترین بازیگران اروپا و نماد جذابیت سینمایی مشهور شد. او برای بازی در فیلم هایی مانند «روکو و برادرانش» (1960)، «ظهر بنفش» (1960)، «کسوف» (1962)، «پلنگ» (1963)، «فرمانده گمشده» (1966) و «سامورایی» (1967) تحسین منتقدین را به دست آورد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهان به گزارش پارس ناز در طول مدت بازیگری اش، دلون با کارگردانان مشهور بسیاری از جمله لوکینو ویسکونتی، ژان-لوک گدار، ژان-پیر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لوئی مال کار کرد و افتخارات بسیاری کسب کرد. در چهل و پنجمین جشنواره فیلم بین المللی برلین جایزه خرس طلایی افتخاری را دریافت کرد.

 

در فوریه 1991 شوالیه لژیون دونور شد و در سال 2005 افیسیه شد. آهنگ «قاتل زیبا» از مدونا به یاد آلن دلون ساخته شده است.دلون در جشنواره کن توسط دیوید او. سلزنیک که استعدادیاب بود کشف شد. پس از تست بازیگری او به آلن پیشنهاد قرارداد داد، به شرطی که زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

 

آلن به پاریس برگشت تا انگلیسی بخواند، ولی با ایو الگره کارگردان فرانسوی آشنا شد و تصمیم گرفت در فرانسه بماند و بازیگری را شروع کند. فیلم موفق «زنان ضعیف هستند» اولین تجربه سینمایی اش بود که در آمریکا هم دیده شد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانآلن دو فیلم بازی کرد که موجب شهرت بین المللی او شد: یکی فیلم «ظهر بنفش» کاری از رنه کلمان بود که بر اساس رمان «آقای ریپلی بااستعداد» اثر پاتریشیا های‌اسمیت ساخته شد و آلن برای این نقش تحسین منتقدین را برانگیخت و نویسنده اثر نیز بازی او را دوست داشت؛ و دیگری فیلم «روکو و برادرانش» ساخته لوکینو ویسکونتی بود که باز هم بازی دلون در این فیلم توسط منتقدان سینما مورد تمجید قرار گرفت.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهاندر مارس 1959 آلن با رومی اشنایدر، بازیگر معروف نامزد کرد که در فیلم «کریستین» (1958) با او همبازی بود و قبل از آنکه کارشان به ازدواج کشیده شود از هم جدا شدند. در مدتی که او با رومی بود، با نیکو، بازیگر، مدل و خوانند آلمانی رابطه داشت که از او صاحب پسری به نام کریستین آرون شد

 

که این پسر بیشتر توسط والدین دلون بزرگ شد. سپس در اوت ۱۹۶۴ با ناتالی بارتلمی ازدواج کرد و از او صاحب یک پسر به نام آنتونی شد که این زوج در سال ۱۹۶۹ از هم جدا شدند.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهاندر سال 1968 طی فیلمبرداری فیلم «جف» آلن با میری دارک هنرپیشه فرانسوی آشنا شد که با او رابطه ای آغاز کرد که 15 سال طول کشید. در سن 52 سالگی در سال 1987 وی با مدلی هلندی به نام رزالی وان بریمن ازدواج کرد و از او صاحب دختری به نام آنوشکا و پسری به نام آلن-فابین شد که در سال 2002 از او نیز جدا شد.
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانآلن در سال 1998 در فیلم «نیمه شانس» ساخته پاتریس لوکونت بازی کرد و سپس اعلام بازنشستگی کرد و گفت: «من در اکثر فیلم‌هایی که بازی کرده‌ ام یا دزد بوده‌ام یا پلیس، اما جالب این است که فرقی نمی‌کرده است که چه کاره بوده‌ام، در همه فیلم‌ها تنها بوده‌ام. نمی‌دانم اما فکر می‌کنم کارگردان‌ها و حتی تماشاگران همیشه دوست دارند مرا تنها ببینند».
جدیدترین خبرهای جشن تولد ستاره های مشهور جهانهر چند که پس از آن در فیلم های دیگری نیز بازی کرد و از آخرین فیلم هایی که دلون بازی کرده می توان به فیلم «آستریکس و بازی های المپیک» (2008) در نقش ژولیوس سزار، در کنار ژرار دوپاردیو، و همچنین فیلم «سال نو مبارک، مادران» (2012) در نقش خودش، می توان اشاره کرد. آلن دلون از سال ۱۹۹۹ همراه با دو فرزندش در کشور سوییس ساکن است.

 

دارایی خالص آلن دلون حدوداً 765 میلیون دلار از جمله سهام، املاک، دارایی های لاکچری و قایق و هواپیمای شخصی، برآورد شده است که این رقم توسط منبعی تأیید نشده است.