پارس ناز پورتال

جدیدترین بمب اتمی با قدرتی غیرقابل باور

جدیدترین بمب اتمی با قدرتی غیرقابل باور

جدیدترین بمب اتمی با قدرتی غیرقابل باور 

بمب هاب اتمی با قدرت های بسیار زیاد اکنون تولید می شوند که برای نابودی کل کره زمین کفایت کامل می کنند. نسل جدید بمب های هسته ای بیشتر از 6 هزار برابر قوی تر از بمبی هستند که در جریان جنگ جهانی دوم و توسط ارتش آمریکا بر روی شهر هیروشیما رها شد.

 

هنوز یادآوری خاطره تلخ و تراژدی بی‌مانندی که نیم قرن پیش در ژاپن رخ داد، لرزه بر اندام هر انسانی می‌اندازد. بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی رویدادی نبود و نیست که تا دهه‌های متمادی و حتی قرن‌های دیگر از اذهان مردم در سراسر جهان پاک شود.

 

نسل جدید بمب های هسته ای از چه ظرفیتی برخوردارند؟

در فاصله سه روز، دو شهر یاد شده توسط دو بمب مهلک ارتش آمریکا ویران شدند و دست کم 220 هزار کشته بر جای ماند. اما نسل جدید بمب های هسته ای چنان قدرتمندند که به نظر می‌رسد بمب‌های رها شده بر روی شهرهای ژاپن در قیاس با آنها، تنها دو اسباب بازی بوده‌اند!

 

وقتی که با قدرت نسل جدید بمب های هسته ای آشنا می‌شوید، به توان تخریبی آنها و پیامدهای ویرانگرشان بیشتر وقوف خواهید داشت و همین امر ایجاد‌کننده ترسی عمیق در اذهان جمعی خواهد بود. تاکنون قوی‌ترین بمب هسته‌ای که در تاریخ بشر منفجر شده است، بمب تزار Tsar Bomba بوده است

 

که قدرت این بمب در حدود 50 مگاتن برآورد شده است و در واقع توان تخریبی آن 3 هزار و 333 برابر بمب رها شده بر روی هیروشیما است.البته نباید فراموش کرد که روس‌ها ساخت بمبی را در دستور کار داشتند که قدرتی معادل دو برابر بمب تزار داشت. این بمب هسته‌ای از توان انفجاری 100 مگاتنی برخوردار بود

 

که 6 هزار و 666 برابر قدرتمندتر از بمب اتمی منفجر شده در شهر هیروشیما است. روس‌ها هرگز این بمب را آزمایش نکردند، زیرا نیاز به ترس بیشتر از توان هسته‌ای وجود نداشت و هراس از نسل جدید بمب‌های هسته‌ای با آزمایش تزار کاملا اشباع شده بود.

 

زمانی که بمب تزار منفجر شد، به هواپیمایی که آن را رها کرد نیز رحم نکرد و در زمان انفجار بمب، هواپیما نیز آسیب دید. از سوی دیگر هر چند این بمب در نوایا زملیا در شمال روسیه تست شد، اما شیشه پنجره خانه شهروندان فنلاندی و نروژی را شکست.

 

در خصوص توان تخریبی بمب‌های هسته‌ای بد نیست اشاره‌ای هم به بمب موسوم به B83 داشته باشیم که قدرتمند‌ترین بمب در زرادخانه ایالات متحده است. دود و بخار قارچ‌مانند ناشی از انفجار این بمب از خطوط هوایی تجاری هم بالاتر می‌رود.

 

این توان و ظرفیت که در بمب‌های جدید وجود دارد، انسان را به فکر و هراس وامی‌دارد. آیا انسان با این فناوری مهلک، نابودی نسل خود را رقم خواهد زد؟ و سوال دیگر این‌که در صورت آغاز یک مقابله و جنگ هسته‌ای میان قدرت‌های بزرگ، چه بر سر زمین خواهد آمد؟