پارس ناز پورتال

جایگاه موسیقی در زندگی روزمره انسان ها

جایگاه موسیقی در زندگی روزمره انسان ها

جایگاه موسیقی در زندگی روزمره انسان ها 

گوش دادن به موسیقی می تواند در طول روز و زندگی بسیار مفید باشد و تاثیراتی دارد که همه آن ها تایید می کنند. احساس آرامش و حس خوب یکی از آن ها است. موسیقی می تواند به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید، استرس را کاهش میدهد، خطر ابتلا به بیماری را کاهش میدهد، به کاهش وزن کمک میکند و زندگی جنسی شما را را ارتقا می بخشد.

 

با وجود فشار روحی و مشغله کاری، موسیقی می تواند از طریق کاهش استرس بسیار کمک کننده باشد. نه تنها حافظه شما را بهبود می بخشد، بلکه به شما کمک می کند با بیماری ها مبارزه کنید. اگر تعجب میکنید که موسیقی چگونه می تواند به شما کمک کند تا سالم و شاد بمانید، پس این مقاله را از دست ندهید.

 

موسیقی به کاهش وزن کمک میکند: مطالعه ای که توسط کوستاس کاراگئورگیس، روانشناس ورزشی از دانشگاه برونل در لندن انجام شد، نشان داد که گوش دادن به موسیقی می تواند موجب افزایش تمرین شما شود و نتایج بهتری در پی دارد. با این حال، الگوی سرعت و ریتمیک باید با سرعت حرکت و فعالیت های شما حداکثر تطبیق را داشته باشد. هنگام ورزش حتما به موسیقی متناسب با آن ورزش گوش دهید.

 

کمک می کند تا به آرامش درونی دست پیدا کنید: هفت چاکرای اصلی (مراکز پر انرژی) که در یک خط مستقیم از بالای سر شما تا ستون فقرات شما در یک ستون نزولی وجود دارند. هنگامی که احساسات ما از تعادل خارج میشود، این هفت چاکرا آشفته میشوند، که به دنبال آن همانند یک بیماری یا درد در بدن بروز می کنند.

 

به گفته آلیسیا شیلا، روان درمانگر، مربی مدیریت استرس، معلم یوگا و موسیقیدان، موسیقی به تنظیم مجدد این هفت چاکرا در بدن کمک میکند.

 

به درمان اختلالات عصبی کمک میکند: دکتر کاتپال، متخصص اعصاب در انجمن پزشکی هند، اظهار داشت موسیقی به عنوان یک درمان کمکی در درمان بیماری های مختلف عصبی مانند اضطراب، بی خوابی و افسردگی عمل می کند. همچنین اتصال مغز شما را افزایش می دهد و همچنین باعث ترشح اندورفین (هورمون شادی) میشود

 

که دارای اثر مثبت در مغز می باشد. دانشمندان در دانشگاه کمبریج گزارش کردند علاوه بر این، موسیقی به حفظ تعادل فشار خون شما کمک می کند و بازیابی بعد از درمان بیماری را بهبود می بخشد.می تواند در رسیدن به ارگاسم به شما کمک کند: امشب برنامه رابطه جنسی دارید؟ جو را با موسیقی در هم آمیزید.

 

به گفته محققان در دانشگاه وسلی موسیقی این قدرت را دارد که شما را به اوج لذت جنسی برساند. موسیقی باعث ارگاسم پوست میشود، که می تواند یک احساس شدید در سراسر بدن ایجاد کند، که منجر به تعریق و در برخی موارد، انگیختگی است. پس منتظر چه هستید؟ آهنگ های کلاسیک غربی و یا آهنگ های عاشقانه که دوست دارید را موقع سکس گوش دهید.

 

کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد: مطالعه ای که در نشریه پرستاری پیشرفته منتشر شد، نشان داد که موسیقی آرامش بخش کلاسیک به عنوان راهی موثر، ارزان و ایمن برای درمان بی خوابی عمل می کند. کمبود خواب مناسب مانع عملکرد در طول روز میشود و خستگی و افسردگی را در پی دارد. موسیقی نه تنها فعالیت عصبی سمپاتیک را کاهش می دهد

 

بلکه موجب آرامش عضلانی و آرامش ذهن میشود. همچنین موجب کاهش اضطراب، فشار خون و تعداد تنفس میشود، که به نوبه خود به شما کمک میکند خواب خوبی را تجربه کنید.