پارس ناز پورتال

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

اتفاقات و حقایق عجیب علمی در جهان پیرامون ما که با دیدن این اتفاقات تعجب هر کسی برانگیخته خواهد شد.مانند اتفاقاتی که در زیر لیست شده است. 

 

فرانک لنتینی؛ مرد سه پا

فرانچسکو لنتینی در سال ۱۸۸۱ در منطقه روسولینی در سیسیل ایتالیا به دنیا آمد. وی در قسمت راست بدن خود یک پای اضافی داشت که از ستون فقراتش رشد کرده بود و یک پای کوچک هم به صورت ناقص در پشتش وجود داشت. این اعضای اضافی به دلیل انعقاد ناقص قل دوم فرانک بود.

 

نکته جالب توجه این بود که پای سوم فرانک مانند دو پای دیگرش عمل می‌کرد و کاملاً سالم بود و مهم‌تر از آن این بود که فرانک دارای دو دستگاه تناسلی کاملاً مجزا بود. البته بعدها پاهای فرانک رشد نامتعادلی داشتند، با این حال وی می‌توانست از هر ۳ پای خود استفاده کند. خانواده فرانک از ۸ سالگی به آمریکا مهاجرت کردند

 

و از همان زمان وی را به نمایش‌های خیابانی و سیرک‌ها فرستادند. وی از این راه پول فراوانی به دست آورد و در طول عمر کاری خود با تمام سیرک‌های بزرگ آمریکا همکاری کرد. فرانک مانند بقیه مردم ازدواج کرد و صاحب سه فرزند کاملاً سالم شد و در ۸۵ سالگی درگذشت.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)ماهی چشم حبابی

چشم حبابی یک واریته (جوره) کوچک از ماهی قرمز است که چشم‌هایش دارای دو کیسه بزرگ به سمت بالا و پر از مایع همراه است. این ماهی باله پشتی کوچکی دارد و به گزارش پارس ناز با توجه شکل خاصی که دارد، سطح پشتی آن جهت حرکت مناسب است و حباب‌ها کاملا با اندازه و رنگ آن سازگار می‌باشد.

 

حباب‌ها بسیار حساس و نازک هستند و ماهی باید جدا از انواع ماهی‌های خشن و سترگ و دور از محیط تیز نگه‌داری شود، با این‌حال اگر حباب‌ها سوراخ شوند، قابلیت رشد و بهبود خود را دارند. با توجه به محل اقامت ماهی، حباب‌ها ساختار ویژه خود را میگیرد و می‌توانند مناسب وضعیت ماهی و یا بسیار غیر قابل توجه شوند. این ماهی در ژاپن با نام سوی‌هوگان شناخته می‌شود.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)گل اطلسی سیاه

محققان یک شرکت پرورش گل و گیاه در انگلیس موفق شدند اولین گل اطلسی کاملا سیاه را در دنیا ایجاد کنند. این گل اطلسی جدید که با به کارگیری از تکنیکهای طبیعی پرورش گیاه ایجاد شده است “مخمل سیاه” (Black Velvet) نام دارد. این گل که کاملا به رنگ سیاه است

 

را شرکت پرورش دهنده گل و گیاه Ball Colegrave در انگلیس تولید کرده و قرار است از تابستان آینده به قیمت 2 تا 3 پوند به فروش برساند. این گیاه نادر که چهار سال برای ایجاد آن وقت صرف شده است از بهار آینده برای اولین بار در باغهای انگلیس گل خواهند داد.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)سوپ لانه پرنده، چین

دهه هاست که این سوپ در چین طرفدار دارد. برخلاف اسمش هیچ چوب و خاشاکی در آن وجود ندارد. در حقیقت رشته این سوپ از بزاق سفت شده پرستو درست می شود. این پرنده بزاق دهان خود را به صورت رشته رشته در کنار علف های دریایی قرار می دهد که قبلا نیمه هضم کرده است. گفته می شود این سوپ که طعم خاصی هم ندارد به تقویت قوای جنسی کمک می کند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)عمل زیبایی جدید ژاپنی ها!

جوانان ژاپنی و بخصوص دختران در اقدامی وحشتناک و با مراجعه به جراحان پلاستیک مواد سیلیکونی را به درون پیشانی خود تزریق میکنند تا حس داشتن پیشانی باد کرده را تجربه کنند. طبق گفته ها این اقدام در ژاپن روز به روز طرفداران بیشتری بین جوانان ژاپنی پیدا میکند

 

و نگرانی ها را در این خصوص که این مواد میتواند برای آنها خطرناک باشد را افزایش میدهد. گفتنی است که این مواد 24 ساعت در پیشانی دوام دارند و پس از آن پیشانی فرد به حالت اولیه خود باز میگردد.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)نسخه ی خطی ووینیش (Voynich) (شمال ایتالیا)

در کتابخانه ی دانشگاه Yale آمریکا یک سند خطی اسرار آمیز وجود دارد. نوشته های روی آن با هیچ سیستم زبانی یا نوشتاری همخوانی ندارد و هیچکس تا کنون نتوانسته آن را رمز گشایی نماید. پوستی که متن این سند روی آن نوشته شده است، تقریبا مربوط به قرن ۱۵ میلادی می باشد. و گفته می شود که احتمالا در دوره ی رنسانس در شمال ایتالیا نوشته شده است.

 

این سند به نام ویلفرید ووینیش، کلکسیون دار لهستانی ای که در سال ۱۹۱۲ این “متن نامفهوم” را خریداری نمود، نام گذاری شده است. و سوال اصلی این است که این سند از کجا آمده است؟ آیا اصلا می توانیم اصالت و نویسنده ی این سند را کشف نماییم؟ برخی معتقدند که خود ووینیش به قدری دانش داشته

 

تا یک مدرک جعلی درست کند. اما هیچ کس نمی تواند یک سیستم نوشتاری و زبان کامل غریبه به بشریت را از خودش در بیاورد، درست است؟

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)باقی مانده های کوکائین و تنباکو روی مومیایی ها

سال ۱۹۹۲، همه چیز از مونیخ شروع شد و یک باستان شناس که مسئول آزمایش کردن مومیایی بود تا متوجه شود مصریان باستان از چه مواد مخدری استفاده می کردن و میزان این مصرف تا چه حد بوده است. این باستان شناس موفق به کشف اثرات کوکائین و تنباکو در مومیایی ها شد.

 

از آنجایی که نیکوتین و کوکائین گیاهانی هستند که تنها و تنها در قاره ی آمریکا یافت می شود، محققان به این فرضیه رسیدند که مصری ها با مردم قاره ی آمریکا ارتباطات فرهنگی داشتند. اگر این موضوع صحیح باشد، مصریان قرن ها پیش از اروپاییان نیمکره ی غربی را کشف نموده اند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

ناهمواری های دریای بالتیک (سوئد)

باز هم داستان آدم فضایی ها. فسیلی که در سال ۲۰۱۱، کف دریای بالتیک کشف شد، به وضوح یک بشقاب پرنده (UFO) است که با زمین برخورد نموده است. در غیر این صورت چه می تواند باشد؟ شاید یک جسم شکل گرفته توسط طبیعت و بر اثر عوامل جغرافیایی؟ خیر!

 

مجله ی Live Science می گوید که پیتر لیندبرگ، سرپرست تیم غواصی که ادعای کشف این بشقاب پرنده را دارد، مکان دقیق این کشف را اعلام نکرده است. و شواهد ضد و نقیضی برای پشتیبانی از ادعایش ارائه نموده و اعلام کرده است که به زودی در قالب یک مستند، اطلاعات بیشتری فاش خواهد کرد.

 

با این وجود استاد زمین شناسی دانشگاه Volker Brüchert استکهلم می گوید که این ناهمواری ممکن است یک تخته سنگ بازالت زیر یخچال ها باشد.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)ماهی سمی محبوب‌ترین غذای ژاپنی‌ها

سلطان بی‌چون و چرای سفره غذای ژاپنی‌ها بادکنک ماهی «فوگو» است که این ماهی زهرآلود اگر به شیوه صحیح طبخ نشود می‌تواند منجر به مرگ انسان شود. محبوبیت و طعم دل انگیز ماهی «فوگو» و صید بی رویه آن باعث شده تا جمعیت این ماهی رو به انقراض رود.

 

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) اعلام کرد: بادکنک ماهی چینی موسوم به ماهی فوگو یکی از چهار گونه بادکنک ماهی محبوبی است که در سفره غذای ژاپنی ها جایگاه ویژه ای دارد.این ماهی نیز مانند سایر بادکنک ماهی ها باکتریهای تولیدکننده سم را می بلعند تا از آنها برای مقابله با مهاجمان استفاده کند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)خطوط نازکا (پرو)

خطوط نازکا (Nazca) نقاشی نام دارند و نشان دهنده ی خط های باستانی روی زمین صحرای نازکا در پرو است. این خط ها و اشکال تشکیل طرح های پیچیده ای می دهند که برخی از آنها چندین کیلومتر طول دارند و ابعاد واقعی آنها تنها توسط هواپیما قابل تشخیص است.

 

متخصصان احتمال می دهند که تمدن باستان نازکا قابلیت پرواز داشتند، اما سوالی که باقی می ماند این است که این طرح ها چگونه و به چه هدفی کشیده شده اند. این خطوط، خط های ساده، مثلث، مارپیچی و حتی نقاشی های پیچیده ای از عنکبوت، پرنده، لاما، میمون، ماهی و غیره را تشکیل می دهند. و با تراشیدن سطح سنگ های قرمز برای نمایان شدن خاک سفید زیرین ساخته شده اند.

جالب ترین حقایق عجیب علمی در جهان (11)

 

برترین ها