پارس ناز پورتال

جاروی هوشمند با مزه و احمق

جاروی هوشمند با مزه و احمق

جاروی هوشمند با مزه و احمق 

ظاهر این جارو بسیار جالب و بامزه است. ژاپنی ها برای تمیزی خانه و همچنین سرگرم کردن ما این ربات را ساخته اند. شاید برای بسیاری داشتن یک جاروی رباتیک صورتی و پشمالو برای تمیز کردن منزل، هم یک نیاز باشد و هم یک سرگرمی. جاروی رباتیک موکورو تولید شده توسط یک شرکت ژاپنی دارای چنین ویژگیهایی است، اما نیاز شما را آنگونه که انتظار دارید برآورده نمی کند.

 

تفاوت ربات با انسان از بسیاری جهات قابل چشم پوشی نیست، مثلا خستگی ناپذیری و انجام یک کار تکراری با دقت فراوان و یا کارهایی که توان زیادی نیاز دارند و بازوهای انسان توان لازم برای انجام آن را ندارند به راحتی از عهده ربات ها بر می آید.

 

همه ارزیابی‌ها بر این نکته تأکید دارد که ربات‌ها نقش فزاینده‌ای در جوامع مدرن ایفا خواهند کرد. آن ها به انجام کارهای خطرناک، تکراری، پر هزینه و دقیق ادامه می‌دهند تا انسان‌ها را از انجام آن‌ها باز دارند. یکی از تکراری ترین فعالیتهایی که رباتها به خوبی از عهده آن برمی آیند و انسان علاقه ای به انجام آن ندارد تمیز کردن منزل است.

 

مشخصه اصلی جاروی رباتیک موکورو چیست؟

جاروی هوشمند با مزه و احمق

موکورو دارای ویژگیهای جذابی است که به این توپ تمیز کننده شخصیت منحصر به فردی می بخشد، اما در این جاروی دیوانه رباتیک، بسیاری از کارکردهای یک جاروی رباتیک قربانی ویژگیهای دوست داشتنی آن شده است، بطور مثال موکورو پشمالو و خوشرنگ است و صداهای با مزه ای از خود در می آورد.

 

شاید باورش سخت باشد، اما به نظر می رسد طرفداران این محصول بیشتر ترجیح می دهند به عنوان یک سرگرمی و یا یک گربه اسباب بازی پشمالو این محصول را خریداری کنند تا یک جاروی رباتیک.

جاروی هوشمند با مزه و احمق

از سوی دیگر موکورو فاقد هر نوع حسگری است که از مشخصه های جاروهای هوشمند است. این جارو حرکات احمقانه ای از خود نشان می دهد؛ بطور مثال پس از تمیز کردن یک نقطه و یا پس از برخورد با دیوار به جای اینکه بر گردد و به حرکت خود ادامه دهد و بقیه نقاط را تمیز کند شروع می کند به انجام چرخشهای بی هدف.

 

باید اعتراف کنم که هر چند می بایست این ربات را از خانواده جاروهای رباتیک بیرون انداخت، اما واقعا نمی توان دوست داشتنی بودن آن را رد کرد. شاید با نمک بودن این ربات تمیز کننده احمق تنها  دلیلی باشد که بسیاری را وادار به پرداخت 39 دلار برای خرید آن می کند.

 

گجت نیوز