پارس ناز پورتال

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینید

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینید

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینید 

شمال آمریکا و جاذبه هـای بسیار دیدنی که در تمام دنیا معروف هستند.گواه این حرف تصاویری است که از این مناطق در فضای مجازی بـه وفور وجود دارد. در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه هـای طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. شاید نام این جاذبه هـای بکر کمتر بـه میان آمده باشد

 

اما قطعا ارزش یکبار دیدن را دارند. امروز می خواهیم نگاهی بـه برترین و منحصر بـه فرد ترین زیبایی هـای طبیعی شمال کشور ایالات امریکا داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

صخره هـای سرخ یوتا

پنج پارک ملی واقع در بخش هـای جنوبی یوتا، منحصر بـه فرد ترین و زیبا ترین مناظر طبیعی شمال ایالات امریکا را بـه خود اختصاص داده اند. این منطقه با ماسه سنگ هـای سرخ حکاکی شده است و یوتا را از این نظر با سایر ایالات هـای قاره کشور ایالات امریکا، متمایز ساخته است.

 

این پنج پارک بـه نام هـای پارک ملی دره یوتا، برایس کنیون، آرچز، کنیون لندز و کپیتول ریف هزاران قوس زیبا، مایل ها دره ی نفس گیر و اشکال صخره ای بی نظیری را در خود جای داده اند که تبدیل بـه گنجینه هـای طبیعی و ملی این قاره شده است.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیدپارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا در ایالت مین ایالات امریکا از دیگر جاذبه هـای دیدنی این منطقه است. این پارک گونه هـای متعددی از حیوانات و پوشش گیاهی را بـه خود اختصاص داده است. امروزه توریست هایی که از این پارک دیدن می کنند، می توانند فعالیت هایی نظیر قله نوردی و دوچرخه سواری در جاده هـای تاریخی داشته باشند و یا از تماشای مناظر طبیعی و حضور در آن لذت ببرند.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیددره مرگ

دره مرگ دره ای بیابانی واقع در کالیفرنیا است. در این دره میتوان شاهد پست ترین، خشک ترین و گرم ترین نقاط شمال ایالات امریکا بود. باران هـای توام با طوفان که ندرتا اتفاق می افتد، گستره ای وسیع از گل هـای وحشی را بـه ارمغان می آورد.

 

برخلاف نام وحشت آور این دره، تنوع گونه ای وسیعی از جانداران در این منطقه زندگی میکنند. دره مرگ اگرچه ممکن است خشن باشد، اما منظره طبیعی بی نظیری را در اختیار علاقه مندانش قرار می دهد.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیدپارک ملی اورگلیدز

این پارک طبیعی در ایالت فلوریدا واقع شده است و بزرگ ترین حیات وحش نیمه گرمسیری پر شده با گونه هـای مختلف گیاهان و حیوانات بوده که می تواند هر بازدید کننده ای را خیره کند. از جمله حیوانات منحصر بـه فرد این منطقه می توان بـه گاو دریایی، تمساح آمریکایی و یوزپلنگ فلوریدا اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیدغار ماموت

پارک ملی غار ماموت در ایالت کنتاکی، بـه خاطر غار زیر زمینی آن شهرت یافته است. این غار با 644 کیلومتر طول اکتشاف شده، طولانی ترین غار جهان است. غار ماموت در سال 1981 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیدپارک هـای ملی و ایالتی ردوود

جنگل ردوود واقع در کالیفرنیا، بـه خاطر درختان سر بـه فلک کشیده اش شهرت دارد. این پارک همچنین از چمن زار هـای وسیع، جنگل هـای بلوط، رودخانه هـای وحشی و نزدیک بـه 40 مایل از خط ساحلی بکر اقیانوس آرام، محافظت می‌کند.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیددره یوسیمیتی

این دره، یک دره یخچالی در قسمت شمالی کالیفرنیا است. یخچال هـای طبیعی این منطقه، قدمتی 30 میلیون ساله دارند. در سراسر دره یوسیمیتی، 10 آبشار با ارتفاع بیش از 500 پا وجود دارند که جلوه ای بی نظیر بـه این طبیعت بکر بخشیده اند. مجموعه کاج هـای زرد و جنگل هـای بلوط در کنار مراتع پهناور، هزاران سال است که انسان را بـه خود مجذوب کرده است.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیددنالی

دنالی نام قله کوهی در رشته کوه راکی، ایالت آلاسکا است. توریست هـای پارک ملی دنالی قطعا مجذوب راه هـای جنگلی کم ارتفاع بـه سوی کوه هـای برفی خواهند شد. بلند ترین قله این منطقه 20320 پا ارتفاع دارد.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینیدپارک ملی یلواستون

این پارک در سال 1872 در ایالت وایومینگ بـه عنوان نخستین پارک ملی ایالات امریکا تاسیس شد. یلواستون خانه خرس هـای گریزلی، گرگ ها، گله هـای گاومیش و گوزن هـای زیادی است.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینید

گرند کنیون

بدون شک یکی از قدرتمند ترین مناظری که در کل جهان میتوان مشاهده کرد، دره گرند کنیون است. گمان می رود که این دره در حدود دو میلیارد سال قبل و بر اثر فرسایش سنگ ها بـه وسیله رود کلرادو بـه وجود آمده است. گرند کنیون 446 کیلومتر درازا، 29 کیلومتر پهنا و 1.6 کیلومتر عمق دارد.

جاذبه های دیدنی شمال آمریکا را ببینید

 

وب سایت 118 سفر