پارس ناز پورتال

ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید

ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید

ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید

ثروت برخی از افراد در طول تاریخ به حدی بوده است که نام آن ها در زمان های بعد هم ماندگار شده است. شاید معروف ترین انسان ثروتمند تاریخ قارون باشد. شاید شما فکر کنید که ثروتمندترین مرد دنیا در زمان حال زندگی می‌کند اما ثروتمندانی چون بیل گیتس و وارن بافت (Warren Buffett) هنوز هم فاصله‌ی زیادی با ثروتمندترین افراد تاریخ دارند. 

 

همواره در طول تاریخ، راه‌های بسیاری برای پولدار شدن وجود داشت. خونریزی، تاج‌گذاری، سرمایه‌گذاری زیرکانه و یا راه‌اندازی تجارت‌های قدرتمند از جمله راه‌هایی بوده که افراد از طریق آنها به ثروت هنگفتی رسیدند. اخیرا بر اساس اسناد منتشر شده، 10 مورد از ثروتمندترین افراد تاریخ معرفی شدند که نام آنها را به افسانه‌ها گره میزند.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسیداین 10 مورد بر اساس اسناد موجود معرفی شده‌اند و افرادی مانند چنگیزخان مغول، حضرت سلیمان، فراعنه‌ی مصر، اسکندر مقدونی، ثروتمندان روم باستان و پاپ‌ها به علت در دست نبودن آمار دقیق، در آن گنجانده نشده است. همچنین ثروت‌های خانوادگی مانند ثروت خاندان «مدیچی» (Medici) و «روث چایلدس» (Rothschilds) در نظر گرفته نشده است.

 

10. کورنلیوس واندربیلت (Cornelius Vanderbilt)- ثروت: 185 میلیارد دلار

کورنلیوس واندربیلت یکی از معروف‌ترین چهره‌های تاریخ آمریکا است. او در قرن نوزدهم، صنعت حمل‌ونقل ریلی و دریایی را در این کشور سازمان داد و دانشگاهی نیز به نام خودش تاسیس کرد. خانواده‌ی واندربیلت هنوز هم از افراد سرشناس جامعه آمریکا هستند. پس از پایان جنگ داخلی آمریکا، امپراتوری حمل‌ونقل واندربیلت گسترش پیدا کرد و ثروت وی در روزهای اوج کارش به 185 میلیارد دلار هم رسید.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید9. هنری فورد (Henry Ford)- ثروت: 199 میلیارد دلار

هنری فورد پایه‌گذار تولید انبوه خودرو و یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های صنعت خودروسازی در تاریخ آمریکا است. وی شرکت فورد موتور را تاسیس کرد و اتومبیل‌ها را به صنعت حمل‌ونقل وارد کرد. فورد برای اولین بار در جهان، سیستم تولید بر مبنای خط تولید را راه‌اندازی کرد

 

و در این سیستم هر فردی بخش کوچکی از کار را بر عهده می‌گرفت. این سیستم، سرعت فرایند تولید را بیشتر می‌کرد و قیمت نهایی محصول را نیز کاهش می‌داد. به این ترتیب هنری فورد با ثروت 199 میلیارد دلاری به یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ تبدیل شد.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید8. معمر قذافی (Muammar Gaddafi)- ثروت: 200 میلیارد دلار

لیبی کشوری است در شمال آفریقا با منابع فراوان نفت و معمر قذافی به مدت 42 سال در این کشور حکومت کرد. این دیکتاتور برکنار شده در این مدت 200 میلیارد دلار سرمایه به جیب زد اما این ثروت به دادش نرسید و در سال 2011 در جریان انقلاب مردم لیبی کشته شد.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید7. ویلیام فاتح (William the Conqueror)- ثروت: 209 تا 229 میلیارد دلار

ویلیام فاتح اولین پادشاه انگلیس است و ثروت وی بین 209 تا 229 میلیارد دلار برآورد می‌شود. او که اصلیتی از نرماندی داشت در فاصله‌ی سال‌های 1066 تا 1087 میلادی حکومت می‌کرد و یکی از آخرین جنگ‌های موفقیت‌آمیز انگلیس را رهبری کرد. ویلیام با نام ویلیام نامشروع نیز شناخته می‌شود

 

و گفته شده که از نوادگان وایکینگ‌ها بوده است. وی در طول دوران حکومت خود فتوحات زیادی را داشته و به همین دلیل لقب ویلیام فاتح را از آن خود کرد.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید6. جیکوب فوگر (Jakob Fugger)- ثروت: 221 میلیارد دلار

تاجر و بانکدار آلمانی به نام جیکوب فوگر در سال‌های 1459 تا 1525 میلادی در اگزبورگ زندگی می‌کرد. او به خاطر تجارت پارچه با ایتالیا به شهرت رسید و در معدن‌های طلا و نقره مجارستان هم سرمایه‌گذاری کرده بود.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید5. میرعثمان علی خان (Mir Osman Ali Khan)- ثروت: 230 میلیارد دلار

شاید هیچ‌وقت اسم میرعثمان علی خان به گوش شما نرسیده باشد اما او با ثروت 230 میلیارد دلاری یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ است. میرعثمان علی خان در سال 1911 و پس از مرگ پدرش به حکومت بخش حیدرآباد هند رسید و تا 37 سال بعد در حوزه‌های آموزش، صنعت الکترونیک و خط آهن سرمایه‌گذاری کرد. میر عثمان 149 فرزند داشت و در سال 1967 درگذشت.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید4. نیکلای الکساندروویچ رمانوف (Nikolai Alexandrovich Romanov)- ثروت: 300 میلیارد دلار

نیکلای الکساندروویچ رمانوف یا همان تزار نیکولای دوم در طول دوران حکومتش بر روسیه به ثروتی معادل 300 میلیارد دلار دست یافت. نیکولای دوم آخرین پادشاه روسیه بود و به همراه خانواده‌اش در سال 1918 و پیش از سرنگونی حکومت به دست انقلابیون کشته شد. او بعدها توسط کلیسای ارتدوکس روسیه تقدیس شد و به این ترتیب عنوان ثروتمندترین قدیس تاریخ بشر را نیز از آن خود کرد.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید3. اندرو کارنگی (Andrew Carnegie)- ثروت: 310 میلیارد دلار

اندرو کارنگی یک مرد ثروتمند و قدرتمند بود که در اواسط قرن نوزدهم با موفقیت در صنایع استیل معروف شد. این مرد اسکاتلندی در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد و پس از تجربه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، شرکت صنایع استیل ایالات متحده را تاسیس کرد.

 

این شرکت بخش عمده‌ی ثروت 310 میلیارد دلاری کارنگی را رقم زد. البته وی تمام این ثروت را خرج اهداف انسان دوستانه کرد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان بشردوست جهان شناخته شد.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید2. جان دی راکفلر (John D. Rockefeller)- ثروت: 340 میلیارد دلار

راکفلر آمریکایی همچنان هم یکی از کسانی است که می‌تواند لقب ثروتمندترین مرد تاریخ را داشته باشد. او در سال 1839 در نیویورک به دنیا آمد و در شکل‌گیری شرکت استاندارد اویل (Standard Oil) نقش داشت. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و انقلابی‌ترین شرکت‌های صنعت نفت و انرژی محسوب می‌شود.

 

راکفلر اقدامات بشردوستانه‌ی زیادی نیز انجام داد که از جمله آن می‌توان به تاسیس دانشگاه‌های شیکاگو و راکفلر اشاره کرد. جان دی راکفلر در سال 1937 درحالی‌که 97 سال سن داشت، درگذشت.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید1. مانسا موسی (Mansa Musa)- ثروت: 400 میلیارد دلار

مانسا موسی که به موسای مالی معروف است با فاصله‌ی زیاد به عنوان ثروتمندترین انسان تاریخ شناخته می‌شود. امپراتور مالی چهار برابر بیشتر از ثروتمندان امروزی، سرمایه داشت. او در سال 1280 به دنیا آمد و در سال 1337 درگذشت. مانسا موسی مساجد و مدرسه‌های زیادی را در سراسر آفریقا ساخت و تا کنون هیچ‌کس نتوانسته به رکورد ثروت او نزدیک شود.
ثروتمندترین اشخاص تمام تاریخ را بشناسید