پارس ناز پورتال

تولید ابریشم بهتر با تغییر تغذیه کرم ها

تولید ابریشم بهتر با تغییر تغذیه کرم ها

تولید ابریشم بهتر با تغییر تغذیه کرم ها 

محققان با تغییر تغذیه کرم های ابریشم توانستند ابریشم بهتر و زخیم تری را از آن ها بدست آورند. پارچه ابریشم گران بها و مرغوب است. گرافن ماده ای شگفت آور با پتانسیل های درونی بسیار زیاد برای ساخت مواد دیگر است، ماده ای که از قرار معلوم می تواند چاشنی خوبی برای تولید ابریشم خام به مراتب ضخیم تر از آنچه امروز در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد باشد.

تولید ابریشم بهتر با تغییر تغذیه کرم ها

اما پیش از پرداختن به این موضوع بهتر است تا کمی در مورد شگفتی گرافن صحبت کنیم. گرافن را ماده جادویی قرن 21 نام نهاده اند، چون گفته می شود محکم ترین ماده ای است که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته و قادر است تا جایگزین بسیار مناسبی برای سیلیکون باشد. البته نه تنها استحکام آن، بلکه دیگر خواصی نظیر داشتن بیشترین میزان رسانایی الکتریکی در بین مواد شناخته شده دانشمندان را متحیر ساخته است.

 

گرافن که اکنون کانون توجه دانشمندان برای تولید ابریشم خام و لباس های سازگار با محیط زیست و همچنین ساخت ایمپلنت های زیست تخریب پذیر قرار گرفته، ماده ای است سخت تر از الماس، رساناتر از مس با داشتن شفافیتی بالا که می تواند در بسیاری از شاخه های علوم امروزی به وفور مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری معقدند که این ماده پایانی بر سیلیکون خواهد بود.

 

تولید ابریشم خام ضخیم با خوراندن گرافن به کرم ابریشم

گروهی از دانشمندان دانشگاه چینهووا شهر پکن، موفق به تولید ابریشم خام ضخیمتر در مقایسه با حالت عادی، با خوراندن گرافن به کرم ابریشم شدند. این گروه گرافن را با برگ مورد تغذیه کرم های ابریشم مورد آزمایش ترکیب کرده و به جای استفاده از دیگر روش ها همانند تزریق این ماده به بدن نمونه آزمایشی،

 

منتظر خورده و هضم شدن آن توسط کرم شدند، چون علاوه بر نهایت سادگی این روش، نتایج به دست آمده از آنجائیکه متد کاملا طبیعی است قابل اطمینان تر خواهند بود.با حاصل شدن ابریشم خام از این دسته از کرم ها، در نهایت شگفتی مشخص شد که محصول نهایی علاوه بر داشتن ساختار کریستالی مستحکم تر،

 

رسانایی الکتریکی بالایی نیز در مقایسه با ابریشم های رایج امروزی از خود نشان می دهد. محققان در تلاشند تا میزان تولید این نوع از ابریشم خام را گسترش داده و از این طریق پوشاک سازگارتر با محیط زیست و مخصوصا ایمپلنت های زیست تخریب پذیر در سطح وسیع تولید کنند.