پارس ناز پورتال

توصیه های مفید ریکاوری بعد از ورزش

توصیه های مفید ریکاوری بعد از ورزش

توصیه های مفید ریکاوری بعد از ورزش 

بعد از ورزش کردن ریکاوری بسیار مهم است. برای این که بدن شما بتواند خود را بازیابی کند تا تاثیرات مهم ورزش روی آن اثر گذارد ریکاوری مهم می شود. بیشتر افراد برای سرد کردن بدن یا ریکاوری بعد از ورزش 15 ثانیه حرکات کششی انجام می‌دهند. با این حال راه‌های بهتری برای ریکاوری بعد از ورزش وجود دارد که می‌تواند از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری کند.

 

چند روش مختلف و موثر برای ریکاوری و سرد کردن بدن بعد از ورزش عبارتند از:

ماساژ  

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ماساژ کار لوکسی است که تنها عده خاصی آن را انجام می‌دهند. با این حال وسایل مختلفی برای انجام ماساژ از جمله فوم‌های رولی فروخته می‌شوند که قابل استفاده هستند. می‌توان کار ماساژ را با کمک توپ نیز انجام داد. شما باید تنها عضله خود را بر روی توپ فشار دهید

 

و توپ را حرکت دهید. این کار از سوزش عضلات جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد که خون رسانی بیشتری به ماهیچه انجام شود. استفاده از فوم رولی هم از انقباض ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.

 

حرکات مربوط به انعطاف پذیری 

این حرکات به خصوص بعد از وزنه زدن مناسب هستند. در این نوع ورزش‌ها عضلات ممکن است آسیب ببینند بنابراین ریکاوری آنها مهم است. حرکات کششی نیز می‌توانند موثر باشند، اما آنها را بیش از دو ‌دقیقه انجام ندهید و حداقل 10 ثانیه کشش داشته باشید.

 

ریکاوری فعال 

اگر نمی خواهید یک روز استراحت داشته باشید می توانید در روزهای بین تمرین نیز فعالیت کنید، اما فعالیت خود را تغییر دهید. برای مثال شنا کنید یا یوگا و پیلاتس انجام دهید. این ورزش‌ها سبک‌تر هستند و  می‌توانند باعث افزایش کارایی شما شوند.

 

منبع: ایسنا