پارس ناز پورتال

توصیه های لازم برای خرید لباس کودک

توصیه های لازم برای خرید لباس کودک

توصیه های لازم برای خرید لباس کودک 

توجه بـه کودکان از نظر سلامت بدنی و پرورش انها بـه عهده والدین اسـت و پدر و مادر باید در همه ی زمینه ها حتی خرید لباس منفعت کودکان را درنظر بگیرند. نخستین بار بود کـه بعد از بچه دار شدنمان با همسرم برای خرید لباس کودک بـه بازار می رفتیم، انواع مدل ها و رنگ ها را می‌دیدم و ذوق می‌کردیم و فقط خرید می‌کردیم.

 

بـه خانه کـه بازگشتم، همه ی ي لباس ها را دور و برم پهن کردم و شروع بـه قربان صدقه رفتن کردم کـه مادرم از راه رسید، لباس ها را بر می داشت و نچ نچی میکرد و سرش را تکان می داد.گفت: بیشتر این لباس ها بـه درد نمیخورند، برو پسشان بده، هر چیز قاعده ي مخصوص خودش را دارد،

 

کسیکه میـــخواهد لباسی برای کودکش بخرد، بـه خصوص اگر کلی خرید می‌کند، مثلاً برای چند ماه آینده اش میگیرد، باید نکات زیر را بداند:

 

1- مناسب فصل باشد
اول از همه ی این‌کـه لباس بچه باید مناسب فصل باشد، مثلاً یک لباس آستین کوتاه و یا نازک، هر چقدر هم کـه زیبا باشد، برای فصل پاییز یا زمستان مناسب نیست.اگر در فصل بهار خرید میکنید و لباس آستین داری توجهتان را جلب کرده، رشد کودک را درنظر بگیرید و یکی دو سایز بزرگ‌تر از سایز الانش، آنرا برایش بخرید.

 

و یا اگر هم اکنون پاییز اسـت و لباس آستین کوتاهی تخفیف مناسبی دارد، برای تابستان سال آینده مناسب کودکتان خواهد شد، پس رشد وی را درنظر بگیرید.

 

2- عکس و طرح هاي مشکل دار نخرید!
کودکان زیر یکی دو سال کـه زیاد راه نمی‌روند، بیشتر پاپوش بپا میکنند کـه نازک و سبک اسـت، اما در سنین بالاتر حتماً کفشی تهیه کنید کـه کفی نازکی نداشته باشد، زیاد بزرگش نباشد و بتواند آزادانه بدود.در رابطه با تصاویر روی لباس و طرح هاي مختلف، حرف هاي زیادیست، اول این‌کـه سعی کنید جملات انگلیسی را ترجمه کنید

 

تا معنای بدی نداشته باشد، دوم عکس روی لباس خیلی مهم اسـت، مثلاً عکسی کـه کودکی را در حال مکیدن انگشت نشان می‌دهد، عکس آموزنده اي نیست، توقع ندارید کـه با پوشیدن این لباس بر کودکتان، او انگشتش را نخورد! و یا عکسهایی کـه کودکی سگی را بغل گرفته، این با فرهنگ مـا ایرانیان مسلمان سازگار نیست، عکس هاي اسکلت، کشتن انسانها هم فقط بچه ها را خشن بار می آورد.

 

درباره ي طرح ها باید گفت ببینید طرح ها بر روی لباس دوخته شده یا خیر، خیلی از مواقع، طرحی بر روی لباس دوخته شده و وقتی کودک آنرا می‌پوشد، رد دوخت بدن کودک را اذیت میکند، و یا کاغذ الگو و یا روزنامه زیر دوخت چسبانده شده، این‌ها هم بدن لطیف کودک شـما را می خراشد، یا این لباس ها را نخرید و یا می‌توانید، یک لایی چسب کـه در خرازی ها موجود اسـت تهیه کنید.

 

لایی چسب یک طرفش چسب اسـت کـه بـه لباس می چسبد و طرف دیگرش پارچه اي لطیف اسـت، میتوانید آن رابا اتو بـه پشت رد دوخت بچسبانید تا بدن کودکتان اذیت نشود.

 

3- شلوار، هم قد و هم کمر
خریدن شلوار بسیار مهم اسـت، دقت کنید کـه کمر آن بیشتر کشی باشد، بستن دکمه و زیپ و کمربند برای کودکتان بسیار سخت اسـت و بـه خصوص موقع دستشویی رفتن، وقت بیشتری از او می‌گیرد و ممکن اسـت خودش را خیس کند!

 

نکته ي دیگر این‌کـه اگر اقتصادی فکر می‌کنید، سایز شلوار را کمی بزرگ‌تر از سایز فعلیش خریداری کنید، چرا کـه طبق معمول کودکان از طول بزرگ میشوند و کمتر از عرض بزرگ شده، اصطلاحا چاق کـه نمی‌شوند و فقط بلند قد میکنند، پس خرید یک شلوار با سایز بزرگ‌تر بـه نفع جیب شماست.

 

4- کفش یا پاپوش؟
انتخاب کفش خوب برای کودکان بسیار مهم اسـت، کودکان زیر یکی دو سال کـه زیاد راه نمی‌روند، بیشتر پاپوش بپا می‌کنند کـه نازک و سبک اسـت، اما در سنین بالاتر حتماً کفشی تهیه کنید کـه کفی نازکی نداشته باشد، زیاد بزرگش نباشد و بتواند آزادانه بدود.انتخاب کفش هاي پاشنه دار برای دختران ، انتخاب مناسبی آنهم در سنین رشد نیست!

 

5- جوراب شلواری برای همه ی کس و همه ی جا
جوراب شلواری ازآن گزینه هاي مناسب برای دختران و پسران هم در تابستان و هم در زمستان اسـت.
در تابستان کـه برای زیر دامن دختران از اوجب واجبات اسـت ودر زمستان هم برای دختران و هم برای پسران آنهم در زیر شلوار، بسیار وسیله ي مفیدی اسـت.

 

6- در مهمانی ها و مراسم ها
داستان لباس پوشیدن خود مـا هم در مهمانی ها متفاوت اسـت، چـه برسد بـه بچه ها، همه ی یک بچه ي خوش پوش را دوست دارند و آسان تر شیطنت هایش را تحمل میکنند.

 

اگر بـه مراسم خاصی دعوت شده اید، و می‌خواهید برای فرزندتان لباس بخرید، مهم ترین نکته خریدن یک لباس آسان اسـت، لباسی کـه دقیقا سایز او باشد ، بدنش را نخورد «مخصوصا لباس عروس برای دختران»، پایش را نزند و بتواند بدود، می‌توانید برایش توضیح دهید کـه لباست مخصوص مهمانی اسـت و باید ازآن خوب مراقبت کنی!