پارس ناز پورتال

توصیه های افراد پس از لاغر شدن و تناسب اندام

توصیه های افراد پس از لاغر شدن و تناسب اندام

توصیه های افراد پس از لاغر شدن و تناسب اندام 

مطمئنا استفاده از تجربه افرادی که به راحتی لاغر شده اند می تواند بسیار مفید باشد. پس اگر تمایل به لاغر شدن دارید به حرف های آن ها هم گوش کنید. توصیه ها و راه های بسیاری برای کاهش وزن وجود دارد اما ممکن است پس از مدتی به نظر دست نیافتنی بیاید. به همین دلیل است که بهترین پیشنهادها را می توان از افرادی گرفت که خودشان این راه را تا پایان رفته باشند.

 

رازهای کسانی که در لاغری موفق بودند، را بدانید 

بنابراین بیایید کمی تحقیقات را کنار بگذاریم. نکات و توصیه هایی که در ادامه خواهید خواند همگی از زبان خانم هایی است که کاهش وزن قابل ملاحظه ای داشته اند – بیش از 30 کیلوگرم – این یعنی آنها ناامیدی، دل شکستگی و تمام احساساتی را که به دنبال تلاش برای کاهش وزن می آیند درک کرده اند. همچنین آنها نه تنها درک کرده اند که چه چیزهایی می تواند عقربه های ترازو را جا به جا کند، بلکه می دانند چگونه می توان سبک زندگی سالم و با ثبات ایجاد کرد.

 

بعضی وقت ها اشکال ندارد کیکی را که دوست دارید بخورید

همه ما انسان هستیم و بعضی وقت ها به یک میان وعده خوشمزه نیاز داریم! وقتی سالم غذا خوردن را خوب بلد باشید می توانید از آن برای خوردن غذاهای دلخواه نیز استفاده کنید. وقتی ابتدا سبزیجات و پروتئین میل می کنید، در واقع خود را با مواد غذایی خوبی پر کرده اید که جایی برای چیزهای دیگر نمی گذارد.

 

سپس تنها مقداری از آن کیک که هوسش را کرده بودید بخورید، در حدی که مزه اش وارد دهانتان شود. شاید در ابتدا غیر ممکن به نظر بیاید اما این کار به کسی که مورد استفاده اش قرار داده کمک کرد 49 کیلوگرم وزن کم کند.

 

با دوستانتان تقسیم کنید

چون این قسمتی از زندگی من است، امکان ندارد خود را از چیزهایی که باعث شاد شدنم می شود محروم کنم. یکی از بزرگ ترین چیزهایی که به من کمک کرد تقسیم کردن غذایم با دیگران بود. با این روش دیگر پر خوری نمی کردم و کالری کمتری از غذاها می گرفتم، مخصوصا آنهایی که کالری بالایی داشتند.

 

کمتر روی ترازو بروید

هر روز خودتان را وزن نکنید. بسیاری از افراد به ترازو معتاد و از مسیر اصلی منحرف می شوند. ترازو تنها چیزی است که به آن فکر می کنند و از آن وحشت دارند. خود را در ابتدای مسیر کاهش وزن، یکبار وزن کنید. سپس با خودتان عهد ببندید که تا دو هفته دیگر خود را وزن نکنید و مو به مو برنامه تان را پیش ببرید.

 

بعد از گذشت دو هفته به خود اجازه دهید تا یک بار وزن کنید. اگر تغییری حس نکردید منتظر دو هفته بعدی باشید و دوباره تلاش کنید. هر روز و هر ساعت وزن کردن، تنها استرستان را بالا می برد. به خودتان فرصت دهید و فشار روانی را به حداقل برسانید. با اهداف کوچک و دست یافتنی پیش بروید تا اعتماد به نفستان هر دو هفته بیشتر و بیشتر شود.

 

چیزهای جدید را حداقل یکبار امتحان کنید

من پیاده روی را خیلی آهسته شروع کردم. وقتی برای اولین بار می خواستم در یک کلاس ورزشی شرکت کنم بسیار خجالت می کشیدم اما با خود گفتم اگر بدم آمد مجبور نیستم دوباره بازگردم. وقتی امتحانش کردم و این فرصت را به خودم دادم، به مرور بیشتر از این کلاس ها خوشم آمد و در حال حاضر دوستان زیادی در کلاس دارم.

 

حالا دیگر اگر به کلاس نروم کلی پیام دریافت می کنم که از من می پرسند کجایی؟ چرا امروز نیامدی؟ وقتی دوستانی با یک هدف مشابه به خود داشته باشی می تواند خیلی کمک کننده باشد. آنها کمک می کنند تمرکز حواس داشته باشی و سریع تر به سمت سلامتی حرکت کنی.

توصیه های افراد پس از لاغر شدن و تناسب اندام

هر روز خودتان را وزن نکنید‎

 

به آرامی تغییر ایجاد کنید

ترک کردن یک عادت بد برای همه کار ساده ای نیست. من خیلی ها را دیدم که در ترک عادات بد شکست خوردند. من فکر می کنم حذف کردن تدریجی غذاهای بد و جایگزین کردن غذای سالم به جای آنها عملی باشد. من هر روز فست فود می خوردم، در ابتدا آن را به دوبار در هفته کاهش دادم

 

و پس از مدتی به یک بار در هفته و در حال حاضر اصلا فست فود نمی خورم. عملی کردن این تصمیم، حدود یک سال و نیم طول کشید و کمکم کرد وزن زیادی را با موفقیت کاهش دهم.

 

اجتماعی بمانید

من بر این باورم که داشتن زندگی اجتماعی قوی برای سلامت روان بسیار مهم است. بنابراین من برنامه ام را طوری تنظیم کردم که هم به تناسب اندامم برسم، هم زندگی اجتماعی. برای مثال اگر سه شنبه شب برای شام برنامه داشتم صبحش می دویدم و یا اگر صبح کاری داشتم ورزشم

 

را برای شب یا عصر می گذاشتم. مهم این است که بتوانید برای خودتان برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید یک بهانه باعث بروز مشکل در زندگی اجتماعی یا برنامه ورزشی تان شود.

 

هفته را با تازگی شروع کنید

هیچکس کامل نیست و زندگی سرشار از اتفاقات است. مواقعی پیش می آید که آخر هفته ها از آنچه باید بیشتر غذا می خورید و یا مثلا کل یک هفته را ورزش نمی کنید. تسلیم نشوید. با وجود چنین اتفاقاتی باز هم می توانید وزن کم کنید. تسلیم شدن به خاطر یک آخر هفته بد منجر به موفق بودن نمی شود.مهم نیست چه اتفاقی می افتد، آغاز هفته را به عنوان شروعی تازه در نظر بگیرید، به مسیر بازگردید و سعی کنید به اهداف خود برسید.

 

ورزشی کنید که از آن لذت می برید

 به گزارش پارس ناز برخی از ما فکر می کنیم برای رسیدن به اهدافمان باید خودمان را مجبور به ساعت ها دویدن روی تردمیل یا شرکت در کلاس های ورزشی کنیم که دوستشان نداریم. اما دلیلی ندارد که با انجام ورزشی که دوستش دارید نتوانید وزن کم کنید. من ورزش های زیادی را امتحان کردم و در نهایت متوجه شدم

 

به ایروبیک و تنیس علاقه دارم. از انجام این ورزش ها لذت می بردم و آنها نه تنها باعث شدند وزن کم کنم و قوی تر بشوم بلکه باعث شدند دیدگاهم نسبت به ورزش نیز به کلی تغییر کند.

 

اهداف خود را یادداشت کنید

اهدافتان را فقط در سرتان نگه ندارید، یادداشتشان کنید و هر چند وقت یکبار به آنها مراجعه کنید. وقتی جذب جریان زندگی می شویم افکارمان کم کم ناپدید می شوند. وقتی یک هدف را یادداشت می کنید، تبدیل به واقعیت می شود و احتمال به خاطر ماندنش بیشتر می شود. به علاوه اگر این نوشته را جایی قرار دهید

 

که در چشم باشد، هر روز آن را خواهید دید و مرتب یادآوری می شود. من هدفم را بزرگ روی در اتاقم نوشته بودم و هر روز صبح آن را با صدای بلند می خواندم.

 

منبع : kermany.com