پارس ناز پورتال

توت فرنگی و خواص مفید آن را بشناسیم

توت فرنگی و خواص مفید آن را بشناسیم

توت فرنگی و خواص مفید آن را بشناسیم 

توت فرنگی میوه ای است که ویتامین ث آن خیلی توصیه می گردد و به این خاصیت شهرت یافته است.خواص دیگر آن را با هم بخوانیم و بدانیم. توت فرنگی یکی از محبوب ترین میوه ها است ، علت محبوبت آن نیز به طعم شیرین و گستردگی موارد مصرف این میوه باز می گردد. اما توت فرنگی همچنین خواص بی نظیری دارد که شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

 

بیشتر فواید توت فرنگی از وجود آنتی اکسیدان های ضد التهاب در آن نشات می گیرد. در توت فرنگی فلاونول های ضد سالخوردگی یافت می شود که آنتوسیانین و کاتچین نام دارند و خطر بروز بیماری های مزمن مثل سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند .

 

تحقیقات همچنین ارتباط توت فرنگی را با سلامت چشم ها ثابت می کنند. سلامت بافت عصبی ، حفاظت از پوست ، کاهش التهاب و حتی کاهش درد ناشی از بیماری آرتروز از دیگر فواید توت فرنگی و در نتیجه ی قدرت آن در جنگ با رادیکال های آزاد محسوب می شوند.

 

با وجود تنها ۴۹ کالری در هر فنجان ، قند کم ، فیبر بالا و فواید بیشمار برای سلامتی ، توت فرنگی یکی از پرخاصیت ترین میوه ها به حساب می آید.

 

عوارض جانبی مصرف توت فرنگی

با این وجود که توت فرنگی به طور معمول بسیار مفید است ، ممکن است برای افرادی که حساسیت به برخی میوه ها مخصوصا انواع توت دارند ، خطراتی ایجاد نماید. حساسیت های غذایی نوعی از بیماری خود ایمنی بشمار می رود که می تواند موجب بروز خارش اطراف دهان ، تورم پوست و مشکلات گوارشی شامل حالت تهوع شود. توت فرنگی حاوی هیستامین ، ترکیبی اورگانیک در بدن است ،

 

که به ایمنی بدن کمک می کند. وقتی بدن قادر به گوارش و هضم غذا نباشد ، هیستامین زنگ هشداری را ایجاد می کند که طی آن بدن مجبور به واکنش به ماده ی مهاجم می گردد. علایم حساسیت غذایی از ملایم تا حاد شامل خارش ، خس خس کردن و کهیر می شود. بنابر این اگر هنگام مصرف توت فرنگی علایم مشابه را حس کردید ، برای تست حساسیت به مطب دکتر مراجعه نمایید.

 

دومین خطر بزرگی که خوردن توت فرنگی ممکن است در پی داشته باشد ، اضافه شدن مواد شیمیایی و سموم حشره کش حین مراحل کاشت و برداشت است. به خاطر داشته باشید همیشه از نوع اورگانیک و بدون سم آن خریداری نمایید.

 

به طور کلی انواع توت را معمولا با مواد شیمیایی اسپری می کنند ، زیرا برای آفت ها ، به دلیل بوته ای بودن و پوست نرم ، بسیار محبوب هستند. بر اساس گزارش FDA ، توت فرنگی دومین میوه ایست که در سراسر جهان بیشترین موارد سم پاشی را به خود اختصاص می دهد. پس برای بهره بردن از خواص آن ، دنبال نوع اورگانیک آن باشید.