پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

فستیوال عجیب کتک کاری در این کشور (عکس) فستیوال عجیب کتک کاری در این کشور (عکس) خنده دار ترین مسابقه جهان در کشور فنلاند + عکس خنده دار ترین مسابقه جهان در کشور فنلاند + عکس پسری که نمی تواند تا آخر عمرش پلک بزند + عکس پسری که نمی تواند تا آخر عمرش پلک بزند + عکس پارس کردن عجیب این ماهی همه را متحیر کرد پارس کردن عجیب این ماهی همه را متحیر کرد معرفی ثروتمندترین مرد چین + عکس معرفی ثروتمندترین مرد چین + عکس اگر از ماجراهای ترسناک می ترسید این مطلب را نخوانید!!! اگر از ماجراهای ترسناک می ترسید این مطلب را نخوانید!!! مطالبی جالب و خواندنی درباره ی شرکت گوگل مطالبی جالب و خواندنی درباره ی شرکت گوگل لذت بخش ترین و زیباترین و کم هزینه ترین لذت های دنیا لذت بخش ترین و زیباترین و کم هزینه ترین لذت های دنیا کمپین خندیدن زنان در ترکیه + عکس کمپین خندیدن زنان در ترکیه + عکس آیا می توانید سن این خانم ها را درست حدس بزنید؟ آیا می توانید سن این خانم ها را درست حدس بزنید؟ موش به این بزرگی و غول پیکری دیده اید؟ (عکس) موش به این بزرگی و غول پیکری دیده اید؟ (عکس) پیدا کردن تخم دایناسور در آرژانتین +عکس پیدا کردن تخم دایناسور در آرژانتین +عکس آموزش رقص و ورزش این خانم 88 ساله (عکس) آموزش رقص و ورزش این خانم 88 ساله (عکس) اقدام جدید انتقال درخت به جای قطع آن در ایران اقدام جدید انتقال درخت به جای قطع آن در ایران وقتی عروس خانم در مراسم نامزدی خودش را خیس می کند وقتی عروس خانم در مراسم نامزدی خودش را خیس می کند نکته بسیار وحشتناک در سلفی مادر و پسر نکته بسیار وحشتناک در سلفی مادر و پسر پسری که یک گاو را با مادرش اشتباه گرفته + تصویر پسری که یک گاو را با مادرش اشتباه گرفته + تصویر کچل شدن دختر بیچاره به وسیله برادرش + عکس کچل شدن دختر بیچاره به وسیله برادرش + عکس عکس جنجالی خطرناک ترین سلفی جهان عکس جنجالی خطرناک ترین سلفی جهان عکس های زیباترین زنان و مردان خوش تیپ در این هفته عکس های زیباترین زنان و مردان خوش تیپ در این هفته

تمرینات مقاومتی تاثیرگذار در عضله سازی

تمرینات مقاومتی تاثیرگذار در عضله سازی

تمرینات مقاومتی تاثیرگذار در عضله سازی 

در تمرینات مقاومتی می توانیم عضله سازی را برای هر قسمت از بدن خود انجام دهیم. این ورزش ها بیشتر مورد علاقه آقایان می باشد. تمرین مقاومتی، هر شکلی از تمرین است که عضلات اسکلتی شما (نه عضلات غیر ارادی مانند قلب، ریه‌ها و…) را وادار به منقبض شدن می‌کند. در این تمرینات،

 

از یک مقاومت خارجی (مانند وزنه) برای ایجاد انقباض‌ها استفاده می‌شود، و آن انقباض‌ها منجر به افزایش توده‌ی عضلانی، قدرت، استقامت، و استحکام می‌شوند.شما برای آن مقاومت خارجی، می‌توانید از چه چیزی استفاده کنید؟ هر چیزی که می‌خواهید! شما می‌توانید از دمبل، کتل بل، هالتر، کش‌های مقاومتی، وزن بدنتان،

 

بطری آب، آجر و هر چیزی که فکرش را می‌کنید استفاده کنید. تا زمانیکه این چیز سنگین، باعث انقباضات عضلانی شود، تمرین شما، تمرین مقاومتی به حساب می‌آید.

 

انواع تمرینات مقاومتی

سه نوع اصلی از تمرین‌های مقامتی وجود دارد:

 

۱. وزن بدن
این نوع تمرین، فقط از وزن بدن شما استفاده می‌کند تا عضلاتتان را وادار به انقباض کند. این نوع تمرین شامل تمریناتی مانند بارفیکس، شنای سوئدی و اسکات است.

 

۲. وزنه‌های آزاد
استفاده از دمبل، هالتر و کتل بل، به افزایش فشار وارده بر ماهیچه‌های شما کمک کرده و باعث انقباض و عضله سازی می‌شود. تمرین با وزنه‌های آزاد، موثرترین شکل تمرین مقاومتی است، زیرا عضلات ثانویه (تثبیت کننده) را درگیر کرده، و منجر به رشد عضلانی موثرتر می‌شود.

 

۳. دستگاه‌ها
هر باشگاه، ده‌ها دستگاه دارد. دستگاه قفسه فلای (Pec Deck)، دستگاه سیم‌کش، دستگاه جلو پا و… دستگاه‌ها، به اندازه‌ی وزنه‌های آزاد موثر نیستند، اما یک جایگزین مطمئن‌تر برای افرادی هستند که در تمرینات مقاومتی، تازه کار می‌باشند.

 

برنامه ریزی برای یک روال تمرین مقاومتی مطمئن

برای هرگونه روتین تمرین مقاومتی، باید هدفتان از وزنه زدن را در نظر داشته باشید. آیا سعی دارید توده‌ی عضلانی، قدرت عضلانی یا استقامت عضلانی بسازید؟ اگر هدف شما توده‌ی عضلانی است، باید با مقدار زیادی وزنه تمرین کنید، اما فقط با چند تکرار در هر ست (۴ تا ۶). اگر هدف شما قدرت است،

 

از وزن کمی کمتر استفاده کنید اما در هر ست، تعداد تکرارهای بیشتری انجام دهید (۱۲ تا ۱۵). اگر استقامت هدف شماست، از وزن بسیار کمی استفاده کنید، اما درهر ست، تعداد زیادی تکرار انجام دهید (۲۰ تا ۲۵).هنگام برنامه ریزی روتین تمرین مقاومتی‌تان، مقدار کاری که هر عضله یا گروه عضلانی نیاز دارد را در نظر بگیرید:

 

قفسه سینه، پشت، و پاها به تعداد ست‌های بیشتری نیاز دارند (۸ تا ۱۲)

 

شانه‌ها و بازوهای شما به ست‌های کمتری نیاز دارند (۵ تا ۸)

 

و ساعد، عضلات ساق پا، عضلات ذوزنقه‌ای، و عضلات مرکزی بدن، به ست‌های بسیار کمتری (۱ تا ۵)

 

مطمئن شوید که به گروههای عضلانی بزرگتر توجه می‌کنید، زیرا آنها در زمان کمتر و با تلاشی به مراتب کمتر، انرژی بیشتری خواهند سوزاند و توده عضلانی بیشتری هم می‌سازند.

 

نکاتی برای تمرین مقاومتی سالم

در ابتدا به آرامی تمرین کنید، و به بدنتان زمان دهید تا به تمرینات شدید عادت کند.از حرکات ترکیبی استفاده کنید. هر چه عضلات بیشتری درگیر شوند، بهتر است. بطور کلی حرکات ایزوله یا تک عضله‌ای، کمتر موثر واقع می‌شوند.

 

بین فشار و کشش، یک تعادل ایجاد کنید. مثلا تمرینات فشاری، مربوط به قفسه سینه و پشت بازو هستند، اما کششی‌ها، روی پشت و عضلات جلو بازو تمرکز دارند.

 

در فرکانس درست، تمرین کنید. تمرین دادن عضلات مشابه به تعداد دفعات زیاد، منجر به کاهش رشد عضلانی می‌گردد، و می‌تواند احتمال خستگی و فرسودگی شما را افزایش دهد. در بین تمرینات مقاومتی، به عضلاتتان ۴۸ تا ۷۲ ساعت برای استراحت زمان دهید.

 

برنامه داشته باشید. تمرینات مقاومتی‌تان را به مرور زمان سخت‌تر کنید تا به نتایج بهتری دست یابید.با وزنه‌ی مناسب تمرین کنید. اگر وزنه بیش از حد سنگین باشد، شما نمی‌توانید تعداد تکرارهای مورد نظرتان را انجام دهید. اگر وزنه بیش از حد سبک باشد،

 

عضلات شما از نظر قدرت، استحکام، توده یا استقامت پیشرفت نخواهند کرد.از این نکات پیروی کنید تا تمرین مقاومتی تان با در نظر گرفتن وقت و تلاشی که صرف کرده‌اید، بهترین نتایج را به شما بدهد.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ