پارس ناز پورتال

تلاش کنیم روز خود را اینطور آغاز نکنیم

تلاش کنیم روز خود را اینطور آغاز نکنیم

تلاش کنیم روز خود را اینطور آغاز نکنیم

خیلی اوقات وقتی از خواب صبحگاهی بیرون می آییم و بخواهیم روز خود را شروع کنیم می خواهیم دچار مشکلات نشیم و تلاش کنیم روز خود را اینطور آغاز نکنیم ، در این بین باید به رفتارها و عاداتی نگاه کنیم گاهی ممکن است برای ما و اطرافیان مان خوب نباشد. در این مطلب از پارس ناز می خواهیم سه مورد از این رفتار ها عادات رو ذکر کنیم.

 

دِیمون براون در مطلب تازه ی خود می گوید: “من در طول زندگی حرفه ای خود، از یک فرد شب بیدار به یک سحرخیز تبدیل شدم. در همین سال های اخیر حتی ساعت ۳ صبح بیدار می شدم تا به امور کارآفرینی و علایق شخصی ام بپردازم.

 

تجربه این تحول به من ثابت کرد نحوه ی آغاز کردن روز اهمیت زیادی دارد، مخصوصاً اگر برنامه ی کاری تان دست خودتان باشد و از این نظر با محدودیت و یا الزامی مواجه نباشید”.

 

او ادامه می دهد: “یکی از بزرگ ترین درس هایی که می توانیم فرا بگیریم این است که یاد بگیریم روز خود را چگونه شروع نکنیم. چون همین اشتباهات صبحگاهی می توانند روز بدی را برای ما رقم بزنند.”

 

1. نوشیدن قهوه

تلاش کنیم روز خود را اینطور آغاز نکنیم

اجتناب از نوشیدن قهوه در آغاز روز کار دشواری است. هیچ چیز نمی تواند اول صبح جای بوی قهوه را بگیرد. اما بدن تا چند ساعت پس از بیدار شدن به قهوه احتیاج نخواهد داشت. بدن ما وقتی صبح ها از خواب بر می خیزیم، شروع به ترشح کورتیزول می کند. ترشح کورتیزول باعث می شود از حالت خواب آلودگی خارج شویم و فعالیت های روزانه ی خود را با انرژی آغاز کنیم.

 

اوج ترشح آن نیز بین ۸ و ۹ صبح است و تا میانه ی روز و ساعات پایانی عصر نیز به کار خود ادامه می دهد. نوشیدن قهوه در ساعات آغازین صبح مثل این است که روی آتشی بزرگ بنزین بریزید. این کار باعث می شود بدن شما انرژی خود را سریع تر از دست بدهد و به همان میزان زودتر دچار خستگی شود.

 

2. جمع نکردن و مرتب نکردن رختخواب

تلاش کنیم روز خود را اینطور آغاز نکنیم

هر کسی که با عادات رفتاری نظامی آشنایی داشته باشد این را می داند که از دید نظامیان، مرتب کردن تختخواب مهم ترین کاری است که فرد در کل روز انجام می دهد. یکی از نیروهای کارکشته ی نظامی در این باره می گوید: “مرتب کردن تختخواب به محض بیدار شدن، به معنای این خواهد بود که اولین کار روزانه ی خود را با موفقیت به پایان رسانده اید.

 

همین کار به ظاهر ساده احساس خوبی به شما می دهد و شما را به انجام کارهای بیشتر و بیشتر تشویق می کند. به این ترتیب، انجام همین یک کار ساده هنگام صبح باعث می شود تا پایان روز کارهای زیادی را به پایان برسانید”.

 

3. به سراغ موبایل رفتن

تلاش کنیم روز خود را اینطور آغاز نکنیم

دو سوم انسانها پس از بیدار شدن از خواب، حتی پیش از آنکه با همسر خود کلامی رد و بدل کنند، موبایل های هوشمند خود را بر می دارند و بلادرنگ سر از شبکه های اجتماعی در می آورند.

 

به همین ترتیب چک کردن ایمیل هم راه خوبی برای شروع روز نخواهد بود. اول از همه اینکه در این بازه ی زمانی هنوز سعی دارید از خواب بیدار شوید. این قطعاً زمان خوبی برای پاسخ دادن به ایمیل های کاری و فرصت های شغلی نیست.

 

دوم اینکه هر گونه فعالیت آنلاین می تواند به شدت زمان شما را هدر بدهد و نگذارد روز خود را حقیقتاً آغاز کنید. برخی از موفق ترین کارآفرینان امروز، تنها چند بار در هفته ایمیل خود را چک می کنند. به این ترتیب می توان بخش اعظم مکالمات را برای زمانی نگه داشت که دیگر لباس خواب به تن ندارید.

 

عادات روزانه ی هر فرد می تواند متفاوت باشد اما کمی آرامش شخصی و یک صبحانه ی سبک می تواند هر کسی را در چارچوب ذهنی مناسب برای شروع روز قرار دهد.