پارس ناز پورتال

تفکرات اشتباه درباره سلامتی

تفکرات اشتباه درباره سلامتی

تفکرات اشتباه درباره سلامتی 

سلامتی چیزی است که همیشه باید همراه انسان باشد تا بتواند به زندگی خود ادامه دهد و در صورت از دست رفتن سلامتی ادامه زندگی سخت خواهد شد. چرا برخی از افراد که می خواهند بدن و زندگی سالمی داشته باشند، به اهداف شان می رسند، اما برخی دیگر در این کار شکست می خورند؟

 

موفق شدن در کاری تا حد زیادی به نوع نگرش ما و اطلاعاتی که کسب می کنیم، وابسته است.وقتی به موضوع، منطقی نگاه نکنید، هرگز نمی توانید زندگی سالمی داشته باشید.

 

1- از گرسنگی کشیدن، بیزارم و به همین دلیل نمی توانم وزنم را کم کنم

قرار نیست برای تناسب اندام داشتن، گرسنگی به خودتان بدهید. استفاده از غذاهای سالم، حرکت های مناسب و تسلط بر روحیه، می تواند ارتباط شما با غذا را تغییر دهد.هرچه ارتباط صحیح تان با نوع غذای مصرفی، بهتر شود، راحت تر به اهداف سلامتی تان دست می یابید.برای این کار ابتدا برنامه های کوتاه مدت بریزید و گام به گام، روش زندگی ناسالم فعلی تان را تغییر دهید.

 

2- یا تاجایی که می توانم ورزش می کنم و یا همیشه با اضافه وزن زندگی می کنم

مسلما ورزش کردن، عاملی موثر در حفظ سلامت بدن است اما اگر بیشتر زمان هفته تان را به آن اختصاص دهید، بالاخره شما را از پا انداخته و از هرچه تحرک است بیزار می کند.علاوه بر آن تنها ورزش کردن نمی تواند، شما را متناسب نگهدارد.   

 

بلکه در کنار آن باید سبک تغذیه ای تان را نیز تغییر دهید و از خوراکی هایی استفاده کنید که در کاهش وزن و متناسب نگهداشتن شما موثر باشند.به جای انجام دادن ورزش های سخت، می توانید روزانه به پیاده روی رفته و در انتخاب خوراک تان، هوشمندانه عمل کنید.

 

3- برای درست غذا خوردن، اراده بسیار قوی لازم دارم!

اراده برای یک دوره کوتاه زمانی بسیار مفید است، اما وقتی مردم فکر می کنند که برای تمام کارهای طولانی مدت شان به اراده ای آهنین نیاز دارند، دچار مشکل و زحمت می شوند.وقتی به تدریج شروع به تغییر عادت های بد غذایی تان کنید، به واسطه بازخورد مثبت آن، از نظر روحی تشویق شده و به این روند ادامه خواهید داد.

 

بنابراین در اینجا داشتن اراده ای بسیار قوی ضروری نیست. معمولا صحبت از اراده داشتن در این خصوص، دستاویزی برای عملی نکردن آن است.

تفکرات اشتباه درباره سلامتی

4- باید به باشگاه ورزشی بروم. فقط این روش کلید موفقیت من است

بیشتر مردم تصور می کنند، باید بهترین امکانات در اختیارشان باشد تا بتوانند، وضعیت جسمانی و نوع تغذیه شان را تغییر بدهند.اما باید گفت با استفاده از حداقل فرصت ها نیز می توانید، به نتایج خوب برسید.به طور مثال پیاده روی، بالا رفتن از ساختمان به وسیله پله به جای آسانسور، انجام دادن خریدهای روزانه بدون بردن خودرو و بیشمار موارد دیگر می توانند بدن تان را ورزیده نگهدارند.

 

در واقع شما به جای اینکه بخواهید از بهترین باشگاه ها استفاده کنید، باید نوع نگرش تان را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. موفقیت در سادگی است.

 

5- برای سالم زندگی کردن، پول به اندازه کافی ندارم

اگر فکر می کنید، شما یا ثروتمند و سالم هستید و یا فقیر و بیمار، سخت در اشتباهید.همیشه تحت هر شرایطی می توانید روش هایی بیابید که به سلامت بدن تان کمک کند.به طور مثال به جای خرید مواد خوراکی گران، می توانید از مواد خوراکی ارزان اما در عین حال سودمند استفاده کنید.

 

یا به جای رفتن به باشگاه های ورزشی گرانقیمت، از فضاهای عمومی مانند پارک ها برای ورزش کردن استفاده کنید.باورهای غلط فوق را کنار گذاشته و مراقب جسم و بدن تان باشید.