پارس ناز پورتال

تفاوت بین عشق و شهوت را بدانیم

تفاوت بین عشق و شهوت را بدانیم

تفاوت بین عشق و شهوت را بدانیم 

در بسیاری از رابطه ها طرفین فکر میکنند عاشق شده اند اما پس از چندی این عشق رو به سردی می گراید . بسیاری از روابط بر پایه شهوت بنا میشوند اما آیا طرفین میتوانند تفاوت بین این دو مورد را تشخیص دهند ؟

 

برای دانستن تفاوت های بین عشق و شهوت بهتر است پیشنهادات زیر را بررسی کنید:

 

مراحل

1 دقت کنید ببینید که آیا آن چیز مورد علاقه تان در شخص مورد نظر وجود دارد؟ یا آن شخص، فرد مورد علاقه شما است؟ و یا چیزهایی را که طرف مقابل با دانستنش ناراحت می شود، بگویید و بررسی کنید.

 

2 امنیت خودتان را در کنار او ارزیابی کنید. چقدر می توانید به او اعتماد کنید؟ آیا او این آمادگی را دارد که بتوانید تمام عمر به او تکیه کنید؟

 

3 در مورد اینکه چقدر می توانید با او در یک رابطه بمانید، فکر کنید. شما برای مدت طولانی می خواهید در این رابطه سر مایه گذاری کنید؟ و یا زندگی بدون او (شریک مرد یا زن) برای شما امکان پذیر نیست؟

 

4 ببنید که داشتن رابطه صمیمی با وی، چه احساسی را در شما ایجاد می کند. دقت کنید ببنید که بعد از داشتن رابطه صمیمی با شریک عشقی تان، شما به او نزدیک تر می شوید؟ بعد از داشتن رابطه، به محبت کردن و نوازش شما می پردازد؟ چقدر شعله دوست داشتن در وی روشن و زنده می ماند؟

 

5 در مورد افراد دیگر نیز فکر کنید و رابطه تان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. اینکه آیا دوست دارید با افراد دیگری غیر از او باشید یا خیر؟ وقتی شریک عشقی شما اولین فردی باشد که به او فکر می کنید، مطمئن باشید که عاشقش هستید.

 

 

6 چطور توانستید تعارضات تان را مدیریت کنید؟ زمانی که شما با شریک عشقی تان بحث می کنید، چقدر قادر هستید راهی را برای پیدا کردن مشکل تان پیدا کنید. در صحبت کردن با هم حتی اگر ناراحتتان کرده، چقدر موفق بودید؟

 

7 به احساسات خود دقت کنید و حرکت رابطه به سمت جلو را مد نظر قرار دهید. شما با شریک عشقی تان احساس راحتی می کنید؟ شما یک پیوند اعتمادی قوی بین خود و شریک عشقی تان احساس می کنید؟

 

در اینجا به بررسی شهوت در زندگی زناشویی خواهیم پرداخت:

بسیاری از زوجین در زندگی زناشویی خصوصاً در سالهای اول زندگی شان، چندان رابطه عمیق عاطفی با یکدیگر ندارند و رابطه شان عمدتاً بر پایه نیازهای اولیه است. بهتر است این حالت را شناسایی کنید و در صورت وجود، سعی کنید که این رابطه را اصلاح نمایید.

 

مراحل

1 بررسی کنید که آیا همسرتان شما را به فقط عنوان یک وسیله در نظر می گیرد و شما را فقط برای رختخواب می خواهد یا خیر؟

 

2 احساس خود را ارزیابی کنید. ببنید که از لحاظ جنسی می خواهید با او باشید؟ بعد از رابطه با او چه احساسی دارید؟ می توانید او را ترک کنید؟ اگر احساس ترک کردن وی در شما بود یا بلعکس، این یعنی رابطه بر پایه شهوت استوار است نه بر پایه مهر و محبت و عشق.

 

3 توجه کنید که چقدر می خواهید رابطه را ادامه دهید؟ ادامه رابطه بیشتر به دلیل بر طرف کردن نیازهای جنسی است یا خیر؟

4 چگونه یک رابطه جنسی می تواند شما را در یک رابطه نگه می دارد؟ به خاطر تمایلات جنسی در رابطه باقی مانده اید یا علت دیگری دارد؟

 

5 چشم انداز رابطه تان را مورد بررسی قرار دهید که رابطه شما دارای تعهد است یا اگر شریک شما در آینده چند شریک دیگر به غیر از شما داشته باشد، برای شما اهمیتی دارد یا خیر؟