پارس ناز پورتال

تغییر نام کامپیوتر در ویندوز 10

تغییر نام کامپیوتر در ویندوز 10

تغییر نام کامپیوتر در ویندوز 10 

بعد از نصب ویندوز نیز شاید بخواهید نام کامپیوتر خود را عوض کنید.در ویندوز 10 این امکان وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید. نصب کردن ویندوز آن هم از نوع ویندوز ده این روزها بسیار ساده صورت می گیرد و نیاز به وارد کردن ورودی های کمی از طرف کاربر دارد. یکی از این چیزها که در هنگام نصب از کاربران پرسیده می شود نام سیستم است.

 

نام گذاری کامپیوتر بسیار راحت تر از نام گذاری یک بچه است چرا که بیشتر کاربران نام خود را بر روی رایانه شان تنظیم می کنند. در ویندوز ۷ و ۸٫۱ و ۸ به راحتی می توانستید از طریق چند مرحله نام کامپیوتر را عوض کنید اما در ویندوز ۱۰ کمی از پروسه ی ویندوز xp استفاده شده است. در این مقاله به آموزش تغییر نام ویندوز ۱۰ می پردازیم.

 

اگر بعد از نصب ویندوز دوست داشتید نام رایانه تان را عوض کنید، ابتدا به Settings ویندوز مراجعه کنید، بعد در بخش نرم افزارهای گروهی سیستم، همانطور که در تصویر زیر می بینید، گزینه ی about که اخر قرار گرفته را کلیک کنید تا اطلاعات سیستم به شما نشان دهد.

تغییر نام کامپیوتر در ویندوز 10

با کلیک بر این گزینه اطلاعات جزیی مربوط به ویندوز شما نمایش داده می شود. گزینه Rename your PC را پیدا کنید و بعد نام مورد نظر را وارد کنید و گزینه Next را بزنید

تغییر نام کامپیوتر در ویندوز 10

و کمی صبر کنید تا پردازش مورد نظر صورت بگیرد در نهایت سیستم خود را ریستارت کنید. البته می توانید ریست سیستم را به آینده نیز موکول کنید.