پارس ناز پورتال

تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان

تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان

تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان

تصویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و البته یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما، حاوی اطلاعاتی از یک خانواده‌ی گردشگر “فرانسوی” است که هنگام گردش در میدان “امام اصفهان” برای دختر خردسال‌ شان چادر مشکی خریده‌اند. تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان را در ادامه خواهیم دید.

 

به گزارش پارس ناز خانواده گردشگر سوئیسی، چادر را به عنوان لباس سنتی برای دختر دو و نیم ساله‌شان انتخاب می‌کنند، چون می‌گویند “دوست داشتیم دخترمان با لباسی باشد که بیشتر زنان و دختران ایرانی را با آن دیده‌ایم”.

 

چند روزی است تصویر دختری خردسال با چشمانی آبی و موی بِلوند که چادری مشکی به سر کرده، آن‌چنان در شبکه‌های اجتماعی درحال انتشار است که حتی یکی از بخش‌های خبری مهم صدا و سیما هم به آن پرداخته است، البته با اطلاعاتی نه چندان درست.

 

تصویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و البته یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما، حاوی اطلاعاتی از یک خانواده‌ی گردشگر “فرانسوی” است که هنگام گردش در میدان “امام اصفهان” برای دختر خردسال‌شان چادر مشکی خریده‌اند.

تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان

در حالی‌که ملیت این کودک سوئیسی است و تصویر هم در مسجد جامع اصفهان توسط یک راهنمای فرانسوی‌زبان گرفته شده و به نظر می‌رسد هیجانی که از تصویر این کودک خارجی درحالی که چادر به سر داشته منتقل شده،

 

 آن‌چنان بوده که بخش‌های خبری بدون توجه به جزئیات و اطلاعات درست آن، اقدام به پخش عکس این دختر سوئیسی کرده‌اند.

 

نوشین انصاری، راهنمای فرانسوی‌زبانی است که هفتم اردیبهشت‌ماه به همراه گروهش با این کودک دو و نیم ساله در مسجد جامع اصفهان درحالی روبه رو می‌شود که به خاطر نوع پوشش‌اش حسابی جلب توجه کرده؛ یک کودک سوئیسی که چادر مشکلی به سر کرده است.

 

او که گپی کوتاه با این خانواده‌ی گردشگر داشته، به خبرنگار گردشگری ایسنا، می‌گوید: آن‌ها زن و شوهری سوئیسی بودند که به همراه دو فرزند کوچک‌شان سفری 10 روزه به ایران داشتند.

تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان

من همراه گردشگران فرانسوی‌ام درحال بازدید از مسجد جامع اصفهان بودم که این خانواده‌ی چهار نفره را ملاقات کردم. پوشش دختر دو و نیم ساله‌ی آن‌ها توجه گردشگران همراه من را هم جلب کرد و مدام از او عکس می‌گرفتند.

 

انصاری ادامه داد: علت این انتخاب را از پدر و مادر این کودک جویا شدم که آن‌ها گفتند؛ “ما در ایران هستیم و دوست داریم فرهنگ این کشور را رعایت کنیم.

 

دوست داشتیم دخترمان با لباسی سنتی باشد که بیشتر زنان و دختران ایرانی را با آن دیده‌ایم، برای همین یکی از این چادرهای مشکی را برای دختر کوچک‌مان خریدیم. البته چادر تنها لباسی بود که آن‌ها در اطراف مسجد جامع اصفهان می‌توانستند تهیه کنند”.