پارس ناز پورتال

تست شخصیت شناسی از روی کف دست

تست شخصیت شناسی از روی کف دست

تست شخصیت شناسی از روی کف دست 

برای شناخت شخصیت خود می‌توانید از کف دست ها کمک بگیرید! بله ،اشکال هندسی که در کف دست وجود دارند بسیار با معنی می باشند. شاید جزو افرادی هستید که از ریاضی و هندسه دل‌خوشی ندارند و تا اسم این درس‌ها بـه میان می‌آید، بدن تان کهیر میزند! اما این بار می‌خواهیم از زاویه‌ای شیرین و کاربردی بـه هندسه نگاه کنیم و از این راه بفهمیم در درون شـما چه خبر است.

 

پس همین جا زمینه‌هـای ذهنی‌تان از کلاس‌هـای مدرسه را دور بریزید و بـه اشکال ساده هندسی خوب فکر کنید. بعد ساده‌ترین اشكال هندسی را بـه خاطر بیاورید؛ مربع، مستطیل، مثلث، دایره و منحنی. سپس خیلی سریع و بدون اینكه زیاد بـه مغزتان فشار بیاورید، شكلی را انتخاب كنید كه بیشتر از همه ی ي می‌پسندید.

 

در حقیقت یك تست روانشناسی پیش روی شـما قرار دارد كه با توجه بـه انتخاب‌تان بـه‌ سرعت نشان میدهد شـما در زندگی چه جور آدمی هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیت‌تان بیشتر است! حتی میتوانید برای شناسایی ابعاد پنهان شخصیت اطرافیان‌تان این تست را بـه‌کار ببرید و تا حدودی انها را بهتر بشناسید.
تست شخصیت شناسی از روی کف دست

منحنی؛ خلاق و هنرمند
خلاقیت در این قبیل افراد موج میزند و اغلب اوقات كارهای جدید و متفاوتی را ارائه میدهند. نظم و ترتیب برای‌شان كسالت‌آور است و اگر تكلیف را برای انها در نظر بگیرید، ایده‌هـای خوب و مشخصی را برای آنها ابداع می‌كنند. زمینه‌هـای هنری مختلفی در این افراد دیده میشود

 

و میتوانند در هنر پیشرفت خوبی داشته باشند. بـه همین دلیل اگر می‌بینید که بـه شکل‌هـای خط‌کشی شده هندسی علاقه‌ای ندارید و اشکال منحنی را می‌پسندید باید بدانید محدودیت خلاقیت شـما را نابود می‌کند. پس سعی کنید از این ویژگی برای رشد و پیشرفت‌تان بهره ببرید و خودتان را محدود نکنید.

 

در صورتی که می بینید افرادی مایل بـه کارهای خلاقانه نیستند با انها همکاری نداشته باشید؛ چون احتمال دارد دلزدگی و کسالت‌بار بودن انها بـه شـما هم منتقل شده و انگیزه‌تان برای خلاقیت نابود شود.

 

مستطیل؛ عاشق نظم و ترتیب

اصولگرایی مشخصه بارز این افراد است. انها نیز نظم و ترتیب را دوست دارند ولی آن را بیشتر از طریق سازماندهی‌هـای دقیق اجرا می‌كنند. بـه طور مثال ممکن است برای انجام کارها جدول زمان‌بندی درست کنند و بدانند در هر ساعت از روز قرار است چه کاری را دقیقا انجام دهند.

 

این امر سبب میشود كه راه‌هـای مناسبی را انتخاب و همه ی ي قواعد و مقررات را بررسی كنند. اگر وظیفه‌ای را بـه این اشخاص محول ‌كنید، ابتدا آن را بـه خوبی سازماندهی می‌كنند تا اطمینان یابند كه بـه‌طور اصولی اجرا خواهد شد. نکته مهم اینجاست که گاهی گروهی از این افراد برای ایجاد نظم و ترتیب بیشتر از والد درون‌شان کمک می گیرند

 

و مدام بـه دیگران دستور میدهند. این کار ممکن است با ناراحتی اطرافیان همراه شود و محبوبیت عاشقان نظم و ترتیب را کم کند. از این رو بهتر است با رفتاری بالغانه چنین درخواستی را از اطرافیان داشته باشید و مدام امر و نهی نکنید.

 

دایره؛ اجتماعی و خوش‌مشرب

چنین افرادی اجتماعی و خوش‌صحبت هستند، هیچ لحن خشنی ندارند و امور را بـه وسیله صحبت كردن درباره آنها تحت كنترل خود درمی‌آورند. ارتباطات اولین اولویت انها در زندگی است. مطمئن باشید اگر وظیفه‌ای بـه انها محول شود، آنقدر درباره آن صحبت می‌كنند تا هماهنگی لازم ایجاد شود.

 

این را هم بدانید که دایره یکی از کامل‌ترین اشکال هندسی است و افرادی که این شکل را انتخاب میکنند میل بـه کمال‌طلبی هم در آنها دیده می‌شود. بیشتر دوستداران این شکل هندسی افرادی برونگرا هستند و در موقعیت‌هـای مختلف سعی میکنند خودشان را فعال و پرانرژی نشان دهند. بهتر است بـه انها اجازه دهید خودشان را نشان دهند و فرصت صحبت کردن را در اختیارشان قرار دهید.

 

مثلث، هدف‌گرا و با برنامه

اشخاصی كه شكل مثلث را انتخاب می‌كنند، هدف‌گرا هستند. انها از برنامه‌ریزی قبل از انجام كارها لذت میبرند و بـه طرح موضوعات و برنامه‌هـای بزرگ و بلند‌مدت تمایل نشان میدهند اما ممكن است جزییات را فراموش كنند.اگر كاری را برعهده انها بگذارید، ابتدا هدفی را برای آن تعیین و سپس با برنامه‌ریزی كار را آغاز می‌كنند.

 

این طرز فکر سبب می‌شود رسیدن بـه هدف برای دوستداران مثلث نسبت بـه سایرین ساده‌تر باشد. نکته دیگر این است که بـه مثلث‌دوستان توصیه میشود اهداف‌شان را بـه سه دسته بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم کنند تا دستیابی بـه انها ساده‌تر باشد و با شکست و ناکامی همراه نشود.

 

مربع؛ آرام و محافظه‌کار

افرادی كه شكل مربع را انتخاب می‌كنند كسانی هستند كه در یك محیط پایدار بیشترین احساس آرامش را دارند و مسیر كارهای‌شان كاملا واضح است. چنین اشخاصی محافظه‌كارند و دوست دارند همه ی ي چیز مرتب و منظم باشد. بی‌نظمی دشمن آسایش و راحتی این افراد است و وقتی از خط‌کشی‌هـای زندگی خارج می‌شوند، اعصاب شان بـه هم می‌ریزد.

 

این افراد وظیفه‌شناس هستند و اگر كاری را بـه انها محول كنید، آنقدر روی آن وقت می‌گذارند تا تمام شود؛ حتی اگر كاری تكراری و طاقت‌فرسا باشد و مجبور شوند بـه‌تنهایی آن را انجام دهند؛ بنابراین همیشه می‌توانید روی مسئولیت‌پذیری آنها حساب کنید و کارهای حساس را روی دوش‌شان قرار دهید. نگران نباشید، از عهده انجام هر کاری برمی‌آیند.
تست شخصیت شناسی از روی کف دست

این تست چه کاربردی دارد؟

این تست برای ارزیابی افراد نسبت بـه موقعیت شغلی‌شان كاربرد دارد یا بـه منظور پی بردن بـه این نكته كه اشخاص مختلف تا چه حد می‌توانند با هم كار كنند.اگر شـما بـه‌شدت علاقه‌مندید كه یك كار خاص و اصولی را انجام دهید یك فرد مربع‌دوست می‌تواند همكار خوبی برای‌تان باشد. همچنین این گونه افراد برای كار در دوایر حسابرسی هم كاملا مناسبند.

 

اگر كارها نیاز بـه سازماندهی گروهی داشته باشد، مثلث‌دوستان در پیشبرد فعالیت‌ها موفق خواهند بود. این افراد می‌توانند مجری خوبی باشند چون اهداف را مشخص و اطمینان می‌یابند كه دستیابی بـه آنها ممكن است.

 

برای هر نوع ارتباطات حضوری افرادی كه دایره را انتخاب می‌كنند، بهترین هستند. انها می‌توانند یك كارمند خوب، مسئول پذیرش یا فردی باشند كه بـه مشتریان خود خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند.

 

بالاخره افرادی كه شكل مورد علاقه‌شان منحنی است، همیشه ایده‌هـای تازه دارند و بـه طور مثال برای كار در شركت‌هـای تبلیغاتی مناسبند و میتوانند از پس کارهای هنری بـه خوبی بربیایند و در این زمینه بـه موفقیت‌هـای چشمگیری برسند. بدترین کار این است که چنین افرادی در یک اداره کار اداری روزمره‌ای را دنبال کنند.

 

در این صورت امکان پرورش خلاقیت از انها گرفته شده و رضایت‌شان از زندگی کاهش می‌یابد؛ چون هر روز کاری را انجام می‌دهند که با ویژگی‌هـای شخصیتی‌شان در تضاد است.بـه طور كلی افرادی كه سه شكل اول یعنی مربع، مستطیل و مثلث را انتخاب می‌كنند در جهت مسیر ویژه در حركت هستند و كارها را بـه طور منطقی و اصولی انجام می‌دهند ولی ممكن است خلاقیت كمی داشته باشند.

 

اما گزینش دایره و منحنی نشان‌دهنده خلاقیت و برونگرایی است. چنین افرادی بـه موقعیت‌هـای جدید و سایر افراد دسترسی پیدا می‌كنند ولی چندان اصولگرا و قابل اعتماد نیستند.