پارس ناز پورتال

تزریق واکسن ضروری قبل از حاملگی

تزریق واکسن ضروری قبل از حاملگی

تزریق واکسن ضروری قبل از حاملگی 

خانم ها توجه داشته باشید که قبل از اقدام به بارداری باید به نکات سلامت توجه کنید و در اولین قدم واکسن مربوطه را تزریق کنید. 

 

واکسن هپاتیت B باید قبل از زمان بارداری تزریق شود.

یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به ضرورت تزریق واکسن هپاتیت B برای تمام افراد گفت: بهتر است واکسن هپاتیت قبل از بارداری به خانم‌ها تزریق شود.مسعود مردانی اظهار کرد: واکسن هپاتیت B باید توسط تمام افراد جامعه استفاده شود و یکی از مهمترین این افراد، بانوانی هستند که در شرف بارداری‌ قرار دارند. بهتر است این بانوان قبل از آغاز بارداری، واکسن هپاتیت B را دریافت کنند

 

قبل از بارداری حتما باید این واکسن زده شود
 به گزارش پارس ناز وی افزود: واکسن هپاتیت B در زمان بارداری نیز منع مصرف ندارد، اما با توجه به شرایط خاص مادر در زمان بارداری و دوری از استرس و حتی رفت و آمد برای دریافت هر سه دوز واکسن، بهتر است پیش از بارداری به تزریق واکسن اقدام کند.

 

مردانی گفت: متأسفانه متخصصان زنان و زایمان، پیش از بارداری و حین بارداری، بانوان را تحت نظر دارند و طی مراجعات متعدد، قند، اوره و پتاسیم فرد را با تجویز آزمایش‌های مختلف می‌سنجند، و همین که بانوان باردار شدند، آنها را برای تزریق واکسن به مراکز معرفی می‌کنند.

 

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به نقش 45 درصدی انتقال از مادر به فرزند در شیوع هپاتیت B در ایران گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر ما بتوانیم واکسن هپاتیت B را به موقع به مادران تجویز کنیم، تا حد زیادی از شیوع هپاتیت B پیشگیری کرده‌ایم.

 

هپاتیت ب (Hepatitis B) یک عفونت حاد و جدی کبدی است،که توسط ویروس هپاتیت ب (HBV) به وجود می‌آید که در بعضی از افراد مزمن شده و باعث مشکلات کبدی، سرطان کبد یا سیروز کبدی می‌شود اما اکثر افراد مبتلا به هپاتیت ب بعد از طی مراحل درمان، کاملا بهبود پیدا می‌کنند.

 

نوزادان و کودکان بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به نوع مزمن هپاتیت B هستند و خوشبختانه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌توان از واکسن های آن استفاده کرد.

 

علایم و نشانه‌های هپاتیت B معمولاً 3 ماه بعد از آلوده شدن به ویروس HBV ظاهر می‌شوند و می‌تواند طیف گسترده‌ای از علایم را شامل شود مانند درد شکم، ادرار تیره، تب، درد مفاصل و ماهیچه ها، کاهش یا از دست دادن اشتها، حالت تهوع، خستگی و ضعف، زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها و جوش های پوستی.