پارس ناز پورتال

ترن هوایی می تواند سنگ کلیه را دفع کند

ترن هوایی می تواند سنگ کلیه را دفع کند

ترن هوایی می تواند سنگ کلیه را دفع کند 

طبق تحقیقات جدید ترن هوایی می تواند در دفع کردن سنگ کلیه نقش داشته باشد و بدین ترتیب سنگ هاي کلیه باید در پیچ و تاب این ترن ها همراه با هیجان دفع گردند. محققان دانشگاه میشیگان طی پژوهشی مدعی شدند کـه ترن سواری میتواند بـه دفع سنگ کلیه کمک کند.

 

نتایج این پژوهش با آزمایش این فرضیه بر روی یک بیمار بـه دست آمد کـه در کلیه خود 3 شماره سنگ داشت و بعد از سوارشدن بـه ترن هوایی سنگ‌هاي کلیه وی دفع شد.در ابتدا این آزمایش و تجربه دفع سنگ ممکن بود کـه تصادفی بنظر برسد اما محققان این پژوهش برای اثبات آن بـه روش علمی‌تری متوسل شدند.

 

بـه گزارش پارس ناز برای اینکار انها یک مدل چاپ سه‌بعدی سیلیکونی از کلیه تهیه کرده و آن رابا ادرار و سه سنگ پر کردند؛ سپس این کلیه چاپ سه‌بعدی را دریک کوله پشتی و بر روی ترن هوایی قرار دادند.شواهد بـه دست آمده از این آزمایش نشان دهنده این امر بود کـه نشستن در ترن‌هاي هوایی بـه دفع سنگ‌هاي کوچک در بیماران کمک می کند.

 

طبق پژوهش انجام شده نشستن در قسمت جلوی ترن 16.67 درصد احتمال دفع و نشستن در قسمت انتهای آن 63.89 درصد احتمال دفع سنگ را زیاد می کند.این در حالی اسـت کـه سرعت‌هاي بالا می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث ماندن سنگ در کلیه شود.این روش کم‌هزینه میتواند جای گزین مراقبت‌هاي پرهزینه‌ بهداشتی شود.