پارس ناز پورتال

ترفند کند کردن رشد موهای زائد

ترفند کند کردن رشد موهای زائد

ترفند کند کردن رشد موهای زائد 

موهای زائد مخصوصا روی صورت می‌توانند برای خانمها ناراحت کننده باشند. زدن این موها هم راه و روش خاصی دارد. کند کردن رشد موی زائد احتمالا آرزوی خیلی‌‌هاست. کدام خانمی را می‌شناسید کـه دوست داشته باشد یک روز درمیان مو هاي دست و پایش را اصلاح کند یا ماهی یک‌بار درد اپیلاسیون با موم رابه جان بخرد؟

 

راهی برای ایجاد تغییر در چرخه رویش مو هاي زائد وجوددارد؟ آیا می توان کاری کرد کـه مو هاي ناخواسته اصلا رشد نکند؟با پزشک نیلفروش زاده، متخصص پوست و رئیس انجمن متخصصان پوست ایران، در مورد روش‌هاي ایجاد تاخیر در چرخش رویش مو مصاحبه کرده‌ایم.

 

آیا روشی وجوددارد کـه بـه واسطه آن رشد موها را بعد از اپیلاسیون کند کنیم؟ 

پیش از این کـه بـه این سوال پاسخ دهم، باید بدانید شکل و سرعت رشد مو در افراد مختلف، متفاوت اسـت و 3 مرحله دارد کـه شامل فاز رشد، استراحت و ریزش اسـت. این فاز‌ها در افراد مختلف متفاوت و منحصر بـه فرد اسـت.

 

– اپیلاسیون بـه معنی از بین بردن موی ناخواسته اسـت و با روش‌هاي مختلفی انجام می شود. در روش موم انداختن و وکس کـه با کمی درد همراه اسـت، مو از ریشه جدا می شود. تکرار این عمل بـه مرور زمان، باعث تضعیف فولیکول مو و کند شدن رشد آن یا از بین رفتن کامل ریشه مو می شود.

 

– اپیلاسیون بـه کمک مواد شیمیایی مثل کرم‌هاي موبر یا اصلاح موها با تیغ، فقط ساقه مو را از بین می برد بنابر این تغییری در رشد مو ایجاد نمیکند.

 

لطفا در مورد روش‌هاي ماندگارتری کـه باعث توقف کامل رشد مو هاي زائد میشوند، توضیح دهید. 

تنها روش‌هاي پایداری کـه بـه توقف کامل رشد مو کمک یا فاز رویش مو رابه شدت کند می کنند، الکترولیز و لیزر الکساندرا هستند. با 4 تا 7 جلسه لیزر زیر نظر متخصص پوست، 80 درصد موها از بین میروند. البته ناگفته نماند در صورتی کـه مشکلات هورمونی وجود داشته باشد، احتمال رشد مجدد مو وجوددارد بنابر این باید قبل از شروع لیزر این مساله بررسی و درمان آغاز شده باشد.

 

آیا غیر از موم و لیزر، روش‌ دیگری برای کندکردن رشد موها وجوددارد؟ 

داروها، لوسیون‌ها و کرم‌هایي وجوددارد کـه مدعی هستند رشد مو را کند میکنند اما این موضوع هنوز از نظر علمی ثابت نشده اسـت. گفته میشود این محصولات حاوی ترکیبات گیاهی خاصی هستند کـه با نفوذ بـه ریشه مو رشد آن رابه تعویق می اندازند.

 

بهمین دلیل دقیقا بعد از اپیلاسیون و تا زمانی کـه هنوز منافذ پوستی باز اسـت، باید استفاده و تا 15 روزبعد از اپیلاسیون، روزانه مصرف شوند. درضمن این نوع محصولات بر اساس آنچه روی بسته ‌بندی قید شده، تنها 3روز رشد موها رابه تاخیر می اندازند!

 

منبع:salamat.ir