پارس ناز پورتال

ترفندهای گرفتن اسکرین شات ویندوز

ترفندهای گرفتن اسکرین شات ویندوز

ترفندهای گرفتن اسکرین شات ویندوز 

خیلی مواقع ما به گرفتن اسکرین شات از صفحه کامپیوتر احتیاج داریم. در ویندوز 10 می توانیم با روش های مختلفی اسکرین شات بگیریم.روش پیش فرض عکس گرفتن از صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ چندان جالب نیست. با استفاده از این نکات می توانید بدون هیچ نرم افزار گران قیمت دیگر اسکرین شات های سریع تر و دقیق تری بگیرید.

 

شاید تصور کنید که عکس گرفتن از صفحه نمایش در ویندوز ساده است. تقریباً در هر صفحه کلید یک دکمه به نام کلید Print Screen (با مخفف PrtSc یا PrtScn) به این کار اختصاص داده شده است.فشار دادن این کلید یک اسکرین شات از کل صفحه می گیرد ( یا چند صفحه، اگر شما بیش از یک مانیتور داشته باشید)

 

و آن را به کلیپ بورد کپی می کند. اما برای ذخیره کردن آن شما باید آن را داخل نرم افزار Paint بچسبانید و در می توانید آن را برش داده و ویرایش کنید و آن را به عنوان یک تصویر ذخیره کنید. خسته کننده است!روش های سریع تر و ساده تری برای گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز وجود دارد.

 

و به هیچ یک از نرم افزارهای گران قیمت نیاز ندارد. در این جا چگونگی انجام آن بدون نصب یک برنامه جدید توضیح داده شده است.

 

کلیدهای تغییر دهنده
در ویندوز ۱۰ ترکیبی از کلیدهای فوری برای عکس برداری از صفحه ارائه شده است. نگه داشتن کلید Windows key و فشار دادن دکمه Print Screen یک اسکرین شات از صفحه نمایش را به صورت یک تصویر ذخیره می کند، به طوری که به چسباندن آن به نرم افزار Paint و ذخیره آن به صورت دستی نیازی نیست.

 

به طور پیش فرض عکس های گرفته شده از صفحه نمایش در آدرس This PC > Pictures > Screenshots ذخیره خواهند شد.مشکل این است که آن باز هم از کل صفحه نمایش عکس می گیرد – و اگر مانیتور دیگری هم داشته باشید از صفحه آن هم عکس می گیرد. اگر شما بخواهید فقط از یک پنجره باز عکس بگیرید

 

باید کلید Alt را نگه دارید و همزمان دکمه PrtSc را فشار دهید. این عمل از پنجره فعال عکس می گیرد، بنابراین دقت کنید که قبل از فشردن کلیدهای ترکیبی باید بر روی پنجره ای که می خواهید عکس بگیرید کلیک کنید.متاسفانه، این عمل با کلید تغییر دهنده ویندوز کار نمی کند.

 

با فشردن کلیدهای Windows + Alt + PrtSc عملاً هیچ اتفاقی نمی افتد. بنابراین وقتی شما از کلید ترکیبی فوری Alt + PrtSc استفاده می کنید باز هم باید عکس گرفته شده را در نرم افزار Paint بچسبانید و آن را ذخیره کنید.البته، یک راه حل وجود دارد.

 

OneDrive یا Dropbox
اگر شما از نرم افزار OneDrive مایکروسافت، که به طور پیش فرض نصب شده، استفاده می کنید و یا نرم افزار Dropbox را بر روی دستگاه ویندوز خود نصب کرده اید، می توانید انتخاب کنید تا تمام عکس های گرفته شده به صورت خودکار بر روی حافظه ابر (Cloud) ذخیره شوند.

 

این ویژگی اسکرین شات های گرفته شده از طریق کلید فوری Alt + PrtSc را بدون نیاز به چسباندن آن در نرم افزار Paint به صورت تصاویر استاندارد ذخیره می کند.عکس های گرفته شده با استفاده از کلید Print Screen یا در آدرس OneDrive > Pictures > Screenshots و یا در Dropbox > Screenshots به صورت محلی ذخیره خواهند شد، و به صورت خودکار در حافظه ابر شما هماهنگ سازی می شود.

 

برای فعال کردن این ویژگی در OneDrive:

 

• بر روی دکمه Show hidden icons در بخش Notification Area در Taskbar کلیک کنید.

 

• آیکون OneDrive icon را یافته و بر روی آن کلیک راست کنید.

 

• بر روی Settings کلیک کنید.

 

• نوار Auto Save را باز کرده و جعبه کنار Automatically save screenshots I capture to OneDrive را تیک بزنید.

 

برای فعال کردن Dropbox :
• بر روی دکمه Show hidden icons در بخش Notification Area در Taskbar کلیک کنید.

 

• آیکون Dropbox icon را یافته و بر روی آن کلیک راست کنید.

 

• بر روی نوار کشویی تنظیمات در گوشه بالای سمت راست پنجره ظاهر شده کلیک کنید.

 

• بر روی Preferences کلیک کرده و نوار Import را باز کنید.

 

• جعبه کنار Share screenshots using Dropbox را تیک بزنید.

 

اسکرین شات های دقیق تر
نرم افزار گرفتن اسکرین شات به صورت پیش فرض در ویندوز نصب شده است. نام این نرم افزار Snipping Tool است و اگر می خواهید عکس های دقیق تری از یک قسمت خاص از صفحه نمایش بگیرید این بهترین انتخاب برای شما است.

 

بر روی دکمه Start کلیک کنید، در قسمت جستجو عبارت ” Snipping Tool ” را تایپ کنید و بر روی نرم افزار ظاهر شده کلیک کنید تا باز شود. برای عکس گرفتن از یک پنجره باز بر روی منوی کشویی کنار گزینه New کلیک کرده و گزینه Window Snip را انتخاب کرده و بر روی پنجره مورد نظر کلیک کنید.

 

از هر چیز قابل دیدن در داخل این پنجره ( شامل پنجره های دیگری که آن را پوشش داده اند) عکس گرفته خواهد شد و می توان آن را ویرایش و نوشته گذاری کرده و آن را به اشتراک گذاشت و یا به عنوان یک تصویر در داخل نرم افزار Snipping Tool ذخیره کرد.

 

همچنین شما می توانید از این نرم افزار برای انتخاب بخشی از صفحه نمایش استفاده کنید. بر روی منوی کشویی کنار New کلیک کرده و گزینه Free-form Snip یا Rectangular Snip را انتخاب کنید. یک بار کلیک کنید و آن را نگه دارید تا عکس برداری آغاز شود، سپس آن را بکشید تا جایی که تمام بخش مورد نظر برای عکس برداری انتخاب شود و بعد کلیک را رها کنید تا عکس برداری پایان یابد.