پارس ناز پورتال

ترفندهای زمان گذاشتن کافی برای همه کارها

ترفندهای زمان گذاشتن کافی برای همه کارها

ترفندهای زمان گذاشتن کافی برای همه کارها 

این روزها معمولا از همه افراد این سخنان را می شنویم: من وقت ندارم،سرم خیلی شلوغ است،انقدر کار دارم که نمی دانم به کدام رسیدگی کنم. دنیای مدرن مملو از آموختنی‌ها، ماجراجویی‌های قابل کشف و افراد جدید برای ملاقات است. اما با این همه مشغله چطور زمان کافی برای تمام این کارها بیابیم؟

 

در اینجا نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم که کمک می‌کند تا از زمان خود به طرز موثرتری بهره ببرید و حتی در طی روز، هفته و ماه وقت اضافی نیز داشته باشید.تمام برنامه‌ها و اهداف روزانه خود را یادداشت کنید، حتی اگر مطمئن هستید که آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

 

لیستی از کارهای روزانه خود، از قبیل مطالبی که قصد دارید بخوانید، فیلم‌هایی که باید ببینید، کارها، پروژه‌ها، کارهای روزانه و غیره تهیه کنید.تهیه لیستی از آنچه باید بخرید و یا حتی لیستی از آرزوهایتان نیز عادتی ساده و در عین‌حال مفید است. همین امر کمک می‌کند تا روز خود را با برنامه آغاز کنید و به طور قطع هیچ فعالیت مهمی از قلم نمی‌افتد.

 

از زمان‌های مرده هوشمندانه بهره ببرید. 

زمان‌های مرده، وقت‌های خالی بین کارهای دیگر هستند: نشستن در مترو، ایستادن در صف‌ها، انتظار برای دوستان و از این قبیل امور. زمان خود را با بازی‌های احمقانه گوشی هوشمند خود هدر ندهید. در عوض، از زمان‌های مرده خود برای خواندن کتاب، یادگیری یک زبان خارجی یا طراحی استفاده کنید.

 

زمان خود را با تماشای آگهی‌های بازرگانی تلف نکنید، فیلم مورد علاقه خود را بخرید یا اجاره کنید و یا به صورت آنلاین تماشا کنید.

 

امروزه، بیش‌تر وقت برنامه‌های تلویزیون صرف آگهی‌های بازرگانی می‌شود. برای صرفه‌جویی در زمان ارزشمند خود، فیلم یا سریال مورد علاقه خود را بخرید یا اجاره کرده و تماشا کنید. در این صورت، زمان کم‌تری صرف تماشای آگهی‌های تلویزیونی می‌شود و بدین ترتیب زمان بیشتری برای کارهای مفید خواهید داشت.

 

یاداشت کنید و فعالیت‌های انجام شده در طی روز را ثبت کنید. 

مدیریت تجربه‌ایی کوچک: دفتر یادداشت خود را برداشته و دو تا سه روز تمام فعالیت‌های انجام شده در طی روز و زمان سپری شده برای هر یک از آن‌ها را یادداشت کنید. توصیف جزئیات فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند تا دریابید دقایق ارزشمند صرف چه اموری ‌شده است.

 

احتمالاً از اینکه اغلب زمان خود را صرف اموری بی‌ارتباط با اهدافتان، همچون جستجو در سایت‌ها یا چک کردن ایمیل‌های بیهوده می‌کنید، متعجب خواهید شد.

 

حتی‌الامکان برخی از وظایف و مسئولیت‌های خود را به دیگران بسپارید. 

لیست کارهای روزانه خود را مرور کنید و برخی از آن‌ها را به دیگر اعضا خانواده محول کنید. همسر شما قطعاً از عهده اموری همچون بیرون بردن زباله‌ها برخواهد آمد، و فرزندانتان نیز قادر به انجام امور ساده و ایمن هستند.

 

در انجام کارهای ۵ دقیقه‌ایی در طول روز تنبلی نکنید.

 برای انجام برخی از کارها فقط ۵ دقیقه زمان لازم است. لیستی از اینگونه امور تهیه کنید و آن‌ها را یک‌جا انجام دهید. چک کردن ایمیل‌ها، تمیزکردن کابیت‌ها یا آبیاری گیاهان خانگی. انجام روزانه آن‌ها کمک می‌کند تا به اهداف بزرگ‌تر خود دست یابید.

 

هر از گاهی استراحت کنید، نه فقط زمان‌هایی که احساس خستگی مفرط دارید. 

به طور ایده‌آل، پس از هر ۵۰ دقیقه کار باید ۱۰ دقیقه استراحت نمود و یک روز در هفته را به خودتان اختصاص داد. اما اگر امکان اینگونه استراحت نمودن برایتان میسر نیست، فعالیت‌های خود را در تناوب‌های ۲۰ دقیقه‌ایی انجام دهید. در این صورت، کمتر خسته خواهید شد و در طی روز زمان بیشتری خواهید داشت.

 

به یاد داشته باشید که: کارایی شما در انجام فعالیت‌ها به انرژی فیزیکی شما وابسته است. پس خود را از استراحت و تجدید قوا محروم نکنید.

 

منبع: آی بانو