پارس ناز پورتال

ترفندهای افزایش سرعت مودم و اینترنت

ترفندهای افزایش سرعت مودم و اینترنت

ترفندهای افزایش سرعت مودم و اینترنت 

برای این که سرعت مودم خود را افزایش دهید می توانید از راهکارهای بسیار ساده استفاده کنید تا به بهترین سرعت ممکن دست پیدا کنید. این روزها استفاده از اینترنت در هر ساعتی از شبانه روز به امری عادی تبدیل شده است.صرف نظر از این که شما در خانه باشید یا محل کار، داشتن یک اتصال اینترنت باثبات

 

و سریع الزامی است. مطمئنا همه ما اتفاق نظر داریم که کند شدن اتصال به اینترنت یا عدم ثبات در برقراری ارتباط واقعا عذاب آور بوده و حتی می تواند ضررهای مالی را به همراه داشته باشد. از طرفی با افزایش روزافزون دستگاه های مجهز و آماده استفاده اینترنت، حفظ سرعت و ثبات اتصال به اینترنت تا به این اندازه از اهمیت

 

برخوردار نبوده است. ما در این مقاله راهکاری را به شما معرفی خواهیم کرد که بتوانید سرعت اتصال به اینترنت خود را تا سه برابر افزایش دهید.تقریبا دیگر همه می دانند که با یک بار ریست کردن مودم یا روتر می توان به طور قابل ملاحظه ای سرعت اتصال به اینترنت را افزایش داد. بعضی مواقع نیز به سادگی با یک بار خاموش و روشن کردن روتر می توان خیلی از مشکلات اتصال را برطرف کرد.

 

در این موارد، توصیه شده است که قبل خاموش یا ریست کردن روتر از اطلاعات مربوط به لاگین به شبکه اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است کامپیوتر شما بعد از ریست مودم به این اطلاعات نیاز داشته باشد. اما مواردی هم هست که با به کار بردن این روش ها مشکل برطرف نخواهد شد. نگران نباشید،

 

ما در این مقاله راهکاری را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید سرعت اتصال به اینترنت خود را تا سه برابر افزایش دهید.کار را با قرار دادن روتر در فاصله ای دورتر از اشیا فلزی، یخچال یا مایکروویو شروع کنید، چرا که این اشیا می توانند سرعت و قدرت سیگنال روتر را کاهش دهند. در مرحله بعد سعی کنید تا حد امکان مودم یا روتر خود را نزدیک لپ تاپ، کامپیوتر یا تلفن همراه قرار دهید.

 

بعد از این که مودم یا روتر خود را نزدیک لپ تاپ یا کامپیوتر قرار دادید، باید اطمینان حاصل کنید که مودم یا روتر شما در بالاترین جای ممکن (از نظر ارتفاع) قرار گیرد. برای مثال، ارتفاع دو تا سه متری فاصله ایده الی است. سپس باید مطمئن شوید که مودم یا روتر شما تمیز است و گرد و خاک زیادی روی آن را نپوشانده است. شاید تعجب آور باشد اما در برخی مواقع گرد و خاک می تواند عامل کند بودن اتصال باشد.

 

سعی کنید حداقل دو بار در هفته مودم یا روتر را تمیز کنید. همچنین مودم یا روتر را در اتاقی که افراد زیادی در آن حضور دارند، قرار ندهید.

 

بر اساس اعلام متخصصان، یک شبکه وای فای در مکان هایی که آب زیادی در آن وجود داشته باشد کندتر کار می کند و ما می دانیم که ۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است و این به این معنا است که هر چه افراد بیشتری در محوطه ارسال امواج وجود داشته باشند می تواند روی کیفیت ارسال و دریافت امواج تاثیر داشته باشد.

 

در پایان، اطمینان حاصل کنید که میکرو فیلترهای این دستگاه جدید باشند، زیرا با کهنه و فرسوده شدن آنها ممکن است مشکلاتی برای شبکه به وجود آید. بهتر است برای اطمینان خاطر هر شش ماه میکرو فیلترها را تعویض کنید.