پارس ناز پورتال

ترفندهایی برای فروش بیشتر با زحمت کمتر

ترفندهایی برای فروش بیشتر با زحمت کمتر

ترفندهایی برای فروش بیشتر با زحمت کمتر 

اگر در امر فروشندگی مشغول هستید برای شما ترفندهایی داریم که می توانید فروش خود را بیشتر کنید اما زحمتی هم ندارد. برخی فروشندگان موفق در بازار امروز در کنار کار و تلاش، در کنار موفقیت در بازاریابی و فروش بیشتر ویژگی دیگری هم دارند، و آن تنبلی است! بله درست خواندید!

 

فروشندگان درعین‌حال می‌توانند “تنبل” هم باشند و همچنان نتایج بسیار بهتری نسبت به رقبای خود به دست آورند. آن‌ها چگونه این کارها را می‌کنند؟ راهکار آن‌ها با اجرا یک رویکرد فروش مبتنی بر تنبلی و البته استراتژیک است که به آن‌ها کمک می‌کند فروش‌های بیشتری را بدون انجام دادن کار خاصی به نتیجه برسانند.

 

پس توصیه می‌کنم این چهار راهکار را برای داشتن فروش بیشتر با انجام کار کمتر حتماً بررسی کنید:

 

1- فقط بفروشید
نگاهی به لیست کارهایی که باید انجام دهید، داشته باشید. چند کار و مسئولیت روزانه غیر از فروش محصولات و خدمات خودتان مشخص کرده‌اید؟ هر آنچه غیر از فروش را به اشخاص دیگری تفویض کنید. زمانی که 100% انرژی خودتان را به فرایند فروش اختصاص می‌دهید و از قید وظایف زائد و دیگر کارهایی که تنها وقت شمارا می‌گیرند

 

رها می‌شوید، درواقع درنهایت زمان آزاد بیشتری نسبت به آنچه نیاز دارید، به دست می‌آورید. ین به این معنا است که موفق به نهایی کردن فروش‌های بیشتری نسبت به قبل می‌شوید و همچنان زمان آزادی را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید آن را هر طور که تمایل دارید سپری کنید.

 

2- با خریداران سطح پایین خود خداحافظی کنید
از فروش در سنگر و جان‌پناه دست‌بردارید و شروع به هدف‌گیری مشتریان ایده آلی کنید که قدرت تصمیم‌گیری قابل‌قبول در برابر حجم خرید و همچنین بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری در محصول یا خدمت شما دارند. نهایت سعی و تلاش خود را بکنید که فقط و فقط به مدیران عامل بفروشید.

 

قیف فروش شما باید از خریدارانی که خود مصرف‌کننده نیستند و به‌طور کل واسطه‌ها خالی شود. اگر توان فروش به مدیران عامل و رئیس شرکت‌های را ندارید، حداقل سعی کنید به سطحی بالاتر از مشتریان در چارت سازمانی شرکت‌ها نسبت به حال حاضر اقدام کنید.

 

3- ماهی‌های کوچک را رها کنید
اگر می‌خواهید کار کمتری انجام دهید و البته فروش بیشتری هم داشته باشید، باید مطمئناً به‌طور خاص و ویژه بر روی فروش‌های بزرگ متمرکز شوید. شاید بهتر باشد وضعیت را از جنبه مدنظر قرار دهید: مثلاً داشتن 100 فروش به ارزش 10 هزار تومان بهتر است یا داشتن 5 فروش به ارزش 200 هزار تومان؟ بله هر دو درنهایت یک‌میلیون تومان وجه نقد را وارد صندوق شما کرده است.

 

بااین‌وجود، این دو شیوه نیازمند دو حجم مختلف از کار و تلاش برای به ثمر رسیدن می‌باشند.فرصت‌های کوچک و تقریباً بی‌ارزش فروش را به افرادی واگذار کنید که قدردان آن بوده و چشم‌انتظار آن‌ها هستند، اما خودتان آن‌ها در اولویت قرار ندهید. از حالا به بعد، فقط و فقط در پی ماهی‌های بزرگ باشید، و پس از مدتی ببینید

 

که فروش‌های شما سودآورتر از گذشته شده، درحالی‌که حجم سعی و تلاش شما برای به ثمر رساندن آن‌ها کم و کمتر شده است.

 

4- تماس‌های بدون هماهنگی را با درخواست از مشتریان برای معرفی شما عوض کنید
به‌طورکلی دو راه مختلف برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان بالقوه جدید وجود دارد: می‌توانید از تماس‌های یک‌باره و بدون هماهنگی استفاده کنید یا اینکه از هر یک از مشتریان فعلی که با آن‌ها تماس برقرار می‌کنید، بخواهید که شمارا به دیگران معرفی کنند.

 

تماس‌های یک‌باره و بدون هماهنگی عمدتاً سخت‌تر از معرفی توس دیگران هستند، به زمان بیشتری برای انجام شدن نیازمند بوده و از اثربخشی کمتری هم برخوردار هستند. اگر می‌خواهید هم تنبل باشید و هم موفق، باید خودتان را نسبت به درخواست از دیگران برای معرفی شما مسئول بدانید. یک هدف قابل‌اندازه‌گیری برای خودتان در هر هفته تعیین کنید و به آن وفادار باشید.

 

حالا که از این چهار روش تعجب‌برانگیز برای فروش بیشتر با انجام کار کمتر آگاه شدید، چه‌کاری را می‌خواهید به‌طور متفاوت در صنعت خودتان انجام دهید؟ نکته مهم این است که صنعت شما درواقع هیچی اهمیتی ندارد که چه صنعتی باشد، این راهکارها همگی می‌توانند تأثیری شگرف بر میزان فروش شما در مدتی کوتاه داشته باشند.

 

البته به‌عنوان نکته آخر باید این را هم به شما یادآوری کنم که هر کاری دارای خطرات و ریسک‌های خودش است و باید توجه کنید که جذب و نهایی کردن مشتریان بزرگ که این مطلب به آن تأکید داشت نیز نیازمند مهارت‌هایی است که اگر بر آن‌ها تسلط نداشته باشید، مطمئناً ریسک زیادی را متحمل خواهید شد.

 

آی بازاریابی