پارس ناز پورتال

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم 

پلترفرم های تولید کننده بازی,در تولید بازی های ترسناک هم دست به رقابت زده اند و هرکدام اقدام به تولید بازی های فوق العاده ترسناک کرده اند. ترس هم به نوعی مثل کمدی است؛ چیزی که یک نفر را می ترساند، ممکن است برای یکی دیگر کاملا عادی باشد و البته همانند کمدی توضیح دادن آن نیز بسیار سخت است.

 

اگر تا به حال سعی کرده باشید جوکی را برای کسی توضیح دهید، متوجه نکته می شوید. توضیح دادن دلیل ترسناکی یک هیولا هم همین طور است اما یک چیزی در بازی های ترسناک هست که آنها را قابل توجه می کند و آن هم همان هورمون آدرنالین معروف است که میل به هیجان عده ای را پاسخ می دهد.احتمال اینکه شما در زندگی روزمره با مردی رو به رو شوید که اره به دست دنبال شما می دود نزدیک به صفر است.

 

اما کماکان اثراتی که این بازی ها بر روح و روان بازی کننده ها می گذارند قابل بررسی بوده و متخصصان روان شناسی در این زمینه هشدار داده اند. حالا اگر قرار باشد شما در ویترین یک مغازه با تعدادی از بازی های مثلا ترسناک رو به رو شوید، باید بدانید که هر کدام تا چه اندازه ترسناک هستند چون ممکن است علاقه ای به استفاده از آنها نداشته باشید. شما برای این کار به یک فهرست هشداردهنده نیاز دارید که ما برایتان تهیه کرده ایم.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

بسیاری از گیمرها اولین بار ترس را با عنوان Resident Evil تجربه کرده اند؛ عنوانی هوشمندانه که در سری اول ترکیب موقعیت های ترسناک و معماهای پیچیده داشت ولی در سری های بعد، در خلق این موقعیت ها موفق نبود و کم کم به یک بازی اسلشر تبدیل شد و اگر می توانستید صحنه های خشن را تحمل کنید، تقریبا هیچ ترسی را تجربه نمی کردید.

 

بازی های دیگری مثل Silent Hill هم با اینکه تم ترسناکی داشتند ولی هیچ وقت این ترس را به مرحله ای غیرقابل تحمل نرساندند و در بدترین حالت تنها کمی بازیکن را مورمور کردند! این عناوین مطرح و دیگر بازی هایی از این دست با اینکه بازی های بزرگی به حساب می آیند ولی آن «ترس» معروف را در خود ندارد.

 

بازی هایی که در زیر می بینید از آن دسته نیستند. آنها بازی هایی هستند که برای خریدشان باید دقت کنید. بازی ای که به راحتی می تواند در اختیارتان قرار گیرد اما خودتان باید در خرید آن تجدیدنظر کنید. در کنار معرفی این عناوین، تعدادی از نظرات جالب کاربران را هم آورده ایم تا بدانید چه از سر بقیه گذشته است!

 

Amnesia: The Dark Descent

وقتی تیتراژ آخر بازی تمام می شود، شما حسی شبیه پیاده شدن از ترن هوایی دارید. با حس آرامشی عجیب، یکسره با خود می گویید «من نجات پیدا کردم! من تونستم دووم بیارم!» مخصوصا وقتی به آن قسمت حوضچه آب فکر می کنید و دوباره ترس وجودتان را فرا می گیرد.

 

این بازی با روندی آهسته شما را به سفری داخل یک عمارت تاریک می برد؛ عمارتی که برای زنده ماندن در آن باید مخفی شوید. برای مخفی شدن باید به تاریکی بروید و این تاریکی رسما شما را دیوانه می کند، زیرا برای زنده ماندن باید با این تاریکی کنار بیایید.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

Outlast

حتی اگر یک خوره فیلم های ترسناک هم باشید باز هم این بازی شما را در حد مرگ می ترساند. شما در نقش یک خبرنگار وارد یک آسایشگاه روانی می شوید و تنها چیزی که در ابتدای بازی همراه دارید، یک دوربین دید در شب و عقل سالم است!

 

بیشتر بازی در تاریکی مطلق سپری می شود و دوربین دید در شب را تبدیل به بهترین یار شما می کند. باتری این یار گرامی نیز خیلی سریع کم می شود و بر استرس شما می افزاید. کل بازی براساس مخفی شدن، دیدن و بعد فرار کردن به سریع ترین شکل ممکن طراحی شده. این بازی برای کسانی که ترس از تاریکی دارند اصلا توصیه نمی شود.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

Fatal Frame 2: Crimson Butterfly

سری فاتال فریم یکی از عناوین در مجموعه بازی های ترسناک است که همیشه طرفداران خود را وحشت زده می کند ولی سری دوم این مجموعه، سطحی کاملا متفاوت با عنوان قبلی خود دارد. در این بازی شما در محیطی پر از روح حرکت می کنید؛

 

روح هایی که گاهی نمی توانید آنها را ببینید ولی همچنان در اطراف شما چرخ می زنند. تنها وسیله ای که برای مقابله با این ارواح دارید، یک دوربین عکاسی جادویی است که می تواند آنها را شکار کند.

 

دوربین بازی در حالت نرمال سوم شخص است ولی وقتی زمان حمله می رسد، ناگهان اول شخص می شود و شما باید با لنز دوربین از این روح های ترسناک عکسبرداری کنید. بازی به معنای واقعی کلمه، شما را با ترس هایتان «رو به رو» می کند.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

Siren: Blood Curse

هرکس این عنوان را بازی کرده باشد با یادآوری صحنه نزدیک شدن به کلیسا دوباره منقلب خواهدشد. این بازی نیز مثل فاتال فریم از مکانیزم معمول بازی های ترسناک استفاده نمی کند و روشی جدید را برای بازی با روح شما بر می گزیند.

 

در این روش، شما می توانید وارد ذهن دشمنان ترسناک خود شوید و از ذهنی به ذهن دیگر حرکت و بدین وسیله مسیر خود را پیدا کنید. در این بازی دشمنان ترسناکتان تنها لحظه ای با شما دوست هستند و متاسفانه شما به آنها نیاز دارید و نمی توانید به راحتی آنها را بکشید. در این بازی شما با ترس کمی «زندگی» می کنید!

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

Five Nights at Freddy’s

بسیاری از بازی های ترسناک از تکنیک «پرش ترسناک» استفاده می کنند؛ تکنیکی قدیمی که حتما خود شما نیز یک بار با قایم شدن پشت در و پریدن رو به روی مخاطب آن را امتحان کرده اید.

 

تقریبا هر سری این بازی با همین تم ساخته شده است و در آخر با یک هیولای مکانیکی رو به رو می شوید که با جیغ زدن به سمت شما می دود. شاید به نظرتان مسخره بیاید ولی داستان پیچیده تر از این حرف هاست. طراحی و نحوه رو به رو شدن شما با این هیولاها عجیب است.

 

سیستم پرش ترسناک معمولا وقتی جواب می دهد که سوژه شما را نبیند و لیدر این بازی شما هیولای مکانیکی را از فاصله بسیار می بینید که به سمت شما می دود و این مسئله استرس عجیبی را به شما منتقل می کند، زیرا اگر حتی اشتباه انجام دهید یا اتاقی را فراموش کرده باشید… باید چشم های خود را بگیرید.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

Dead Space

در همان ابتدای بازی بعد از یک فرار از دست هیولاها شما به یک آسانسور می رسید و هنگام گوش کردن آهنگ آرام آن با خیال راحت دکمه آن را می زنید.ناگهان تیغه تیز یکی از مهاجمان از بین در وارد می شود و همان جا شما متوجه می شوید که با چه چیزی سر و کار دارید. بیشتر تمرکز این سری روی ویژگی سورپرایز است. در همه جای بازی اجساد موجوداتی عجیب و غریب روی زمین افتاده و مشخص نیست که کدامشان زنده اند.

 

در عین حال شما باید برای تهیه مهمات و… به اتاق های تنگ و تاریک بازی بروید و مدام در انتظار موجودی در اطراف خود باشید که جیغ زنان به سمت شما حرکت کند؛ انتظاری که در نهایت شما را خواهدکشت!

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

Slender: The Eight Pages

ماموریت شما بسیار ساده است. هشت صفحه کاغذی در جنگلی پخش شده و شما باید آنها را به وسیله یک چراغ قوه ضعیف پیدا کنید.ولی مشکل از جایی شروع می شود که شخصیتی به اسم Slender در این جنگل منتظر شماست تا با روی نه چندان خوش از شما پذیرایی کنید! موقع مواجهه با این موجود صفحه کم کم سیاه می شود و تنها چاره فرار است. در اوایل بازی این امر خیلی ترسناک به نظر نمی رسد ولی وقتی به اعماق جنگل سیاه می روید، تازه عرق ترس بر پیشانی تان می نشیند.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم

Doom 3

این عنوان معرف حضور همه بازی خورهاست و یکی از قدیمی ترین این سبک به شمار می رود. در روزهایی که گرافیک هنوز پیشرفت قابل ملاحظه ای نکرده بود «Domm 1» اولین سری از بازی های ترسناکی بود که روی دستگاه های پنتیوم 233 نصب می شد و برای خودش کلی ترسناک به حساب می آمد؛ بازی ای که با پیشرفت گرافیکی دستگاه ها کیفیتش را از دست داد.

 

سری جدید این عنوان اخیرا منتشر شده. این عنوان جو ترسناک آنچنانی ندارد و بیشتر تمرکز خود را روی سیل پایان ناپذیر هیولاهایی گذاشته که با ایجاد ترسی ممتد تا آخر بازی شما را در لبه صندلی نگه خواهندداشت.

 

داستان این سری در سیاره مریخ و در سال 2145 می گذرد و از آن جا شروع می شود که در یک مرکز تحقیقاتی به خاطر آزمایش هایی کنترل نشده، موجوداتی وحشتناک آزاد می شوند. این موجودات قصد نزدیک شدن به زمین را دارند و وظیفه شما جلوگیری از این اتفاق است.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری را بشناسیم