پارس ناز پورتال

تخم بلدرچین و فواید آن برای بدن

تخم بلدرچین و فواید آن برای بدن

تخم بلدرچین و فواید آن برای بدن 

تخم بلدرچین همه جا قابل فروش است و اگر آن را مصرف کنیم مطمئنا فواید زیادی را نصیب بدن خود کرده ایم. تخم بلدرچین در بهبود بینایی نقش زیادی دارد. 

 

بهبود بینایی : سطح بالایی از ویتامین A در تخم بلدرچین موجود است به این معنا که از چشمان ما محافظت خواهد کرد و سلامت چشم را بدنبال دارد.فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین A می تواند به کاهش دژنراسیون ماکولا و جلوگیری از ایجاد آب مروارید به شما کمک کند.

 

 تعادل کلسترول : مقدار خوبی از اسیدهای چرب مفید موجود در تخم بلدرچین در سلامت قلب نقش دارند. کلسترول خوب یعنی HDL در واقع باید به جبران اثرات منفی کلسترول بد یعنی LDL بپردازد و بیش از ۶۰% از تخم بلدرچین را کلسترول خوب تشکیل می دهد.

 

با این حال برای افراد با مشکلات کلسترول اضافه کردن این ماده به رژیم غذایی ممکن است بهترین انتخاب نباشد زیرا در هر وعده ۱.۶ گرم چربی اشباع دارد.

 

تحریک رشد : همانند تخم مرغ ، تخم بلدرچین سبب افزایش جامد پروتئین به رژیم غذایی شده که برای فرآیندهای بسیاری در بدن مفید است. پروتئین ها به اجزای تشکیل دهنده خود شکسته می شوند و برای سلول های جدید ، بافت ، عضله ، استخوان و رگ های خونی اصلاح می شوند. مقدار بسیاری از پروتئین موجود در آن می تواند سلامت و رشد معمول را بدنبال داشته باشد.

 

کاهش فشار خون : تعدادی از مواد معدنی ضروری موجود در تخم بلدرچین وجود دارد که پتاسیم یکی از مهم ترین آنهاست. اگرچه در رابطه با اثرات این تخم در سلامت قلب همچنان تحقیقات در حال انجام است اما بهتر است بدانیم که حضور پتاسیم در کاهش فشار خون نقش دارد زیرا این ماده معدنی گشاد کننده عروق ،

 

تسکین تنش روی شریان ها و عروق است. همچنین میزان پتاسیم موجود در تخم بلدرچین به مراتب بیشتر از میزان آن در تخم مرغ است.

 

 پاک کنندگی بدن : سم زدایی بدن به ویژه در دنیایی که سرشار از سموم و آلاینده ها است از جمله ویژگی های تخم بلدرچین است. مطالعات نشان می دهند که با اضافه کردن این تخم به رژیم غذایی می توانید به از بین بردن سموم موجود در خون و کاهش اندازه سنگ مثانه و کلیه کمک کنید.

 

جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن : آنتی اکسیدان ها اجزای حیاتی در سلامت بدن انسان را تشکیل می دهند که بطور مداوم به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث بیماری های مزمن و سرطان می شود ، می پردازند. تخم بلدرچین حاوی ویتامین C و ویتامین A است که می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از سلامتی شما کمک کند.

 

تسکین آلرژی : تخم بلدرچین بطور طبیعی حاوی پروتئین آووموسید است که در بدن به عنوان یک ماده طبیعی ضد حساسیت عمل می کند. بنابراین اگر شما از احتقان ، التهاب یا نشانه های دیگر از واکنش های آلرژیک رنج می برید بهتر است تخم بلدرچین مصرف کنید.

 

افزایش متابولیسم : در طیف گسترده ای از ویتامین های B که در تخم بلدرچین وجود دارد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند از جمله عملکردهای هورمونی و عملکرد آنزیمی.

 

بالا بردن سطح انرژی : فهرست بلند مواد معدنی و عناصر کم مصرف موجود در تخم بلدرچین و بخصوص وجود ۶ گرم پروتئین در هر وعده سبب افزایش انرژی شما خواهد شد. به همین دلیل مصرف آن در وعده غذایی صبحانه بسیار توصیه می شود.