پارس ناز پورتال

تحرک و ورزش بدون رفتن به باشگاه

تحرک و ورزش بدون رفتن به باشگاه

تحرک و ورزش بدون رفتن به باشگاه 

حتما لازم نیست تا برای تحرک و ورزش کردن به باشگاه بروید شما می توانید در هر حالتی که هستید تحرک خود را داشته باشید. تحقیقات نشان می‌دهند که نشستن برای مدت طولانی در هر روز، برای بدن‌های ما انسان‌ها خوب نیست. یک مطالعه‌ی جدید که ماه گذشته منتشر شد، خطر نشستن طولانی مدت را باز هم بالاتر برد.

 

افرادی که قسمت عمده‌ی ساعات بیداری شان را در حالت نشسته سپری می‌کنند، در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به دیابت، بیماری قلبی، برخی از انواع سرطان‌ها، و مرگ زودرس قرار دارند!این مطالعه دریافت حتی افرادی که سه بار یا بیشتر در هفته، ورزش شدید انجام می‌دهند اما در بقیه اوقات کم تحرک هستند،

 

هنوز هم در معرض خطر تمام این پیامدهای منفی قرار دارند. اگر ۱۵ ساعت یا بیشتر در روز در حالت نشسته بسر می‌برید، فقط ۶۰ دقیقه دویدن در روز کافی نخواهد بود!اما آن، بخش تاریک ماجراست. هر چند زندگی کم تحرک می‌تواند به بیماری‌های بسیاری منجر شود، اما به تنهایی، یک بیماری نیست،

 

و یک نوع رفتار است. این بدان معناست که شما قطعا می‌توانید آن را تغییر دهید، حتی اگر یک کار پشت میزی دارید یا عاشق تماشای تلویزیون در شب هستید.

تحرک و ورزش بدون رفتن به باشگاه

در واقع فعالیت‌های کوتاه و مکرر در طول روز، ممکن است برای برنامه زمانی شما واقع بینانه‌تر باشند. اگر شما یک شغل و یک خانواده دارید، ممکن است منطقی‌تر باشد که بجای مثلا یک تمرین کامل در هر صبح، هر ساعت، کمی فعالیت داشته باشید.

 

بجای در نظر گرفتن هدفی که باعث شود احساس سرخوردگی و دستپاچگی کنید، انجام تمرینات کوچک را بعنوان هدفتان در نظر بگیرید. در اینجا ۶ راه برای تحرک داشتن بیان می‌کنیم.

 

بدانید که چه مدتی می‌نشینید

چقدر در روز می‌نشینید؟ جواب این سوال را پیدا کنید. مانند داشتن یک دفترچه ثبت وقایع، ثبت کردن اینکه چطور از بدنتان استفاده می‌کنید، به شما کمک می‌کند که واضح‌تر بفهمید کجا را باید تغییر دهید. بعنوان مثال، شما ممکن است متوجه شوید که در ساعت ۷ شب به خانه می‌رسید، و به معنای واقعی کلمه، بیشتر از یک یا دو بار در ۴ ساعت بعد، از جایتان بلند نمی‌شوید.

 

یک قلم و دفترچه برای دنبال کردن این داده‌ها کافی خواهد بود. فقط کافی است زمان هر باری که بلند می‌شوید را یادداشت کنید و سپس طول فواصل نشستن‌تان را محاسبه نمایید. برای آگاه شدن از عادات‌تان، این کار را برای چندین روز متوالی انجام دهید.

 

یک زنگ هشدار ۳۰ دقیقه‌ای تنظیم کنید

به گزارش پارس ناز اگر برای مدت زمان طولانی روی صندلی می‌نشینید، یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا هر 30 دقیقه از جایتان بلند شوید. هنگامیکه زنگ هشدار به صدا در آمد، از جایتان بلند شوید و چند دقیقه راه بروید. معمولا توصیه می‌شود که ۱ تا ۳ دقیقه تحرک داشته باشید. بیرون بروید، انگشتان پایتان را لمس کنید،به یک گیاه آب دهید، برای رساندن پیام به همکارتان، نزد او بروید یا چند حرکت کششی ساده را امتحان کنید.

 

قرارهای ملاقات پیاده بگذارید یا جلسات ایستاده ترتیب دهید

باید با یک همکار یا همسایه ملاقات کنید؟ یک قرار ملاقات پیاده در فضای باز بگذارید. اگر آب و هوا با شما همکاری نمی‌کند، یک جلسه ایستاده ترتیب دهید. کفش‌های راحت و همچنین پوسچر خوب به پابرجا ماندن این عادت کمک می‌کنند: شانه‌ها به سمت پایین و عقب، گردن بطور مستقیم و لگن کمی تو داده شود.

 

یک مزیت دیگر اینگونه قرارهای ایستاده یا پیاده، این است که ممکن است باعث شود جلسات طولانی، کوتاه شوند.

 

تمرین‌تان را به سر کارتان ببرید

حتی یک اطاق کار کوچک، فضای کافی برای انجام مقداری تمرین قدرتی ۵ دقیقه‌ای را دارد. خوردن سالاد و کوینولا در پشت میز کارتان خوب است، اما درست نیست که آنجا ورزش کنید؟ بجای خوردن یک شکلات انرژی زای دیگر، ۱۰ شنای سوئدی با کمک میز، یا دیپ با کمک صندلی انجام دهید، و سپس به سر کارتان برگردید.

تحرک و ورزش بدون رفتن به باشگاهحرکت‌تان را در برنامه‌تان قرار دهید

خواه یک ست ۵ تایی اسکات با وزن بدن باشد، خواه یک ورزش نیم ساعته، آن را در تقویم‌تان وارد کنید. برای ورزش، در روال روزانه‌تان برنامه ریزی کنید، همانطور که این کار را در مورد سایر فعالیت‌ها و جلسات انجام می‌دهید. این کار، درست به اندازه قرارتان با دندانپزشک یا ثبت نام خودرو مهم است، حتی اگر فقط ۲ دقیقه طول بکشد.

 

بین قسمت‌های سریال، از جایتان بلند شوید

یک نصیحت متداول برای ورزش کردن در خانه، تحرک داشتن در طول پیام‌های بازرگانی تلویزیون است. اما اگر شما چندین قست از سریال مورد علاقه‌تان را پشت سر هم و بصورت آنلاین می‌بینید، باید چاره دیگری پیدا کنید. در عوض، در پایان هر قسمت سریال از روی مبل بلند شوید و به فکر بدنتان باشید.

 

البته فعالیت شدید، هنوز هم باید بخشی از زندگی شما باشد. گرگم به هوا با بچه‌ها در آخر هفته، شرکت در یک تمرین کوتاه و شدید چند روز در هفته، خلاصه هر چیزی که خون شما را به پمپاژ وا دارد و ریه‌های تان را بکار بیندازد عالی است. اما برای بقیه ساعات بیداری، هدف این است که خودتان را در حال حرکت نگه دارید. شما طوری طراحی شده اید که اینگونه باشید!