پارس ناز پورتال

تبلیغات و تاثیر روی نمیکره های مغز انسان

تبلیغات و تاثیر روی نمیکره های مغز انسان

تبلیغات و تاثیر روی نمیکره های مغز انسان 

تبلیغات روی ذهن انسان ها کاملا تاثیرگذار است و افراد حرفه ای در این زمینه واقعا روی ذهن انسان ها اشراف کامل دارند. 

 

مغز انسان دارای سه بخش است:

نیمکره راست (Right Hemisphere) بخش شهودی، خلاق و بازیگوش مغز است و در پردازش اطلاعات فضایی و تصویری، اجسام سه‌بعدی، موسیقی، استنباط و نتیجه‌گیری عملکرد بهتری دارد.

 

نیمکره چپ (Left Hemisphere) بخش تحلیل‌گر و منطقی است و در پردازش کارهای ترکیبی از قبیل شمارش، تحلیل اعداد و ارقام، پردازش واژگان ناآشنا و جمله‌سازی عملکرد بهتری دارد.

 

بخش سوم، مغز تحتانی (Basal Brain) است که پایگاه ذخیره عوامل احساسی است.

 

محرک‌هایی که به‌طور مستقیم بر آن‌ها تمرکز می‌کنیم توسط هر دو نیمکره پردازش می‌شوند اما به‌طورکلی محرک‌هایی که در سمت راست قرار می‌گیرند (مانند تبلیغاتی که در سمت راست یک بیلبورد یا یک صفحه در مجله قرار دارند) توسط نیمکره چپ پردازش می‌شوند و بالعکس.

تبلیغات و تاثیر روی نمیکره های مغز انسانبه گزارش پارس ناز بر این اساس، توصیه کلی این است که در زمان طراحی بیلبورد یا آگهی تبلیغاتی برای مجله، یا در زمان ساخت پک شات برای تیزرهای تلویزیونی پیام اصلی (Ad Message) در میانه تصویر قرار گیرد تا در معرض توجه کانونی (Focal Attention) باشد. این پیام ممکن است ادعای محصول (Product Claim) باشد که در زیر لوگوی برند قرارگرفته است.

 

همچنین، اگر در تبلیغ خود اطلاعات ارقامی به مخاطب می‌دهید مانند زمانی که مبلغ و تعداد جوایز را می‌گویید بهتر است این کار در سمت راست تصویر (برای جلب‌توجه نیمکره چپ) انجام شود. به همین ترتیب، اگر اطلاعات تصویری به مخاطب می‌دهید مانند زمانی که عکس محصول نشان داده می‌شود معمولاً بهتر است این کار در میانه تصویر (برای جلب‌توجه کانونی) یا در سمت چپ (برای جلب‌توجه نیمکره راست) انجام شود.

 

در پایان لازم می‌دانم یک نکته مهم را یادآور شوم. باید توجه داشت که نکات گفته‌شده قواعد کلی هستند که ممکن است بنا بر ضروریت های خلاقانه در طراحی زیر پا گذاشته شوند. به زبان دیگر، می‌خواهم یادآور شوم که مهم‌ترین نکته و اصل اول در هر تبلیغ موفق توان جلب‌توجه (Attention) است

 

و رعایت نکات و اصول کلی گفته‌شده در اینجا می‌تواند احتمال موفقیت طرح شمارا افزایش دهد اما این امر نباید باعث شود که دست طراحان خود را در ایجاد طرح‌های خلاقانه بندید کما اینکه گاهی برای خلق آثار خلاقانه ممکن است مجبور شوید این قواعد کلی را زیر پا بگذارید.

 

جهت تبلیغات اینترنتی در سایت پارس ناز و مشاوره می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

پورتال جامع سایت پارس ناز با چندین سال تجربه و آمار بازدید بالا آماده انجام کارهای تبلیغاتی شما می باشد. موقعیتی بسیار مناسب برای تبلیغات ، کالا – سایت و… برای شما عزیزان باشد جهت اطلاعات کامل با ما در تماس باشید.

 

تماس با ما از طریق ایمیل : parsnaz.ir@gmail.com

 

شماره تماس : 09138200931

میلاد متقی

 

جهت مشاهده پلن های تبلیغاتی ما اینجا کلیک نمایید