پارس ناز پورتال

تام هنکس علیه ترامپ در یک سخنرانی

مجموعه : اخبار سینما
تام هنکس علیه ترامپ در یک سخنرانی

تام هنکس علیه ترامپ در یک سخنرانی 

تام هنکس بازیگر نام آشنا و پر افتخار هالیوود در یک سخنرانی علیه ترامپ نامزد ریاست جمهوری موضع گرفت و او را یاوه سرا خواند. تام هنکس که جایزه یک عمر دستاورد جشنواره رم را از کلودیا کاردیناله گرفت گفت باور نمی‌کند آمریکا بخواهد هرگز به دونالد ترامپ که یک یاوه‌سرای خودشیفته است برای ریاست‌جمهوری رای دهد.

 

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، تام هنکس که برای اکران فیلم جدیدش در حال برگزاری یک تور در سراسر ایتالیا است از فرصت استفاده کرد و علیه ترامپ هم حرف زد.هنکس که برای اکران فیلم «دوزخ» از مجموعه فیلم‌های ساخته شده بر مبنای رمان‌ های دن براون در ایتالیا به سر می‌برد، هفته پیش در فلورانس بود و این هفته در جشنواره فیلم رم با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد.

 

در این جشنواره شماری از فیلم‌های این بازیگر نیز به نمایش درمی‌آید.تام هنکس ۶۰ ساله دیروز پنجشنبه پیش از دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری همراه همسرش ریتا ویلسون ۵۹ ساله روی فرش قرمز جشنواره فیلم رم رفت و سپس در نشستی عمومی شرکت کرد و پس از آن جایزه یک عمر دستاورد هنری را در مراسمی رسمی از دست کلودیا کاردیناله بازیگر ۷۸ ساله ایتالیایی دریافت کرد.

تام هنکس علیه ترامپ در یک سخنرانی

او در این نشست در گفتگو با مطبوعات به سرعت صحبت را به سیاست کشاند و گفت مدام از من سوال می‌شود که «چرا ترامپ؟» و پاسخ من این است: شما ایتالیایی هستید. چرا برلوسکونی؟

 

هنکس که پیش از این هم علیه ترامپ صحبت کرده بود و از بی‌تجربگی او سخن گفته بود در ادامه نظراتش پیش از انتخابات ریاست جمهوری گفت: این برای من شبیه یک سیرک است. هر چهار سال یک بار، یک سیرک وارد سراسر آمریکا می‌شود. هر چهار سال یک بار ما درباره این که چه کسی باید رهبری را به دست بگیرد

 

تصمیم می‌گیریم. گاهی شرایط طوری است که انگار سر چهارراه ایستاده‌ایم. همه چیز شبیه یک چهارراه است. اغلب اوقات تبی از ترس و اضطراب همه جا را می‌گیرد. بعضی وقت‌ها همه چیز موجه است و گاهی هم همه چیز سازمان‌دهی شده است.

 

 به گزارش پارس ناز این بازیگر که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد فکر نمی‌کند که این وضعیت جدید باشد و می‌گوید: بدون شک فکر می‌کنم که جهان دارد وارد فضایی بسیار عمیق می‌شود که در آن آینده لرزان است، آینده اسرارآمیز است، در آن بخش‌های بزرگی از جهان با مشکلاتی روبه رو می‌شوند که هیچ راه‌حلی برایش وجود ندارد.

 

او افزود: وقتی آمریکا با این شرایط و دوره روبه رو شده، ما هرگز نمی‌توانیم با یک خودشیفته یاوه‌سرا به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری همراهی داشته باشیم.تام هنکس گفت باور دارد که شخصیت ترامپ از آنهایی است که به کرات تلاش کرده‌اند تا در سیاست آمریکا جایی داشته باشند،

 

اما آنها خارج از قدرت هستند، هرچند وجود داشته‌اند. همیشه یک «هوی لانگ» وجود داشته، همیشه یک «وندل ویلکی» وجود داشته، همیشه یک «هربرت هوور» وجود داشته است. او با این جملات به چهره‌های سیاسی پوپولیست دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ آمریکا اشاره کرد.

 

وی افزود: همیشه یک سناتور جوزف مک کارتی وجود داشته و همیشه یک نسخه از نامزد فعلی حزب جمهوری خواه وجود داشته، اما ما هرگز آینده خود را برای آنها سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. ما هرگز این کار را نمی‌کنیم و امروز هم این کار را نخواهیم کرد.این بازیگر تاکید کرد که این جشن و سیرک امسال هم راه افتاده و هر نوع تبلیغی برای این کمپین به معنی افتضاحی از جهل و نادانی است.

 

هنکس افزود: اما این نادانی یک مشکل جهانی است و فقط به انتخابات فعلی ما مربوط نمی‌شود. جهل یک کالا است که می‌تواند خرید و فروش شود و افرادی برای حفظ وضع موجود مروج این کالا هستند. افرادی برای حفظ قدرت به تبلیغ برند جهل می‌پردازند و وقتی جهل غلبه کند می‌تواند اتفاق‌های بدی برای نوع بشر رخ دهد.

 

هنکس پس از این سخنان سیاسی که مشابهش را هفته پیش هم بر زبان آورده بود، به سوال‌های هنری هم پاسخ داد و در پاسخ به این سوال که دوست داشت با کدام کارگردان ایتالیایی کار کند گفت: روبرتو بنینی، فکر کنم کار ما با هم چیز باشکوهی شود. فکر می‌کنم کار فوق العاده‌ای شود.

 

یازدهمین جشنواره فیلم رم از ۱۳ اکتبر شروع شده و تا ۲۳ اکتبرادامه خواهد داشت. در این جشنواره فیلم‌های «فارست گامپ»، «فیلادلفیا»، «آپولو ۱۳»، «دور افتاده»، «پل جاسوس‌ها»، «بزرگ»، «بی‌خوابی در سیاتل» از تام هنکس نیر در بخشی ویژه به نمایش درمی‌آیند.