پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

تاثیر وزنه زدن در سلامت استخوان

تاثیر وزنه زدن در سلامت استخوان

تاثیر وزنه زدن در سلامت استخوان 

استخوانی سلامت است که مستحکم و قوی باشد. برای این که این خواسته محقق شود ورزش می تواند به کمک ما بیاید. به دلیل ذهنیتی که از آدم‌های عضلانی و بدنساز در فرهنگ عامه وجود دارد، در کل، تمرین با وزنه یا حتی اسم باشگاه ترسناک بنظر می‌رسد، بخصوص برای تازه واردانی که با این محیط نا آشنا هستند.

 

بله، باشگاه و بخصوص سالن تمرین با وزنه می‌تواند محل ترسناکی باشد، اما مزایایی که شما می‌توانید بوسیله بلند کردن وزنه‌ها بدست آورید، آنقدر باور نکردنی هستند که به نفع‌تان نیست به علت آنکه نگران نظر گروهی از افراد با تجربه و عضلانی باشگاه در مورد خودتان هستید، از آنها صرفنظر کنید.

تاثیر وزنه زدن در سلامت استخوان

در واقع اگر شما سری به سالن تمرین با وزنه در باشگاهتان بزنید، به احتمال زیاد خودتان را در میان یک گروه متنوع از اعضا خواهید یافت. بله، برخی از اشخاص گنده و حجیم وجود دارند که وزنه‌های سنگین بلند می‌کنند، اما شما احتمالا با مردان و زنان دیگر با شکل‌ها، اندازه‌ها و توانایی‌های مختلف برخورد خواهید کرد.

 

و اگر شما با نیت شروع کردن یک برنامه تمرین با وزنه منظم به آنها ملحق شوید، از مزایای سلامتی بی شماری مانند کاهش چربی بدن، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و کاهش فشار خون و سطوح کلسترول بهره‌مند خواهید شد! بعلاوه، چیزی که خیلی از افراد در مورد وزنه زدن نمی‌دانند،

 

این است که علاوه بر مزایای فیزیکی که شما بدست خواهید آورد، می‌تواند زندگی تان را از بسیاری از راههای دیگر نیز بهبود ببخشد. در اینجا چند مورد از این راهها را بیان می‌کنیم:

 

۱. وزنه زدن می‌تواند تمرکز شما را بهبود ببخشد

سوزانا وان وینکل، مربی شخصی، مربی سلامت و متخصص تغذیه می‌گوید: در جهان امروز، ما توسط رسانه‌های اجتماعی، وظایف سنگین& و یک لیست همیشگی از کارهای نیمه تمام، بمباران می‌شویم. در باشگاه، شما یاد می‌گیرید که تمام آنها را کنار بگذارید و یک هدف منحصر بفرد داشته باشید: پیشرفت.

 

۲. وزنه زدن می‌تواند تصویر بدن شما را بهبود ببخشد

راگن چاستین، کارشناس تناسب اندام افراد بزرگ سایز، قهرمان رقص، دونده ماراتن و قهرمان سه گانه مردان آهنین می‌گوید که وزنه زدن می‌تواند تمرکز تصویر ذهنی شما را از سایز (اندازه) به توانایی تغییر دهد. بعبارت دیگر بجای تمرکز کردن روی وزن یا سایز دور کمرتان، شما بخاطر قدرت بدنتان و آنچه که می‌توانید انجام دهید، بهتر از آن قدردانی خواهید کرد.

 

 

او می‌گوید: این امر، بخصوص برای افراد بزرگ سایز (از جمله خود من) صادق است، که به آنها در مورد وزنه زدن به دلیل ترس از حجیم شدن بیشتر، هشدار داده می‌شود. در واقع هنگامیکه بجای سایز بدن روی تناسب اندام واقعی تمرکز می‌کنیم، عضله بیشتر می‌تواند به معنای سهولت بیشتر در حرکت دادن بدن‌های ما و روابط بهتر با بدن و با ورزش باشد.

 

۳. وزنه زدن می‌تواند عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد

تاثیر وزنه زدن در سلامت استخوان

چاستین می‌گوید: وزنه زدن می‌تواند عملکرد ورزشی را در افرادی که به یک فلات تمرینی در ورزش مورد نظرشان برخورد کرده اند، بهبود ببخشد. خواه آنها یک دونده، دوچرخه سوار، بازیکن والیبال باشند، خواه یک کشتی گیر، تکنیک‌های بسیار مختلفی در وزنه زدن وجود دارد. وزنه زدن فقط در مورد ساخت قدرت نیست.

 

تمرینات می‌توانند طوری برنامه ریزی شوند که به دستیابی به تعدادی از اهداف کمک کنند، خواه این هدف قدرت، تعادل، سرعت، و یا چیزهای دیگر باشد.

 

۴. وزنه زدن می‌تواند اعتماد بنفس شما را بهبود ببخشد

لائورا ویلیامز، کارشناس تناسب اندام می‌گوید: چیزی در مورد تمرین قدرتی وجود دارد که باعث می‌شود احساس قوی بودن کنید. و آن احساس قدرت درونی است که می‌دانید عضلات شما در حال رشد هستند، در حال تفکیک عضلانی هستید، و سوخت و سازتان هم در حال افزایش است. تمام آنها به همراه هم، بعنوان یک تقویت کننده قدرتمند اعتماد بنفس عمل می‌کنند.

 

۵. وزنه زدن می‌تواند قدرت استخوان شما را بهبود ببخشد

ویلیامز می‌افزاید: تمرین قدرتی فقط برای عضلات خوب نیست، بلکه برای استخوان‌ها نیز مفید است. تمرین تحمل وزن، بخصوص تمرینات دایره‌ای بسته، مانند اسکات، لانژ، و شنای سوئدی، هر کدام به نحوی بر استخوان‌ها فشار وارد می‌کنند که فعالیت استئو پلاست و رشد استخوان را تحریک می‌کند.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ