پارس ناز پورتال

تاثیر انار روی زیبایی و شادابی پوست

تاثیر انار روی زیبایی و شادابی پوست

تاثیر انار روی زیبایی و شادابی پوست 

انار میوه بسیار پر خاصیتی است که استفاده های بسیاری در صنایع آرایشی و بهداشتی هم دارد . بهترین چیزها معمولاً اندازه کوچکی دارند. این گفته دقیقا در مورد انار صحت دارد. چه کسی می دانست که میوه به این کوچکی چنان فواید فوق العاده ای برای زیبایی پوست می تواند داشته باشد. اجازه بدهید ببینیم انار چه معجزه ای برای پوست دارد.

 

انار خاصیت ضد پیری برای پوست دارد و می تواند پوست را از درون و بیرون جوان کند. روغن هسته انار موجب تقویت لایه بیرونی پوست یا همان اپیدرم شده و عمق چروکها را کم کرده و ظهور آنها را به تاخیر می اندازد.دلیل اصلی بروز جوش عدم توازن هورمونی در بدن است.

 

انارمنبع غنی از ویتامین C است که، تولید سبیوم ( چربی تولید شده توسط پوست که باعث بروز جوش می شود) را متعادل می سازد. انار همچنین گردش خون و هضم غذا را بهبود می بخشد.کلاژن ماده اصلی تشکیل دهنده پوست است. کلاژن پوست را نرم، صاف و منسجم نگه می دارد.

تاثیر انار روی زیبایی و شادابی پوستانار حاوی موادی است که، از شکسته شدن مولکول های کلاژن توسط آنزیم ها جلوگیری می کند و پوست شما را سالم نگه می دارد.انار همچنین به رشد فیبروبلاستها (سلولهای تولید کننده کلاژن و الاستین ) کمک کرده و نرمی و لطافت پوست شما را تضمین می کند .توصیه زیبایی:انار چاشنی فوق العاده ای است، می توانید آن را با ماست مخلوط کرده یا در شیرینی ها و سالادها از آن استفاده کنید.

 

توصیه زیبایی: انار چاشنی فوق العاده ای است، می توانید آن را با ماست مخلوط کرده یا در شیرینی ها و سالادها از آن استفاده کنید.توصیه زیبایی: انار چاشنی فوق العاده ای است،می توانید آن را با ماست مخلوط کرده یا در شیرینی ها و سالادها از آن استفاده کنید.

 

توصیه زیبایی: روز خود را با یک نوشیدنی انار آغاز کنید . نصف لیوان آب انار را با هر مدل توت که دوست دارید و 2 قاشق غذا خوری ماست در مخلوط کن ریخته سپس میل کنید.اگر اشعه های مضر آفتاب به پوستتان آسیب رسانده با مصرف انار می توانید با اثرات این اشعه ها مقابله کنید.

 

انار حاوی آنتی اکسیدانهایی است که، با عوامل بوجود آورنده سرطان پوست مقابله می کند.توصیه زیبایی : اگر بین وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید،

تاثیر انار روی زیبایی و شادابی پوستبه جای برداشتن یک بسته چییپس، بهتر است یک انار میل کنید.اگر از التهاب پوست رنج می برید، به جای استفاده از پمادهای مختلف می توانید از آب انار برای آرام کردن پوست خود استفاده کنید.انار حاوی پلی فنولها و سایر عناصری است که خواص ضد التهابی دارند.

 

استفاده از روغن هسته انار جهت التیام زخم های کوچک و مشکلات پوستی توسط متخصصان توصیه می شود. بعلاوه اینکه آب انار مانع از بجای ماندن جای زخم نیز می شود.توصیه زیبایی: با خوردن انار یا استفاده از آب آن بر روی قسمت های آسیب دیده پوست، مطمئن باشید که پوست شما سریعاً التیام می یابد.

 

ساختار مولکولی انار کوچک است و به همین دلیل است که روغن هسته آن می تواند عمیقاً داخل پوست نفوذ کرده و آن را از درون مرطوب سازد.انار حاوی پانتونیتیک اسید است که باعث دور نگه داشتن باکتری ها و مرطوب نگه داشتن پوست در طول روز می شود.

 

توصیه زیبایی: از محصولات زیبایی که ماده اصلی تشکیل دهنده آنها انار می باشد، استفاده کنید.