پارس ناز پورتال

تاثیر ادویه ها در سقط جنین مادران باردار

تاثیر ادویه ها در سقط جنین مادران باردار

تاثیر ادویه ها در سقط جنین مادران باردار 

اثر ادویه ها در سقط جنین زنان باردار همیشه نقل شده است و مادران هم در این زمینه ترس در وجودشان است. با هم به بررسی این مورد می پردازیم. برخی از ادویه ها می توانند سبب سقط جنین شوند.اما نه بخاطر عطر و طعم تندی که دارند. بسیاری از ادویه ها و گیاهان در تحریک انقباضات رحمی و یا خونریزی رحمی نقش دارند

 

که سریعا باعث سقط جنین می شوند. پخت و پز با برخی از ادویه ها در دوران بارداری توصیه نمی شود. همچنین مکمل های حاوی ادویه و گیاهان را بدون مشورت پزشک مصرف نکنید.

 

علل

ادویه جاتی که در سقط جنین نقش دارند به دو دسته تقسیم می شوند : مواردی که در انقباضات رحمی نقش داشته که سط جنین را القا می کنند و مواردی که در یک دوره قاعدگی ایجاد می کنند. انقباضات می توانند بارداری را مختل کنند یا باعث زایمان زودرس شوند.

 

محرک رحم

ادویه جات متعددی در تحریک رحم و انقباضات آن در دوره های مختلف نقش دارند. رازیانه ، ریحان ، زیره سیاه فلفل قرمز ، دانه کرفس ، دارچین ، روغن میخک ، زیره ، مرزنجوش ، پونه ، جعفری ، رزماری ، مریم گلی و آویش اگر در مقادیر زیاد مصرف شوند باعث تحریک رحم و سقط جنین می شوند. برخی دیگر از ادویه ها که از مصرف آنها باید اجتناب کرد عبارتند از : روغن بابونه ، شنبلیله ، اسطوخودوس ، جعفری ، روغن نعناع و گلپر.

 

ادویه هایی که باعث قاعدگی می شوند

ادویه جاتی که در اوایل بارداری می توانند دوره قاعدگی را با اختلال مواجه کنند شامل زعفران ، گلرنگ ، زنجبیل و زردچوبه می شوند. بطور معمول برای تنظیم چرخه قاعدگی بسیار مناسب هستند اما اگر از بارداری خود مطلع نباشید می تواند خطرناک باشد.

 

اثرات ادویه

شما ممکن است در طول دوران بارداری از مصرف غذاهای تند و ادویه دار پرهیز کنید زیرا نگران سلامتی کودک خود هستید. بهتر است بدانید که غذاهای تند انقباضات رحمی ایجاد نمی کنند و به بارداری آسیب نمی زنند.با این حال آنها باعث سوزش سردل شده که این امر می تواند ناراحتی دوران بارداری را افزایش دهد. پس نمی توان هر مکمل یا ادویه ای را بدون مشورت با پزشک متخصص مصرف کرد.