پارس ناز پورتال

تاثیرات مفید ورزش ایروبیک برای کودکان

تاثیرات مفید ورزش ایروبیک برای کودکان

تاثیرات مفید ورزش ایروبیک برای کودکان 

ورزش ایروبیک در اکسیژن رسانی به همه اعضای بدن به خصوص مغز کمک بسیار زیادی می کند و برای کودکان بسیار مفید است. ایروبیک می تواند انرژی بچه را فوق العاده افزایش دهد و با نشاط کند و اعتماد به نفس او را هم زیاد میکند بنابراین فواید آیروبیک را بخوانید تا اهمیت آن را دربچه ها بدانید.

 

اهمیت  ایروبیک برای کودکان و نوجوانان:
ایروبیک  فعالیت های فیزیکی  است که از طریق آن فرد می تواند مقدار زیاد  انرژی مصرف کند. با سرعت سریع همراه با موسیقی است هم سرگرم کننده و هم هیجان انگیز است. در همان زمان، ایروبیک  قابل انعطاف است. در مورد بچه ها، ایروبیک حس اعتماد به نفس را بالا می برد.

 

مزایای ایروبیک برای کودکان و نوجوانان:
۱. ایروبیک  با چاقی مبارزه میکند:
وقتی بچه ها تمرین ایروبیک میکنند،  تمایل به سوزاندن کالری دارند. ایروبیک  حتی  از چاقی پیشگیری میکند. چاقی مشکل بسیاری از کودکان به دلیل شیوه زندگی کم تحرک است.چون کودکان بیشتر وقت خود را صرف نشستن در مقابل تلویزیون، رایانه و مطالعه با عدم فعالیت بدنی هستند. تمرین ایروبیک به آنها ورزش تناسب اندام است و آنها را فعال میکند.

 

۲.  اعتماد به نفس:
کودکانی که تمرین ایروبیک انجام میدهند یک حس بهتردارند. این باعث می شود آنها  قوی باشند و از قابلیت های خود آگاه باشند . دیدگاه این کودکان با بقیه متفاوت است.

 

۳. بهبود در مهارتها:

کودکانی  که تمرین ایروبیک انجام میدهند توانایی تمرکز بهتر و بیشتر نسبت به انجام تکالیف خود دارند. در نتیجه، این کودکان  نمرات بالاتر دارند.در واقع، تحقیقات نشان داده است که کودکانی که تمرین ایروبیک انجام میدهند فرآیندهای ذهنی بالاتر در نتیجه مهارت های شناختی بهتر دارند.

تاثیرات مفید ورزش ایروبیک برای کودکان  ایروبیک می تواند انرژی بچه را فوق العاده افزایش دهد

 

۴. ایجاد ایمنی:

به غیر از فواید سلامتی روحی و روانی، ایروبیک نیز در ایجاد ایمنی ز کودکان با ساخت بدن  قوی  کمک می کند. ایمنی در کودکان توانایی مبارزه با بیماری  است و از این رو، کودکان به ندرت به بیماری حتی بیماری های جزیی مانند سرماخوردگی و سرفه مبتلا می شوند.

 

۵. بهبودگردش خون:
با توجه به میزان فعالیت بدنی ، زمانی که کودکان تمرین ایروبیک انجام میدهند،  خون جریان بهتری در سرتاسر بدن دارند. این به اکسیژن رسانی  به همه قسمت های بدن کمک میکند. بنابراین  سلول های بدن انرژی بیشتردارند.

 

۶. سم زدایی:

تمرین ایروبیک  عرق بوجود می آورد، که از طریق آن سموم و مواد شیمیایی مضر از بدن بیرون می آیند. این فرایند باعث میشود از بدن کودکان مواد مضر خارج شود.

 

۷. خواب بهتر:
کودکانی که تمرین ایروبیک  انجام می دهند به افسردگی مبتلا نمی شوند یا استرس به سراغشان نمی آید و در نتیجه در داخل و خارج از مدرسه  فعال تر هستند. علاوه بر این، خواب خوبی هم دارند.بچه های خود را به کلاسهاس آیروبیک بفرستید و فواید آن را برای ما اشتراک گذاری کنید.

 

منبع:hidoctor.ir