پارس ناز پورتال

تاثیرات ریحان روی هورمون های بدن

تاثیرات ریحان روی هورمون های بدن

تاثیرات ریحان روی هورمون های بدن 

ریحان جزء ثابت و اصلی سبزی خوردن سر سفره های ما است و اتفاقا کلی هم خاصیت به همراه دارد , در اینجا تاثیرات ریحان روی هورمون های بدن را با هم بررسی میکنیم . از نظر تاریخی ، ریحان در مناطق استوایی قاره آسیا ، به دلیل قدرت شفا بخشی همه جانبه ، به عنوان دارو استفاده می شد.

 

برگ های ریحان حالا در اکثر کشور ها به عنوان گیاهی ضد استرس شناخته می شود و اثرات آن بر سلامت همه بخش های بدن باعث مصرف ی هرچه بیشتر آن شده است .

 

فواید ریحان
امروزه از ریحان در مکمل های غذایی و یا به عنوان چای برای درمان : اضطراب ، فرسودگی غده ی آدرنال ، کم کاری تیروئید ، آکنه و قند خون استفاده می شود .

 

آکنه
محققان کشف کرده اند روغن ریحان در مبارزه با باکتری هایی که موجب بروز آکنه می شوند بسیار موثر است . جالب است بدانید ترکیب پایه ای سازنده روغن ریحان اوژنول است . اوژنول یکی از ترکیبات قدرتمند ، فعال و ضد میکروب موجود در روغن میخک می باشد . روغنی که متخصصان آن را به عنوان درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله آکنه می شناسند.

اگر قصد استفاده از روغن ریحان برای درمان آکنه را دارید ، ترکیب این روغن با روغن نارگیل را فراموش نکنید. زیرا این ترکیب راحتتر توسط پوست جذب می شود .

 

سرطان
ریحان خواص ضد التهاب و بهبود دهنده قابل توجهی برای سیستم ایمنی دارد و از بدن در برابر تب ، درد ، استرس و همچنین اندام های حیاطی مثل کبد محافظت می نماید . در نتیجه کسانی که به طور منظم در رژیم غذایی خود ریحان مصرف می کنند کمتر به بیماری هایی نظیر سرطان مبتلا می شوند.

 

فیتوکمیکال های موجود در ریحان از واکنش های شیمیایی در پوست ، کبد ، دهان و ریه ، که موجب بروز سرطان می شود ، جلوگیری می کنند. این فیتوکمیکال ها همچنین فعالیت آنتی اکسیدان را افزایش داده و از این طریق از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می نمایند.

 

عصاره ی ریحان می تواند بیماری های ناشی از تابش رادیواکتیو را ، با محافظت از بافت طبیعی بدن در برابر اثرات مخرب این اشعه ، بهبود بخشد.
ریحان نه تنها از بدن در برابر سلول های سرطانی مراقبت می نماید ، بلکه اثرات مخرب داروهای ضد سرطان را نیز کاهش می دهد.

 

دیابت

از اوایل دهه ی نود میلادی توانایی ریحان در کنترل قند خون و درمان طبیعی بیماری دیابت ثابت شد . عصاره ی ریحان در افراد عادی تا ۳۶ درصد و در افراد مبتلا به دیابت ۱۸ درصد قند خون را کاهش می دهد.

 

هورمون ها و تیروئید

با این وجود که هورمون استرس برای ایجاد هوشیاری در بدن لازم است ، اثرات سوء بلند مدت این هورمون بر حافظه ، یادگیری ، تراکم استخوان ، افزایش وزن و بیماری های قلبی انکار ناپذیر است. از دیگر خواص ریحان می توان به کاهش استرس و اضطراب در بدن اشاره کرد.