پارس ناز پورتال

این بیماری های پوستی مسری نیستند

این بیماری های پوستی مسری نیستند

این بیماری های پوستی مسری نیستند 

برخی از بیماری های پوستی هستند که در ظاهر به نظر مسری می آیند و کسی به این افراد نزدیک نمی شود در حالی که ریشه این بیماری ها در سیستم ایمنی فرد یا مشکلات درونی او مربوط است. شاید دلتان نخواهد در مترو کنار کسی بنشینید که کهیر زده یا قسمت هایی از بدنش پوسته پوسته شده است

 

یا نخواهید با کسی که پوستش تاول زده دست بدهید، اما در عالم واقعیت، خیلی از این مشکلات پوستی که کم هم رایج نیستند، به کسی سرایت نخواهدکرد.دکتر دی ان رابینسن، رئیس گروه درماتولوژی کنتیکت می گوید بیشتر مواقعی که می خواهد بیماران را معاینه کند، از دستکش استفاده نمی کند،

 

مگر اینکه زخم های باز یا خونریزی داشته باشند. او می گوید: «حس می کنم بین من و بیمارم فاصله ایجاد می کند.» و ادامه می دهد: «دلایلی که باعث ایجاد خال یا جوش می شوند خیلی متنوع اند.وقتی من به بیمارم نشان می دهم که برای من مهم نیست بدون واسطه پوستش را لمس کنم،

 

بین ما رابطه درمانی قوی تری شکل می گیرد.» در ادامه این مطلب به 7 عارضه پوستی اشاره شده است که به نظر مسری می آیند ولی امکان ندارد از کسی به شما سرایت کنند.

 

پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته های خارش آور می شود. اگر بدن به سلول های سالم پوست حمله کند و باعث شود رشد کنند و بیش از اندازه زود به سطح رویی پوست برسند، بیماری بروز می کند. بیش از اندازه زود، یعنی اتفاقی که قرار بوده ظرف چند هفته بیفتد،

 

ظرف چند روز می افتد. در این شرایط بدن بیمار نمی تواند سلول های اضافی را به موقع بیرون بریزد و در نتیجه لکه ها ظاهر می شوند.خیلی ها ممکن است فکر کنند که پسوریازیس مسری است، مخصوصا اگر روی دست کسی ظاهر شده باشد و طبیعی است که توضیح دادن علت پیدایش این عارضه می تواند به آنها کمک کند طبیعت غیرمسری این عارضه پوستی را بهتر در کنند.

این بیماری های پوستی مسری نیستندمسمومیت با پیچک سمی

پیچک سمی، مثل بلوط سمی و سماق سمی، حاوی اوروشیول است؛ روغنی سمی که باعث می شود جوش هایی تاول مانند بزنید. برخلاف آنچه در اردوهای مدارس یادتان می دهند، این تاول ها با خارش پخش نمی شوند.

 

معمولا این طور نیست که اول یکی از آنها بارز می شود و بعد دومی و سومی هر کدام در جایی مختلف خودشان را نشان می دهند، اما این به آن معنا نیست که اولی پخش شده. بروز تاول ها به میزان و تعداد دفعاتی بستگی دارد که در معرض سم بوده اید.

 

3 امکان حقیقی برای شیوع عشقه سمی وجوددارد؛ اول اینکه قسمتی از گیاه را لمس کنید (برگ ها، گل ها، ریشه یا ساقه)، دوم اینکه چیزی را لمس کنید که با گیاه تماس داشته (اوروشیول می تواند به مو و پشم حیوانات، چنگک یا بیلی که در باغچه استفاده کرده اید) و سوم اینکه اگر گیاه را بسوزانید، بعضی از ذرات هوا شروع به حمل اوروشیول می کنند.

 

کهیر

کهیر یا همان حساسیت پوستی همراه با خارش، شکل ها و اندازه های مختلفی دارد و معمولا در نتیجه عکس العملی آلرژیک به مواد خوراکی از جمله آجیل، شیر، تخم مرغ، صدف و مرکبات ایجاد می شود. البته ممکن است در اثر نیش یا گاز حشرات و بعضی داروها هم پوست تحریک شود و کهیر بزند.

 

کهیر ممکن است دقایقی بعد از تماس با منبع حساسیت پیدا شود، یا ممکن است بروز آن تا 2 ساعت به تاخیر بیفتد. بیشتر کهیرها به راحتی با مصرف آنتی هیستامین از بین می روند. اگر بیشتر از یک هفته بگذرد و کهیرها درمان نشوند، چاره ای جز رجوع به متخصص پوست نیست.

این بیماری های پوستی مسری نیستنداگزما

اگزما یا درماتیت آتوپیک، لکه های قرمزی است که معمولا با خارش همراه هستند را روی قسمت های مختلف بدن شما از جمله، دست، پا، گردن، قفسه سینه، پلک چشم یا محل خم شدن آرنج و زانو ایجاد می کند. محرک های بالقوه زیادی برای اگزما وجود دارند.

 

آب داغ می تواند شرایط را وخیم تر کند، پس زیاد در وان حمام نمانید و از آب ولرم استفاده کنید. محرک های دیگر شامل استفاده از شوینده ها، در معرض سرمای شدید قرار گرفتن، شوره حیوانات، سیگار کشیدن و استرس است. علت اصلی اگزما مبهم به نظر می رسد، اما احتمالا ارثی است.

 

ویتیلیگو

تصور می شود این بیماری که به برص نیز مشهور است، عارضه ای خودایمنی باشد که با پیدایش لکه های روشن تر از خود پوست خودنمایی می کند. طی آن، بدن شروع به حمله به ملانوسیت ها می کند؛ سلول هایی که رنگدانه هایی را که به پوست و موی شما رنگ می بخشند، تولید می کنند.

 

ویتیلیگو قابل درمان صددرصدی نیست، اما بعضی درمان ها ممکن است رنگ را به نواحی روشن شده برگردانند و باعث شوند پوست یکدست تر به نظر برسد. اگر ویتیلیگو دارید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید چون قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است شرایط شما را بدتر کند.

این بیماری های پوستی مسری نیستندروزاسه

روزاسه معمولا با قرمز شدن بینی و گونه های فرد همراه است. پزشکان دقیقا مطمئن نیستند باعث و بانی آن چیست، اما حدس می زنند واکنش بیش از اندازه دستگاه ایمنی بدن به باکتری ای به نام باسیلوس اولرونیوس باشد. احتمال دچار شدن به آن در افرادی که خویشاوندانی مبتلا به روزاسه دارند، بیشتر است. همچنین، این بیماری بیشتر سراغ افرادی می رود که پوست روشن، موی بلوند و چشمانی آبی دارند.

 

پیتریازیس روزه آ

دانه هایی پوسته پوسته که صورتی یا خاکستری اند، معمولا تنها نشانه این عارضه پوستی هستند. این عارضه اغلب با یک لکه گرد یا بیضی شکل بزرگ روی گردن، سینه، شکم، پشت یا ران ها شروع می شود و بعد از حدود 14 روز در نواحی دیگر پخش می شود. این دانه ها ممکن است

 

خارش خیلی شدیدی داشته باشند. هنوز معلوم نیست پیتریازیس روزه آ از کجا سراغ افراد می آید. بنا به گفته انجمن متخصصان پوست آمریکا، این عارضه نه یک حساسیت است، و نه واکنش بدن به عفونت ناشی از یک باکتری، بلکه احتمالا به یک ویروس مربوط می است. این دانه ها در بیشتر موارد، به صورت خود به خود ظرف 4 تا 8 هفته از بین می رود.