پارس ناز پورتال

بیماری سرخجه را با گیاه دارویی درمان کنید

بیماری سرخجه را با گیاه دارویی درمان کنید

بیماری سرخجه را با گیاه دارویی درمان کنید 

بیماری سرخجه در کشور ما از کودکی واکسیناسیون می شود و جایی برای نگرانی نیست.این بیماری بیشتر پوست را درگیر میکند.

 

1- هر روز پنج گرم گل گاو زبان را در یک لیتر آب سرد چند دقیقه بجوشانید و بعد 15 دقیقه دم کنید. سپس صاف کرده و آن را با شیر مخلوط و با عسل شیرین کنید و به بیمار بدهید تا بخورد.

 

2- سه قاشق چای خوری گل گاو زبان را در سه استکان آب جوش دم کرده؛ بعد از هر وعده غذا با کمی نبات صرف نمایید و تا بهبودی کامل ادامه دهید. هم چنین می توانید همراه این گیاه مقداری “ریشه سنبل الطیب” را به صورت مخلوط دم کرده و میل نمایید(برای کودکان کمتر از 5 سال یک قاشق چای خوری در یک استکان آب کافی است).

 

3- پس از سبک کردن معده بیمار مقداری تخم کاسنی، تخم گشنیز، تخم خرفه، تخم کاهو، تخم خیار سبز و تخم خیار چنبر(از هر کدام یک مثقال) را با یکدیگر مخلوط کرده و در هاون، نیم کوب کرده و سپس بجوشانید. آب آن را صاف کرده و سپس شش مثقال ترنجبین در این شیره بریزید و طی روز دائماً به بیمار بدهید. ماءالشعیر نیز برای بیماران مبتلا به سرخجه بسیار مفید است.

 

در ضمن می توانید هر شب موقع خواب، آب شیر خشت را 3-2 قاشق مرباخوری به او بدهید. از مصرف غذاهای بودار، پرچرب و روغن بادام پرهیز کنید.طی بیماری خوراکی هایی خنک مانند: آب هندوانه، مغز خیار، آب لیمو ترش ، آب پرتقال، لعاب اسفرزه، آب کاسنی، مغز کاهو، عرق بیدمشک، چهار عرق، ماءالشعیر، جوشانده عناب و ترنجبین، گشنیز، شیر کم چرب و شیرخشت را مصرف نمایید.