پارس ناز پورتال

بورک گل اسفناج غذای لقمه ای خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
بورک گل اسفناج غذای لقمه ای خوشمزه

بورک گل اسفناج غذای لقمه ای خوشمزه 

غذایی که انرژی بسیاری دارد و شما می توانید آن را در وعده شام درکنار خانواده میل نمایید و از آن لذت کامل ببرید. بورک گل اسفناج بسیار پر کالری و لذیذ است. یکی از خوراک هایی است که در رده نان قرار می گیرد ولی میتوان آنرا تنها با دوغ به عنوان شام و یا عصرانه صرف کرد.

 

مواد لازم:

۵۰۰ گرم لواش باقلوا (یوفکا آماده)
۱۰۰ گرم کره
مواد لازم مخلوط اسفناج
۱ کیلو گرم اسفناج
۳ عدد پیاز درشت
۲ قاشق غذا خوری دانه کاج
۶۰ گرم کره
نمک، فلفل سیاه
بورک گل اسفناج غذای لقمه ای خوشمزهطرز تهیه:

1. اسفناج را بشویید. آب را در ظرف بزرگی به جوش آورید. اسفناج را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه در ظرف حاوی آبجوش ریخته با شعله متوسط بپزید. سپس اسفناج ها را آبکشی کرده بوسیله چاقو خرد کنید.

 

2. ۶۰ گرم کره را در تابه ذوب کرده دانه کاج را افزوده آنقدر تفت دهید تا کمی طلایی شود.

 

3. پیاز را مکعبی خرد کنید. به دانه کاج اضافه کرده با شعله کم تا وقتی پیازها نرم شوند بگذارید سرخ شود. نمک و فلفل، اسفناج ها را اضافه کنید. ده دقیقه برای پختن مواد زمان بگیرید.

 

4. ۱۰۰ گرم کره را در تابه ای جداگانه ذوب کنید. یک عدد خمیر باقلوا را روی میز پهن کرده بوسیله برس مخصوص کره به تمامی سطح یوفکا بمالید.

 

5. مقداری از مخلوط اسفناج در یک خط صاف به فاصله پنج سانت از گوشه یوفکا ریخته آن پنج سانت را روی مخلوط اسفناج کشیده شبیه ساندویچ رول کنید.

 

6. سینی فر را چرب کرده یوفکای رول شده را حول محور خود شبیه به تصویر گرد کرده در سینی چینید. باقی یوفکا ها را هم شبیه نمونه ذکر شده آماده کرده بوسیله برس روی یوفکاها کره مالیده کنجد و سیاه دانه بپاشید. سینی را در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا طلایی شود. بورک را داغ سرو کنید.