پارس ناز پورتال

بهنوش بختیاری بازیگری که همیشه دیده میشود

مجموعه : اخبار سینما
بهنوش بختیاری بازیگری که همیشه دیده میشود

بهنوش بختیاری بازیگری که همیشه دیده میشود 

بهنوش بختیاری بازیگری است که در همه جا مورد توجه است و محبوبیت بسیار بالایی دارد . اما دلیل این محبوبیت چیست ؟ بهوش بختیاری، بازیگر سال های دور شب های برره، چند سالی است که در سطوح مختلف اجتماعی و تلویزیونی پررنگ شده و تقریبا در هر زمینه ای نامی از او شنیده می شود.

 

در انجمن های خیریه، فعالیت های اجتماعی، فعالیت های مطبوعاتی و گاهی هم صحبت هایی با مضامین نسبتا سیاسی.

 

او یکی از پاهای ثابت برنامه های صدا و سیما نیز هست و تقریبا در برنامه ای که قرار باشد از یک بازیگر زن دعوت شود، معمولا اولین گزینه بهنوش بختیاری است. نمونه اش در همین یک هفته اخیر اتفاق افتاد. او مهمان اولین برنامه ماه عسل بود و در آن از خطر قرمزهای ظاهری صدا و سیما عبور کرد و در مورد زندگی ترنس ها و مشکلات آن ها صحبت کرد.

 

حرف هایی که در قسمت هایی از آن به نظر می رسید حتی احسان علیخانی را نیز دچار ترس کرد و به شوخی گفت این برنامه قرار است یک ماه ادامه داشته باشد و کمی مراعات کنید!

 

هنوز یک هفته از صحبت های او نگذشته بود که بهنوش بختیاری این بار مهمان برنامه «دورهمی» مهران مدیری در جمعه شب شد و در آن جا نیز بسیار راحت و روان از مسائل زندگی خصوصی خود سخن گفت و شوخی کرد.

 

اتفاقی که شاید برای بازیگران زن به ندرت رخ می دهد و بییندگان تلویزیونی کمتر چهره زنی را سراغ دارند که این چنین بتوانند با توجه به خط قرمزهای موجود مانور دهد.

 

مورد ویژه بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری بازیگری که همیشه دیده میشود

در بازه زمانی کوتاهی شقایق دهقان با بازی در سریال های مهران مدیری تقریبا چنین الگویی را داشت و با بازی در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت طنازی او به اوج خود رسید.

 

اما در همان زمان انتقادهای فراوانی به یان بازیگر از سوی رسانه های اصولگرا وارد شد و پس از آن شقایق دهقان نیز مانند دیگر بازیگران زن به ایفای نقش های متداول زنان پرداخت. حتی در برنامه دورهمی نیز که بازی او شباهت هایی به خانم «شیرزاد» داشت، پس از مدتی حذف شد. اما راز ماندگاری بهنوش بختیاری چیست؟

 

در این گزارش تلاش کردیم با بهنوش یختیاری گفت و گو کنیم اما او در پاسخ گفت که فعلا مدتی است ترجیح می دهد مصاحبه ای نداشته باشد.

 

بنابراین در این گزارش با مرور مصاحبه های اختصاصی قبلی او با هفت صبح، رسانه و سایت های دیگر و همچنین صحبت هایی که در برنامه دورهمی داشت، مروری بر فعالیت ها و صحبت های او می کنیم.

 

قصه از کجا شروع شد؟

بهنوش بختیاری بازیگری که همیشه دیده میشود

فعالیت های بهنوش بختیاری از سال 1376 آغاز شد اما نقطه عطف شناخت و محببویت او از سال 83 آغاز شد که در سریال «خانه به دوش» رضا عطاران بازی کرد.

 

پس از سریال های جایزه بزرگ، شب های برره، باغ مظفر، چارخونه و… همگی در شناخته شدن هرچه بیشتر او موثر بودند و آرام آرام میان توده مردم به محبوبیت رسید. البته همزمان با این سریال ها، او در فیلم های سینمایی متعددی که عمدتا جزو تولیدات درجه دو بودند به ایفای نقش پرداخت.

 

او پیش از بازی در اخراجی های 3، یک بار نیز در سریال دار و ندار با ده نمکی همکاری کرده بود اما بازی در سریال اخراج های 3 حاشیه های زیادی برای او ایجاد کرد. این فیلم در سال 1390 یعنی دو سال پس از اتفاقات سال 1388 روی پرده سینما رفت و سبب واکنش های مختلفی از برخی گروه ها و رسانه ها شد.

 

او ابتدا تلاش کرد در مورد واکنش ها سکوت کند اما وقتی فشارها افزایش پیدا کرد، گفت: «من همیشه شعارم در زندگی «اهدنا صراط المستقیم» بوده است و در زمان تولید سریال «دار و ندار» شنیدم که اگر نخواهم به آن گوش دهم، روی حق پا گذاشته ام و به همین دلیل در «اخراجی ها 3» به شدت مشتاق به همکاری بودم.

 

درضمن با توجه به اینکه من بازیگری هستم که بیشتر به فیلم های طنز پرداختم و دیدم در این فیلم قرار است حرف های روشنفکرانه جدیدی با تمی سیاسی گفته شود، بازی در این فیلم را پذیرفتم؛ البته نباید در این انتخاب؛ فیلمنامه خوب، حضور آقای شریفی نیا و البته شخصیت دوست داشتنی آقای ده نمکی را نادیده گرفت.»

 

این صحبت ها، فشارها روی او را افزایش داد. در گفت و گوی دیگری گفت که به هیچ وجه از حضورش در فیلم اخراجی ها ناراحت نیست و عذرخواهی نخواهدکرد؛ چرا که هنگام پذیرش نقش خود در این فیلم، از عقل سلیم برخوردار بوده و با منطق و اندیشه فیلمنامه را قبول کرده است.

 

افزایش ناگهانی فعالیت ها

بهنوش بختیاری بازیگری که همیشه دیده میشود

در حدود دو سال بعد، یعنی از اواخر سال 1390 فعالیت های او به شدت گسترده شد.

 

ابتدا در روزهایی که شبکه نسیم تازه افتتاح شده بود با برنامه «آبرنگ» در این شبکه حضور پیدا کرد و با طرز پوشش جالب توجه و شوخی های خود، اقبال بینندگان را به خود دید. نکته جالب آنجاست که جز چند انتقاد ظریف، واکنش چندان جدی را بابت اجرای خود ندید.

 

حضورش در فعالیت های خیریه مختلف پررنگ شد. سردبیری یک ماهنامه را به عهده گرفت، در فعالیت های اجتماعی مختلف حضور پیدا کرد و به یک پای ثابت برنامه های صدا و سیما تبدیل شد.

 

پس از ان نیز توجه ویژه ای به اینستاگرام خود کرد و در حال حاضر همچنان رقابت معروف او با امیرتتلو در مورد میزان فالوئرها ادامه دارد و طرفداران خود را «عشقولی ها» خطاب می کند.

 

چند صحبت جنجالی

به جز صحبت هایش در مورد مسعود ده نمکی و اخراجی ها، چندین صحبت جنجالی دیگر نیز انجام داده است که آن ها را مرور می کنیم.

 

* در مرداد ماه سال 1394 و پس از توافق هسته ای، او در یک برنامه رادیویی گفت: «من علاقه دارم جامعه شناسی بخوانم چون هم برای بازیگری ام به درد می خورد و هم برای خود انسان خوب است.

 

فکر می کنم با خواندن این رشته دیگر انسان دنبال هر حرفی نمی رود، مثلا اگر توافق هسته ای انجام می شود سریع ذوق زده نشوم سعی کنم در مورد آینده آن فکر کنم، مثلا ببینم پشت بند عهدنامه ترکمنچای چه اتفاقی افتاد؟»

 

همین اظهارنظر کافی بود تا موج گسترده ای از واکنش ها بر ضد و همینطور در دفاع از او ایجاد شود و حتی چند روزنامه مشهور به نقد صحبت های او بپردازند.

 

بهنوش بختیاری مدتی قبل در گفت و گو با هفت صبح در مورد این موضوع گفت: «یک حرفی هم زدم که سوء تفاهم برانگیز بود و برداشت سیاسی اشتباهی از حرف من شده بود که خدا را شکر آن هم زود حل شد.»

 

مورد ویژه بهنوش بختیاری

او در بخش دیگری از صحبت های خود به هفت صبح گفته بود: «سال گذشته وقتی من برای جشنواره فیلم فجر کاندیدا شدم یک دوستی که من فکر می کردم خیلی نازنین است پشت سرم گفته بود بهنوش نه استعداد دارد نه بازی بلد است فقط دیدند که فالوئرهای اینستاگرامش زیاد است کاندیش کردند!…

 

من می دانم که از جانب مدیران صدا و سیما رصد می شوم اما آن ها هم می دانند که شیله پیله ای ندارم. من چند وقت پیش برای شکایتی به پلیس امنیت رفته بودم و باورتان نمی شود که آنجا به من گفتند همه ما می دانیم که شما خود خودتی! من آنجا انتقاداتم را عنوان کردم.

 

حتی روسری ام را جلو نکشیدم و سعی نکردم ادای کسی را دربیاورم که نیستم. شاید خیلی از مسئولین و مدیران با من موافق نباشند اما برخوردی ندارند چون دیگر طرفشان را می شناسند و از این بابت واقعا از آنها ممنونم.

 

آن اوایل من چند بار به جاهای مختلف احضار می شدم و به من گفتند هر جا که هستی سعی کن درست زندگی کنی و این حرف را من آویزه گوشم کردم.»

 

* بهنوش بختیاری از سوی دیگر جزو عاشقان حیوانات و به خصوص سگ هست و تصاویر آن را در صفحه خودش منتشر کرده است.

 

* در یک پست اینستاگرامی از عمل جراحی بینی خود ابراز پشیمانی کرد.

 

* در برنامه دورهمی، مهران مدیری از او پرسید که آیا فرد منفعت طلب و حقه بازی هستی؟ و او با خنده جواب داد: «بله فکر می کنم آدم حقه باز و منفعت طلبی هستم و فکر می کنم بسیاری افراد این گونه هستند.»

 

درهایی که باز است

بهنوش بختیاری با چنین رویکردی در میانه کودکی و حسابگری همه مخاطبان خود را حیران نگاه داشته است. او واقعا همین قدر بی پروا و بدون محاسبه و غریزی رفتار می کند یا عقل حسگر قدرتمندی دارد؟

 

هرچه هست همه درها به روی این بازیگر باز مانده است. از دریچه قلب فالوئرهای اینستاگرامی تا درهای قطور و باستانی جام جم.