پارس ناز پورتال

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنید

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنید

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنید 

برخی از کشورهای جهان هستند که برای زندگی شرایط بهتری دارند و همچنین شرایط برای پذیرش در آن ها راحت تر است. مهاجرت به کشوری دیگر همیشه یک چالش است، اما مهاجرت به همراه یک کودک دلهره‌ی بیش‌تری ایجاد می‌کند. از یافتن مدرسه و خدمات مراقبت از کودک گرفته تا فعالیت‌های تفریحی و امکانات بهداشتی درمانی، والدین باید قبل از تغییر کشور محل زندگی‌شان ۲ بار فکر کنند.
بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنیدچه برای کار به خارج فرستاده می‌شوید، چه به دنبال یک ماجراجویی جدید برای خودتان و خانواده‌تان هستید، مهم است که نیازهای عزیزان‌تان، و هم‌چنین نیازهای خودتان را مد نظر قرار دهید. نظرسنجی اخیر اکسپت اینسایدر برترین کشورهای دنیا را مشخص کرده‌است که شاید بخواهید برای مهاجرت به خارج از کشور به همراه خانواده، به آنها فکر کنید.

 

اتریش

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنیدبه لطف در دسترس بودن گزینه‌های مراقبت از کودک و تحصیلات، اتریش برترین جایگاه را در شاخص زندگی خانوادگی به چنگ آورده‌است. هر دو فاکتور به ترتیب از سوی ۷۴ درصد و ۷۶ درصد والدین ارزیابی مثبت بالایی کسب کرده‌اند.

 

از این گذشته، این کشور از لحاظ کیفیت تحصیل و بهداشت و سلامت عمومی خانواده پیشرفت چشمگیری داشته‌است، چون در مدتی به کوتاهی یک سال، در هر دوی این زیرشاخه‌ها از جایگاه ۱۲‌ام به جایگاه دوم رسیده‌است. از این رو اصلا عجیب نیست که ۹۲ درصد والدین مهاجر، از کیفیت تحصیل در اتریش، در مقایسه با میانگین جهانی ۶۵ درصد، ارزیابی خوبی بکنند.

 

فنلاند

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنید

آیا به دنبال امکان تحصیل باکیفیت و در عین حال ارزان برای فرزندتان هستید؟ فنلاند در میان ۴۱ کشور در زیرشاخه‌ی کیفیت تحصیل، با ارزیابی مثبت از سوی ۹۲ درصد از والدین مهاجر، رتبه‌ی اول را دارد. این کشور نوردیک از نظر هزینه‌های تحصیل در جایگاه اول قرار دارد.

 

در مجموع، ۸۱ درصد والدین مهاجر موافق هستند که پرداخت هزینه‌ی تحصیل در این کشور، ۲ برابر آسان‌تر از میانگین جهانی ۴۱ درصد است. در واقع، تحصیل از سطوح پیش‌دبستانی تا تحصیلات عالی رایگان است. کتاب‌های درسی، رفت‌وآمد، و وعده‌های غذایی نیز رایگان است یا بخشی از هزینه پرداخت می‌شود.

 

سوئد

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنید

با وجود این‌که سوئد در مقایسه با نظرسنجی قبلی ۲ رتبه تنزل داشته‌است، اما هنوز در زیرشاخه‌ی هزینه‌ی مراقبت از کودک و تحصیل رتبه‌ی اول و در دسترس‌پذیری مراقبت از کودک و تحصیل رتبه‌ی دوم را دارد. در کل، ۷۱ درصد والدین نیز از کیفیت تحصیل رضایت دارند، در حالی که فقط ۱۶ درصد آن را منفی ارزیابی کرده‌اند.

 

نیوزیلند
بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنیددرصد زیادی از مهاجران هم از گزینه‌‌های تحصیلات فرزندشان (۸۳ درصد) و هم از بهداشت و سلامت بچه‌هایشان (۹۰ درصد) رضایت کامل دارند. علاوه بر این، ۹۱ درصد مهاجران در کل از صمیمت مردم محلی نسبت به خانواده‌های بچه‌دار رضایت دارند. در واقع عادت کردن به فرهنگ بومی نیوزیلند برای مهاجران سخت نیست، و ۷۷ درصد مهاجران اذعان می‌کنند احساس می‌کنند این کشور وطن خودشان است.

 

سنگاپور
بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنیداین کشور بسیار کوچک در جنوب شرق آسیا در زیرشاخه‌های مختلف، رتبه‌ی بالایی به‌دست آورده‌است، از جمله جایگاه دوم در کیفیت تحصیل، جایگاه چهارم در بهداشت و سلامت خانواده، و جایگاه ششم از لحاظ دسترس‌پذیری مراقبت از کودک و تحصیل. با این حال به نظر می‌رسد هزینه‌های مدرسه والدین مهاجر را نگران می‌کند: در کل ۶۳ درصد موافق هستند که تامین هزینه‌ی تحصیل در سنگاپور سخت است.

 

آلمان

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنیدحدود ۳۳ درصد مهاجران در آلمان از گزینه‌های تحصیل فرزندشان کاملا رضایت دارند. این به‌طور چشمگیری بالاتر از میانگین جهانی ۲۲ درصد است. از این گذشته، آلمان در زیرشاخه‌ی کیفیت تحصیل در میان ۴۱ کشور رتبه‌ی چهارم را دارد، و ۳۴ درصد والدین از این فاکتور ارزیابی بالایی کرده‌اند.

 

به علاوه، ۳۹ درصد پاسخ‌دهندگان نهایت رضایت را از بهداشت و سلامت فرزندان‌شان دارند، که این درصد هم به‌طور قابل توجهی بالاتر از میانگین جهانی ۲۶ درصد است. عوامل دیگری که در جذاب بودن زندگی خانوادگی در این کشور موثر بوده‌است شامل سامانه‌های سفر و رفت‌وآمد قابل اطمینان، و نیز استانداردهای سلامت و ایمنی بالا است.

 

فرانسه

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنیدهزینه‌ی مناسب مراقبت از کودک و تحصیل از جمله ویژگی‌های مثبت زندگی خانوادگی در فرانسه است، و به ترتیب ۶۳ درصد و ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان در این موارد اتفاق نظر دارند. هم‌چنین والدین فکر می‌کنند گزینه‌های مراقبت از کودک و تحصیل نسبتا پرشمار و به آسانی در دسترس است.

 

با وجود تنوع گسترده‌ی مدرسه‌ها، ۴۵ درصد پاسخ‌دهندگان مدارس دولتی را برای فرزندان‌شان انتخاب می‌کنند. این رقم ۱۵ درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

 

استرالیا

بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنید

درصد عظیمی معادل ۹۶ درصد از والدین می‌گویند در کشوری که در سراسر دنیا از نظر فعالیت‌های تفریحی شماره‌ی ۱ است، از بهداشت و درمان فرزندان‌شان کاملا رضایت دارند. به علاوه، ۷۳ درصد موافق هستند که گزینه‌های تحصیل پرشمار و به‌دست آوردن‌شان آسان است. هم‌چنین این کشور از نظر بهداشت و سلامت خانواده رتبه‌ی اول را دارد: مثلا ۹۸ درصد مهاجران در کل از زندگی خانوادگی‌شان ارزیابی مثبتی کرده‌اند.

 

لوکزامبورگ
بهترین کشورها که می توانید با خانواده مهاجرت کنید۴۱ درصد پاسخ‌دهندگان در کل از زندگی در ۵‌امین پرطرفدارترین مقصد برای مهاجران کاملا رضایت دارند. گزینه‌های تحصیل نیز ارزیابی مثبتی داشته‌است، و ۸۴ درصد مهاجران از این لحاظ اظهار رضایت کرده‌اند. هم‌چنین این کشور در میان ۴۱ کشور مقصد، از نظر بهداشت و سلامت خانواده رتبه‌ی ۸‌ام را دارد.